Kamran Mir Hazar Youtube Channel
حقوق بشر، مردم بومی، ملت های بدون دولت، تکنولوژی، ادبیات، بررسی کتاب، تاریخ، فلسفه، پارادایم و رفاه
سابسکرایب

صفحه نخست کابل پرس > ... > سخنگاه 67260

تأسیس مرکز وهابیت در کابل

5 نوامبر 2012, 20:41, توسط كابل با ستان

وها بيت ديگر مشكل در اسلام ند ارد عيب اين است در وطن بعد از چند سال شا هيد تمام مشركين با ايد افغا نستان را
تر ك كند ديگر جا ي پا ي براي شان با قي نهميما ند كي يا ني همين مردم الله نه ميگو يد فقط علي علي ميگو يد
برا دران. مسلمان خد ا وند ماليك. زمين اسمان است نه علي علي را من از جا نم كر د زيا د دوست دار م اما علي ميصلي من يك بند ه خدا است از با لا بؤ نش اين است ميلو ن ها برا بري من در دين اسلم خدمت كر ده
اما علي غيبي را نميد اند من نميد ا نم علم غيبي را خدا ي عز وجل ميد اند برا درا ن ميگو يد علي اين
كرد ان كرد. گفت زيري زمين سنگ است زيري اين سنگ اب است. اين أتاه پيغمبر نميد اند علم خد است
علم خدا عز وجل به هيج و سيله وتجر به نيا زي ندا رد علم خدا ي عز وجل علم هميشه وابد ي است
علم خدا ي عز وجل كا مل و شا مل تما مي أمو. ر ميبا شد علم علي ( ع ) تنها به او ري است ان
ديد ه ميتواند أمو ري غيبي را نميدا ند غيب را فقط خدا وند عز وجل ميد اند كمك ميخو ا هي از خد ا بيخو ا
نه از علي نه از پيغمبر نه حسن حسين دو ستان خد ا هستن اما براي ماه كمك كر ده نميتو اند. وها بيت اين
را ميخو اهد بناه مشكل بسيا ر از أشخا صي كه در صفا ت خدا ي عز وجل مشكل دار ند همين تشبيه
صفا ت خا لق با صفات مخلو ق است.
يك استا د هند و ستا ني روزي چند تن از شا گر دان و محصلا ن پو هنتو ن كا بل را سؤال
ميكر د كه أيا شماه با ور دار يد كه خد ا وند زمين و اسمان را خلق نمو ده است آنا ن در جو أبش
ميگفتند بلي ما أيما ن دا ريم سپس سوا ل ميكر د پس خد ا وند أنجنر است و اگر ا نجنر است
در كدام رشته است محصلين اين مشكل شا نر ا به ا ستا د گفتند استاد شان گفت مشكل
أسا سي اين شخص اينست كه او هند و هست و هند و ها بت پر ست مشر ك هستند مشكل مشر كين
همين است كه خد او ند را مخلوق فكر ميكند تصو ير خد ا وند د يگر صفا تي نيست مؤ افقت لفظي
اما م قر طبي ر حمه الله د ر تفسير اين ايت مبا رك ميگو يد هيچ كسي با خد وند
متعا ل در عظمت كبر يا ه ملكو ت اسما وصفا تش مشا بهت ند ا شته و هم خد ا وند
مشا به مخلو ق قات نيست در بين خا لق و مخلو ق هيج مشا بهت در معنا ي. حقيقي نيست زيرا
صفات خد ا وند همه قد يم بوده بر خلا ف صفات بند ه گا ن كه عا رضي ميبا شد

جستجو در کابل پرس