Kamran Mir Hazar Youtube Channel
حقوق بشر، مردم بومی، ملت های بدون دولت، تکنولوژی، ادبیات، بررسی کتاب، تاریخ، فلسفه، پارادایم و رفاه
سابسکرایب

صفحه نخست کابل پرس > ... > سخنگاه 77022

ارسلا جمال قربانی رقابت بر سر مواد مخدر یا اولین دستاورد داود عمرزی در راس وزارت داخله؟

18 اكتبر 2013, 11:39, توسط پرویز "بهمن"

قاضی صاحب!
در عجبم که هم اکت وادای انسانهای وجدان را میکنید وهم علیه وجدان وانسانیت پا ها را لچ کرده اید ومانند پیره زنهای بیسواد بدون هیچگونه منطق انسانی فقط بد دعا کردن را درکابل پرس تمرین میکنید.
دوست عزیز!
من ندانستم که کدام سوال شما بی جواب مانده است آنجا که شما نوشته اید :" جواب سوال مرا نداده اید" اما کمی پائین تر خودتان اقرار کرده اید که :" من جواب خودرا گرفتم"
لطفا اول پیام اولی خودرا بخوانید که شما ازمن جه سوال کرده اید؛ بعد جواب مرا به غور ودقت بخوانید که من چه نوشته ام ؛ بعدا اگر مقبول خاطر جناب عالی نیفتاد میتوانید آنرا دوباره بازگو کنید که درفلان نقطه جواب من روشن نیست باید آنرا واضح سازم ولی شما بدون هیچ اشاره ای به مطالب من مانند پیره زنها وعجوزه های قرن هژده هم میلادی دست بدعا ونیایش برده وبرای بنده ازخداوند عذاب طلب کرده اید.
شما ازمن سوال کرده بودید که : فرق میان واسمعیل یون وزلمی هیواد مل وامثالهم درچیست؟ من جواب خویش را به شما داده ام که اینجا دوباره آنرا تکرار نمیکنم.
اما اینجا جناب عالی میفرمائید که : شما " افغان" نیستید وبرعلیه " افغانها" می باشید.
ازهمه اولتر ؛ من خدمت جناب عالی بعرض رساندم که درکشور چند قومی افغانستان این نام ( افغان) بی مسمی است؛ غیر از پشتونها بدیگر قومیت های این کشور اطلاق کلمهء (افغان) نه ازنظر منطق؛ صحیح است ونه هم ازنظر مسایل حقوق شهروندی.
لطفا اگر درین مورد شک دارید ؛ بمراجع مستند تاریخی خود پشتونها مراجعه کنید تا معنای " افغان" وافغانستان را درک کنید؛ حد اقل چندین مقاله ای که بنده درهمین سایت کابل پرس? درمورد کلمهء ( افغان) و ( پشتون) نوشته ام مراجعه فرمائید آنها را که ازخود منابع پشتونی ترجمه وتلخیص نموده ام وبا اسناد ویدیویی آن درکابل پرس قابل دریافت است ؛ مشاهده کنید ؛ بعدا اگر من اشتباه کرده بودم آنگاه به بددعا کردن شروع کنید.
1 مقاله ای بنده دربارهء تسمیهء ( افغان) وپشتون از قول افراسییاب ختک
2 اظهارات شاهد افریدی؛ ستارهء مشهور ورزشی پاکستان درمورد وطن افغانها ویا پشتونها
3 ترجمهء مصاحبهء جنرال حمید گل درمورد هویت افغانی وپشتونی
4 اظهارات مولوی بجلیگر یکی از علمای دینی متوفای پشتون درپاکستان دربارهء غیرتت افغانها
اینها ابتدایی ترین منابع استند که خودم آنها را ازمنابع پاکستانی دربارهء هویت افغانی ؛ وطن افغانها ودیدگاه کنونی پشتونهای پاکستان نگاشته ام.
نتایج تمام تحقیقات نشان میدهد که "پشتون" و"افغان" و"پتان" همه یک نام بوده وبالای یک گروه قومی خاص اطلاق میگردد. وطن اصلی" افغانها" نیز سرزمین های کنونی پشتونستان بوده وازنظر کمیت نیز ؛ بخش قابل ملاحظه ای " افغانها" آنطرف مرز سکونت دارند. پس شما بفرمائید که غلطی بنده درین موارد درکجاست که بنده را گاهی با اسعمیل یون یکی میدانید وگاهی هم مرا دعای بد میکنید؟
نفاق اندازی بین افغانها:
جناب عالی نگاشته اید که من میخواهم میان " افغانها" نفاق بیندازم؛ منظور شما چیست؟ اگر منظور تان نفاق اندازی میان پشتونها باشد؛ شما تعبیر غلط کرده اید؛ مقالات من بزبان افغانی نیست؛ بلکه بزبان شیرین وشیوای فارسی است؛ کسیکه افغان است او سایت های بینوا و لر وبر وتول افغان ودعوت را میخواند وآنجا اگر شما به موارد بی اتفاقی وجنگهای قبیلوی میان " افغانها" بر خورده اید آنجا من هرگز مقاله ایی ننوشته ام تا " افغانها" را باهم بجنگ بیندازم.
این قوم " افغان" به اعتراف خود نویسنده گان وشعرا وپژوهشگران سرشناس زبان " افغانی" چون محترم عبدالباری جهانی؛ برای جنگ کردن وبی اتفاقی وکشتار و وحشت آفریده شده است؛ بگفتهء محترم عبدالباری جهانی ؛ پشتون یا " افغان" اگر دربهشت خدا هم برود آنجا را با جنگهای ذات البینی خود مردار وکثیف می سازد. لطفا شعر طنزی آقای جهانی را زیرعنوان " وعظ ملای شینواری، دریوتوب بشنوید بعدا قضاوت کنید.
اما اگر منظور تان ازنفاق اندازی ؛ جنگ میان پشتونها " افغانها" وغیر پشتونها " افغانها" باشد؛ بازهم شما بخطا رفته اید؛ من همیشه گفته ام که : " افغانها" به یک دولت سراسر افغانی( مطابق هویت افغانی شان یعنی مطابق زبان ورسم وعادات قبیلوی شان یعنی به مقتضای حال و ارزشهای قبیلوی پشتونوالی) درمنطقه کاملا نیاز دارند. اما ایجاد چنین دولت وکشوری ؛ درمحدودهء جغرافیای پشتونستان کنونی واستانهای جنوبی افغانستان کنونی میسر است؛ ونباید مناطق غیر پشتونی افغانستان کنونی را دربر بگیرد. اگر چنین دولتی درین منطقه بوجود نیاید تمام منطقه را برای چند قرن دیگر به بی ثباتی وعدم استقرار خواهیم کشاند.
زیرا تیوری پردازان شؤونیست پشتون این غلطی تاریخی را همیشه تکرار خواهند کرد که از بحرهند درکراچی تا رود آمو همه سرزمین بزرگ " افغانها" می باشد وباید همه مانند خودشان اول " افغان" شوند وبعد درکشور خداداد لوی افغانستان حق زنده گی کردن را دریابند. چنین تیوری غلط وبی پایه ازنظر همهء پژوهشگران تاریخ؛ یک جعل تاریخی است؛ افغانها وافاغنه ازنظر تاریخی محل سکونت شان همیشه سلسله جبال سلیمان بوده وازاین منطقه اول بحیث مهمان بعدا بحیث مهاجم وبعدا پادشاه وامیر زمام اموررا بدست گرفته اند. اگر نادر افشار؛ احمدشاه ابدالی را درقشون خود؛ رشد نمیداد؛ امروز شاهد کشوری بنام افغانستان نمی بودیم.
پس شما بفرمائید که نفاق اندازی درین طرح درکجاست؟
درصورت ایجاد چنین کشوری مطابق هویت " افغانی" اگر جناب عالی واقعا " افغان" باشید میتوانید با هم تباران افغان تان پیوسته ودریک کشور خداداد وجدید زنده گی کنید ولی اگر " افغان" نباشید میتوانید درکشور غیر افغانی؛ یا خراسان بزرگ متوطن گردیده وبرای ابد باهویت " افغانی" وداع بگوئید وازشر افغان وافغانیت نجات پیدا کنید.
افغان ازنظر لغوی:
درزبان انگلیسی ؛ " افغان" سگ شکاری ترجمه است؛ اینکه چرا انگلیسها سگ شکاری خودرا " افغان" صدا میزنند؛ ازنظر بنده بار استخفاف وتوهین دارد؛ ولی هستند آنعده از " افغانها" ی شجاع وغیرتی که چنین مسأله را ماستمالی میکنند وبا تیوری های من درآوردی درصدد توجیه این نام کثیف می باشند. بناء اگر جناب عالی ؛ خیلی علاقه مند استید که " سگ شکاری" باقی بمانید این مربوط خودتان است ومن به تصمیم تان احترام میگذارم.

