Kamran Mir Hazar Youtube Channel
حقوق بشر، مردم بومی، ملت های بدون دولت، تکنولوژی، ادبیات، بررسی کتاب، تاریخ، فلسفه، پارادایم و رفاه
سابسکرایب

صفحه نخست کابل پرس > ... > سخنگاه 37671

بیدل شناسی یا بیدل جدایی، سخنی چند با جناب اسدالله حبیب

5 جون 2010, 07:59, توسط Mahmud Sadiq

دوست مهربان جناب منیر سلام
به آن نبشته ها که شما اشاره نموده اید، از نظر این حقیر نیز گذشته است.
سبک هندی، یعنی چه؟ آیا شما این پدیده را می توانید به تعریف بگیرید؟ همان اشخاص که بر سر این نام پافشاری دارند، هندی بودنش را تا امروز نتوانسته اند ثابت کنند.
تغزل تصوفی، اسمی است که شادروان علامه صلاح الدین سلجوقی گفته است و چون بجا است، استاد رفیع نیز با این نام موافق است و دلایلی هم نوشته اند. کشف جناب رفیع نیست.
شما می نویسید که « فلان شاعران اسلوبی را ریختند که آن را سبک هندی می نامیم» یعنی چه؟ کدام اسلوب؟ میتوانید مشخصات این اسلوب را که دلیلی بر هندی بودنش کند، بیان کنید؟
خواهش بسیار مودبانه و دوستانه از شما دارم که بر استادان واقعی و چیز فهم ایراد بی جا از روی هر چه که هست، مگیرید. شما نظر تان را در مورد مطلبی که مورد بحث است، بنگارید و از اتهام به اشخاص دیگر خودداری کنید. این که بیدل شناسی کی ها ناجور و یا در حد تایید است، مردم پس از ارائهء تحلیل شان قضاوت خواهند کرد. وقتی بیدل شناسی آقای حبیب، بقول شما، معیوب و در مواردی کم بضاعت است، همین کافیست، بیشتر مقایسه با این گفتار، تنها دلیل سبکسری و حسادت را نشان میدهد.
امیدوارم مرا عفو کنید
یک پیشنهاد دوستانه برای تان دارم. اول خوب مطالعهء همه جانبه کنید و دوم، پس از آن تفکر کنید و بعد از آن دست به قلم ببرید. علامه سلجوقی که فخر ادبیات و فلسفهء کشور ما است، شما از آن بیخبرید، اما نام سلیم تهرانی را در حافظهء مبارک تان که به هیچ دردی نخواهد خورد، ذخیره نموده اید. التماس و دعا، محمود

جستجو در کابل پرس