Kamran Mir Hazar Youtube Channel
حقوق بشر، مردم بومی، ملت های بدون دولت، تکنولوژی، ادبیات، بررسی کتاب، تاریخ، فلسفه، پارادایم و رفاه
سابسکرایب

صفحه نخست کابل پرس > ... > سخنگاه 77517

یک پاسخ کوتاه ترکتباران افغانستان به چرندیات آقای دکتر هارون امیر زاده

13 نوامبر 2013, 16:22

سلام به آقای بصیر!
بصیر جان ! ازچه وقت به اینطرف درک کردی که دشنام وتوهین به جانب مقابل یک کار زشت است؟ ازچه وقت به اینطرف درک کردی که انسان اشرف المخلوقات است؟ آیا ضرب المثل مشهور « بعداز گوز زدن چهارزانو نشستن » را نشنیده ایی؟
دوست عزیز!
اگر خودت واقعا به اشرف المخلوقات بودن انسان باور می بودی به من وآقای جمال دشنام ناموسی نمیدادی و مانند فاشیست های پشتون سخن از اقلیت واکثریت اقوام خصوصا تاجیکها که یک بحث زاید بود آنرا اینجا مطرح نمی ساختی . کی با خودت سخن از رقم عددی اقوام درمنطقه رانده است؟ خودت خوب میدانی که بحث اقلیت واکثریت را آنهم بدون یک سند علمی کیها مطرح میکنند؟ این یک نمونهء دیگر از همان کله خامی های است که جناب جمال آنرا بر شمرده است. زمانیکه خودتان را زیر پای اوغان فاشیست می اندازید ازهمان ادبیات وطرز تفکر نیز استفاده میکنید. حال بفرما برای بنده تشریح کن که فرق بین تو واسمعیل یون که از شکم ننه اش رقم اکثریت واقلیت پشتون ها وغیر پشتون را بیرون آورده است درچیست؟ او که سنگ وچوب این وطن را برچسب اوغانی میدهد وحتی مولانای بلخ را اوغان وطندوست تبلیغ میکنند با تو کله خام بی عقل که نیم دنیا را ترک تبار رقم زده ایی درچیست؟ خودت پیامهای مرا وهمچنان پیام آقای جمال را میخوانی ولی به عوض جواب دادن خود را ازیک شاخ به شاخ دیگر می پرانی واین کمال سفاهت وبلاهت جناب عالی است. امروز اگر جناب عالی دیگران را پان فارسیست وخودتان را به زور وجبر تورک تبار میخوانید بفرمائید یک مقاله را درسایت کابل پرس? به زبان قیلدنگ بیلدینگ خودتان به نشر بسپارید وبعد ببنید که چند نفر خواننده پیدا میکند. بناء محدود ساختن زبان فارسی تنها به تاجیکها تلقین همان درسهای است که شوی جدید تان یعنی اشرف غنی تازه به شما یاد داده است. بناء شما هیچ ضرورت ندارید که رقم اصلی نفوس تاجیکان بیچاره را دریابید.