اما ازناحیهء بنده کاملا مطمئن باشد که این بندهء حقیر وفقیر هرگز قلادهء " افغانیت" را بگردن نمی آویزم : خدا سگ مرا " افغان" نسازد؛ اینجانب با هویت " افغانی " همان قدر بیگانه ام وهمانقدر ازین هویت استعماری نفرت دارم که مسلمان ازگوشت خوک وهندو ها ازگوشت گاو نفرت دارند.
برای من هویت " افغانی" هویت " خر" بودن؛ هویت جهالت؛ هویت سرزوری وسر تمبگی ولجاجت ؛ می باشد. اسفندیار خان ولی رهبر حزب عوامی نشنیل پاکستان که خود پشتون است میگوید: میان پشتون وخر شباهتهای زیادی وجود دارد؛ مثلا اگر یک پشتون را به زور بطرف بهشت هدایت ورهنمون شوی ؛ او با سر زوری ولجاجت رهنمایی ات را قبول نکرده بلکه راه دوزخ را طی میکند، درین نقطه میان " خر" وپشتون من تفاوتی نمی بینم.
مولوی بجلیگر نیز درچندین مورد به این اصل اشاره کرده است که میان پشتونها وخر قرابتهای زیادی موجود است. اسناد باستانشناسی درموزیم پشاور نیز ازروابط سکسی میان خر وقبایل افغان باستان حکایت میکند.
بناء اگر جناب عالی " افغان" می باشید من به " افغان" بودن تان احترام دارم ولی لطفا مرا درجملهء خودتان حساب نکنید.

جستجو در کابل پرس