Kamran Mir Hazar Youtube Channel
حقوق بشر، مردم بومی، ملت های بدون دولت، تکنولوژی، ادبیات، بررسی کتاب، تاریخ، فلسفه، پارادایم و رفاه
سابسکرایب

صفحه نخست کابل پرس > ... > سخنگاه 71314

نسل کشی و حذف نشانه های تاریخی و فرهنگی قربانیان؛ از تخریب بودای بامیان دوازده سال گذشت!

12 مارچ 2013, 13:53, توسط ارمان

درآغازسخن بايد گفت که کل آثارفرهنگى و مادى به يک پله ترازو ودرپله ديگر يک انسان يک هزاره و يا يک افغان پشتون
کرامت انسانى يکفرد افغان حتى اگر طالبان باشد مهم تراست وکشتن اين شخص روا نيست ولى آزادى اين شخص حرام است طالب نسل کش جاى اش زندان است وازپگاه تابه بيگاه پروسه ضد طالبانسازى اش رواست
دولتداران پشتون درتاريخ حکومتدارى کوتاه خود درسرزمين مردمان پارسا (بومى قديمى که همانا تورانى وهندوايرانى) نسل کشى نمودند بويڗه به مردم تورانى وبه هزاره ها که بخش از توران و يا مردمان باستانى اين سرزمين اند کوه رستم و کوه البرزدرهزارستان داى کندى و دره ضحاک گواهى از پيشينه دور اين مردمان ما مى باشند همه شان چه هندوان چه تورانى و چه پارسيگو فرهنگ مشترک دارند.
وبنا به رنگ ونژاد و تبار ودين وحتى چشم و بنى وگونه شان ستمهاى گوناگون را تحمل کردند به چنين ستمها اروپا و امريکا فاشزيم هولوکست جنيوسيد مى نامند. کاش مردم هزاره در امريکا يک لوبى به گونه قوم اسرايل مى داشت. حتى کشورهاى تورانى هم کدام آوازخود راعليه اين نسل کشى نکشيده اند
تمثیل ادبى , تشبیه آرایه‌ ادبی استعاره نسل کشى به پيکره هاى باميان يک تصوير برجسته ادبى ازجنايت بشرى حاکمان پشتون است براى درک و يا فهميدن نسل کشى مردم هزاره ولى حاکمان پشتون در باميان تنها نسل کشى نکردن بلکه اجدادشان هم
بتخانه ها وآثارديگر ازنياکان هزاره ها تورانيان هندوايرانيان را تخريب کردند ويا نامهاى شانراتغيردادند سگنبشته ها را تخريب کردند: مانند بتخانه و يا آتشگاه نوبهار و تپه و تخت رستم را تخريب کردند حتى مسجد نوگنبد را به باباحاجى پياده تغيردادند
شاه بهار کابل را تخريب کردند بتخانه هاى هندکى وشيواکى را تخريب کردند
نام بت خانه سوبهار غزنى را درنزديک کوهاى ميدان رستم به تپه سردارتغيردادند
فردوسى توسى
,
چو گشتاسپ را داد لهراسپ تخت
‏فرود آمد از تخت و بربست رخت
‎‏به بلخ گزین شد بران نوبهار‎‏
که یزدان پرستان بدان روزگار
‎‏مران جای را داشتندی چنان
‎‏که مر مکه را تازیان این زمان‎
How Luhrasp went to Balkh abd how Gushtasp sat zpon the Throne
Now when Luhrasp, descending from the Throne
Resigbed it to Gushtasp, he made him ready
To go to Naubahar un cherished Balkh
,Because he had become Gods votary
,And men then held that fane in reverence,
Just as the Arabs reverence Mecca now
‏اسدی توسی (گرشاسپ ‌نامه)
‎‏چو آمد به بتخانه ی سو بهاریکی خانه دید از خوشی پرنگار

‏برین مژده خواهم کزاین کار زار
‎‏چو رفتی به بتخانه ی سو بهار‎‏
بر آن خانه وآن بد پرستان گزند
‎‏نسازی ، که یزدان ندارد پسند
‏گهی نوبهار آید و گاه تیر
‎‏جوانست گیتی گهی ، گاه پیر‎


مولانا
‏آخر چنین شوند درختان روح نیز
‎‏پیدا شود درخت نکوشاخ بختیار
‎‏لشکر کشیده شاه بهار و بساخت برگ
‎‏اسپر گرفته یاسمن و سبزه ذوالفقار‎


