جناب تاتار، از اینکه وقت ام را صرف جواب دادن به نظر تو میکنم، عذاب وجدان میکشم، اما برای افزایش اطلاعات تو و رفع سوءتفاهم خوانندگان، نگارشِ مطالب زیر را لازم میدانم:
1. عقده یی برخورد کردن با مسایل عمومی و اجتماعی، عملِ خلاف عرفِ عقلی است؛
2. از اشتباهات انشایی و املایی ات، معلوم است که تا چه اندازه از بی سوادی رنج میبری؛ برایت توصیه میکنم یک کلاسِ آیین نگارش برو و نگاشتنِ ادبی را تمرین کن و همینطور مسایل اجتماعی را با چشم بصیرت ببین و ارزیابی کن. اگر نتوانستی بفهمی، نوشتههای من و کسانی که در موردِ وضعیت حقوق زنان مینویسند را مطالعه کن؛
3. لطفا از خوابِ ناز بیدار شو. اندیشههای حیوانمنشانه و زندگی جنگلی که تو و امثال تو متصورش هستید، جایش را به "گفتوگوی تمدنی" داده است. اگر نوشتهی بالا را "چرند" و "بیعقلی" میدانی، پس معلوم میشود بویی از اندیشههای انسانی مدرن به مشامات نرسیده است.
4. از آنجا که مغرضانه این نوشته و نوشتههای دیگر را از منظرِ دین پاسخ میدهی، باید بگویم که دین تاثیرگزارترین وسیله برای استثمار انسانها و مخصوصا زنان بوده است. در دینیکه استقلال شخصیتی زنان به رسمیت شناخته نشود، الهی و غیبی بودن اش نیز مورد تردید است.
جناب تاتار، از اینکه وقت ام را صرف جواب دادن به نظر تو میکنم، عذاب وجدان میکشم، اما برای افزایش اطلاعات تو و رفع سوءتفاهم خوانندگان، نگارشِ مطالب زیر را لازم میدانم:
1. عقده یی برخورد کردن با مسایل عمومی و اجتماعی، عملِ خلاف عرفِ عقلی است؛
2. از اشتباهات انشایی و املایی ات، معلوم است که تا چه اندازه از بی سوادی رنج میبری؛ برایت توصیه میکنم یک کلاسِ آیین نگارش برو و نگاشتنِ ادبی را تمرین کن و همینطور مسایل اجتماعی را با چشم بصیرت ببین و ارزیابی کن. اگر نتوانستی بفهمی، نوشتههای من و کسانی که در موردِ وضعیت حقوق زنان مینویسند را مطالعه کن؛
3. لطفا از خوابِ ناز بیدار شو. اندیشههای حیوانمنشانه و زندگی جنگلی که تو و امثال تو متصورش هستید، جایش را به "گفتوگوی تمدنی" داده است. اگر نوشتهی بالا را "چرند" و "بیعقلی" میدانی، پس معلوم میشود بویی از اندیشههای انسانی مدرن به مشامات نرسیده است.
4. از آنجا که مغرضانه این نوشته و نوشتههای دیگر را از منظرِ دین پاسخ میدهی، باید بگویم که دین تاثیرگزارترین وسیله برای استثمار انسانها و مخصوصا زنان بوده است. در دینیکه استقلال شخصیتی زنان به رسمیت شناخته نشود، الهی و غیبی بودن اش نیز مورد تردید است.