آرمان اين است که مردما ن ديرينه اين سرزمين ديگر به اين نتيجه رسند که از ميرا ث فرهنگى گذشته خود پاسبانى کنند
نامهاى باستانى مانند رستم و ضحاک تخت رستم وکوه رستم, سنگ رستم وچاه رستم حوض رستم و دره آهنگران توراندخت درتخت رستم سمنگان بلخ وغزنه و هزارستان وهرات و زرنج و زابل وکابل دوباره فعال شوند. تخت رستم کابل که در روبروى قصرچهلستون بود ن و درتالارغارکوه آن در نزديکى کلاه رستم جشن بوژه نوروزگرفته مى شد و درآنجا چاينکى پشکش مى شد همه را تغيرنامدادند حتى گفته شد جهل شد که کوتى چهلستون را يک پشتون ساخته بود درحاليکه از ساختمانهاى مغلهاى بزرگ بود. بازارهاى کابل شهر راکه هندوها هم آباد کردند و بخشهاى باقى ماننده بازارچارسطحه
راخود غلام محمد فرهاد مشهور به پاپا غلام آوارکرد. آثارفارسيوانها را در همه جا وبرجها دورانهاى گوناگون را ويران کردند منارچرکى.
نامها و نهادهاى فرهنگى نامبرده نهادهاى وحدت مردمان غيرپشتون است
مانند نوبهار و نوروز به عنوان روز وحدت توران زمين و ايرانزمين وهند بايد به اين واقعيت اعتراف کنيم
که فرهنگ ما موسيقى ما وتمام زندگى ما ازخميرهندوايرانى وتورانى ساخته شده است دوتار يا دمبوره نماد وحدت فرهنگى درهمين حوزه فرهنگى است ازعشق آباد تا به نوروز آباد کابل واز نوروزآباد کابل تابه هرات وازخان آباد تا به جلال آباد
که اين شهر را مغولهاى کبير اساسگزارى نموده بودند. درهند و کشور جهلى پاکستان ودرکشور ايران بسيارى شهرها واژه پسوند ان و آباد را دارد.افغانستان هم يک کشورساختگى است نام اش با به غيرازيک قوم افغان يا پشتون ويا پتان با ديگرمليتها ومردمان سرزمين تور وجمشيد وضحاک و آرش, افراسياب و-...پيوند ندارد. اين نام افغان نمى تواند درهزاره ديگر هم بخود حيثيت وعزت اعتبار وهمنوايى وحدت ملى را کمايى کند اگرهم دوصد کشور به پشتيبانى حاکمان اش درخاک ما سرازيرشوند
درباره پيکرههاى بوداى باميان نوشته خود را تکرارمى کنم
ارتفاع پيکرههاى باميان باستان که تصوير برجسته ازتفکر برابرى نياکان ما است
صلصل و يا خنک بت از پا تا سر 53 واحد اندازه شاهمامه و يا سرخ بت 35 واحد اندازه گيرى شده است. در اينجا بزرگى و يا درازى بتها مهم است و نه از بزرگى غارها و يا تالارهاى کوه که پيکر ها درآن تراش شده اند.
عدد زن 35عکس و يا پژواک عدد مرد 53 است.
گروه پژوهشى دانشگاه ارتش آلمان مونشن بلندى هاى بتها را در سال 2003 اندازهگيرى کردند که ارتفاع تاقچه و يا غار خنک بت 58 متر و تالار سرخ بت 38 و ارتفاع پيکره ها که به همان اندازه مى باشند که باستانشناسان درسالهاى 1950 و 1960 ميلادى بدون نور ليزر اندازه گيرى کرده بودند. پژوهشگران دانشگاه نظامى مونيخ اندازه صلصل از پا تا سر 53 متر و سرخ بت 35 متر اندازه کردند.
http://www.unibw.de/bauv5/fors...پيش از تخريب ازطريق پيکره تا پله هاى زينه به سر فرق صلصل بالامى شدم که ازآناجا تا به سقف تالار اش چند مترفاصله داشت. صلصل که زن اش مامه شاه بود درتختى استاده بود ونه در روى زمين. ازاين سبب است که اعداى گوناگون براى بلندى و بزرگى شان از عدم دانش ما پيداشده اند.
اگر به اعداد پیکره های بامیان نگاه ژرف کنيم مى يابيم که يک عدد عکس عدد ديگراند. صلصل سمبول مرد گقته شده و شاهمامه سمبول زن.
درميان بتها بزرگ دو بت ٨ واحدى کوچک ديگرى وجود دارد که نماد از فرزندان مى باشد
طرزى يک تنديس خوابيده را خواست ثابت نمايد که هزار فوت يعنى برابر به برج ايفل باشد و در خارج ازافغانستان به اندازه 323 متر گفته شد که نمونه نياکان است.
درکشور باخترزمين اکنون هم جشنها و يا نوروز درگورستانها در پهلوى نياکان تجليل مى شوند
دوبت بزرگ ازهم در فاصله واحد 800 مترى قرار در روش زردشتى و دراديان هندويسيم عدد هفت عدد مقدس گفته مى شد . دردين بودايى عدد هشت عدد مبارک مى باشد
هرگاه هريک ازاعداد را به گونه افقى باهمديگرجمع کنيم عدد ٨ دريافت مى کنيم که ارزش هر انسان چه مرد چه زن چه کودک چه نياکان يکسان مى باشد.
5+3=85+3=88+0+0=83+2+3=88=88=8
طالبان بتها را را نابود ساختند ولي طالبان آنها را درجهان جاودانه ساختند براى که پيام شان حق است
پيام صلصل و شاهمامه جاودانى ايست نزد چون اين پيام پيام پروردگار است که نزد وى مرد و زن کوچک و بزرگيک سان ارزش دارند. قانون ايکه مرد و زن پير و برنا يکسان باشد پيام خداوند را عملى مى کند.
تغيرنام افغانستان ارمان است
تا که نام افغان است ملک درفغان است
تا که افغانستان است نام اش بطلان است

جستجو در کابل پرس