موضوع دیگر آنست که یک انسان سالم وعاقل وبا منطق که منطق گفتمان را یاد داشته باشد دشنام خواهر ومادر نمیدهد ؛ گیرم که احساساتش را کنترول کرده نتواند ولی بازهم لا اقل دشنامهایش باید منطقی باشد که از خلال آن خواننده به یک گوشهء تاریک حقیقت پی ببرد ولی شما عالی جنابان فقط دشنام را برای دشنام دادن دوست دارید وفکر میکنید اگر همچو دشنام ها را یکی دو باربه آدرس مخالفان تان بنویسید آنوقت خوانندهء کابل پرس را هم قانع می سازید. درحالیکه شما غلط کرده اید. دشنام دادن ناموسی به جانب مقابل نماینده گی از شکست منطقی شما میکند. شما اگر واقعا چیزی بنام منطق درچانته دارید آنرا بدون اینکه احساساتی شوید به خوانندهء کابل پرس عرضه کنید تا دیگران درقسمت حق بودن ویا باطل بودن ادعاهای شما قضاوت آزاد کنند. ازیک شاخ به شاخ دیگر پریدن نیز راه حل نیست. اگر هارون امیرزاده شما را کله خام گفته است. کله خام گفتن ازبک نه دشنام است ونه هم توهین بلکه یک نتیجهء منطقی تسلسل استبداد حکومات قبیلوی اوغانی بوده که بخشی از مردم را عمدا وقصدا چنین بار آورده اند. بناء بخاطر پنهان نمودن این عیب برای شما لازم نیست که خودتانرا به سلاطین صفوی ایران ویا خلفای عثمانی ترکیه و امیرتیمور گورگان وچنگیز وسلاطین مغول هند وغیره بچسپانید. اینجا بحث عدالتخواهی وایجاد یک حکومت مردم سالار مطرح است نه ریشه یابی ارتباطات نسبی وخونی اقوام منطقه با یکدیگر. شما از بس که کله خام تشریف دارید اصلا م‍حتوای پیامهای مارا درک نکرده به خشونت لفظی متوسل میشوید.
اینجانب دربارهء نقش تاریخی زبان فارسی برایت نوشتم که زبان فارسی مال شخصی تنها تاجیکها نیست. زبان فارسی مال ازبکها وقزلباشها وپشتونها هندو ها وبلوچها وکوردها وعربها ولورها وتمام گروه های قومی این منطقه می باشد ولی شما فرموده اید که ما ذواللسانین هستیم واین یک امیتاز است نه کمبود. من نیز درین باره باخودت بحث ندارم که جناب عالی ودیگر ازبکها ازنظر تاریخی ذواللسانین می باشید ولی هریک ازین گروه های قومی اگر یک لسان خود را بر دیگری ترجیح میدهند باید منطق آنرا نیز به اثبات برسانند. مثلا پشتونها ادعا دارند که ما دیگر نمیخواهیم ذواللسانین باقی بمانیم. این کشور؛ افغانستان نام دارد ومربوط افغانهاست. افغان = پشتون
دیگر اقلیتهای قومی درین کشور باید زبان اکثریت قومی را فرا بگیرند وبه زبان اکثریت قومی صحبت کنند. اینجا بعضی از ازبکهای کله خام هم مانند شما برمیخیزند ومیگویند ما هم ذواللسانین بوده ایم ودیگر میخواهیم بزبان اولی ما یعنی ترکی صحبت کنیم . بگذریم از اینکه بین زبان ترکمنی وقزاقی وترکی وازبکی چه تفاوتهای بزرگی وجود دارد ولی شما آنرا همه ازیک ریشه میدانید ولی پرسشی که مطرح میشود این است که لسان مشترکی که تاکنون شما ودیگر گروه های قومی را در طول اینقدر مدت باهم وصل داده بود کدام لسان است؟ اگر شما بخاطر ترکی بودن وآن دیگری بخاطر افغان بودن درصدد محو وازبین بردن همهء آثار فرهنگی زبان مشترک تاریخی این سرزمین برآئید پس آنانیکه درین سرزمین از قرنها به اینطرف یک لسانه استند وتنها بزبان فارسی صحبت میکنند چه گناه دارند؟ میخواهید که آنها هم خودشان را به زور وجبر باید تورک ویا پشتون بسازند واز زبان مادری وپدری خود صرفنظر کنند؟
درحالیکه تمام اسناد تاریخی خلاف این را ثابت میکند. اگر شما به چنگیز ومغول وامیر تیمور افتخار میکنید این را باید بدانید که آنها خارج از مرزهای این کشور به اینجا تاختند تمام آثار تاریخی وتمدنی را بخاک یکسان ساختند ولی بعدا اولاد واحفادشان بار دیگر در فرهنگ بومی همین منطقه حل گردیدند ویک تعداد شخصیتهای ماندگار درفرهنگ وزبان فارسی شدند وزبان بومی منطقه را تا سواحل دریای خزر وحوزهء بالقان وهند وچین گسترش دادند.بهمین ترتیب قبایل اوغان از آنطرف کوه های سلیمان درحالیکه مانند شما ذواللسانین بودند از دوصد وهفتاد سال اخیر همهء شهرهای این سرزمین را اشغال کرده و ولی بازهم زبان منطقه را حفظ کردند وخود قبایل حاکم در فرهنگ بومی فارسی حل گردیدند وزبان درباری شان همین فارسی شد. حالا که اولاد واحفاد آنها میخواهد بخاطر هویت قومی شاهان این سرزمین هویت همهء ساکنان این کشور را « افغانی» وزبان آنها را نیز « افغانی» بسازد با شما چه فرق دارد؟
مطابق این تیوریها پان تورکیزم وپان افغانیزم شما چنین معلوم میشود که شما سرزمین دیگران را که به هردوی شما اجازهء اقامت داده به« خیلی با معذرت خیلی با معذرت » به فلان مادر جان تان برابر ساخته اید. یکی بخاطر هویت افغانی دیگری بخاطر هویت ترکی میخواهید این وطن را به سوراخ آته جان درون کنید. اما این کار عقلانی نیست و مطابق فرمودهء محترم جمال؛ این هویت سازی های کاذب؛ بنام ترک تباران وغیره جنگ بخاطر لحاف ملانصرالدین است. شما وقبایل اوغان سرزمین زیبای مارا به لحاف ملانصرالدین تبدیل کرده اید. یکی بنام قبایل اوغان هجوم می آورد و جنایات ضد بشری را مانند حملهء اسحاقزایی ها بالای ازبکان در مزار انجام داده وزن ودختر ازبک را می گاید وبعد ازبک بر میخیزد هشت هزار اسیر نظامی طالب را اوغان گفته زنده زنده زیر خاک میکند . آیا دیگران نیز درین سرزمین حق دارند که ازین غولگری های شما حساب بخواهند؟ در آخر اگر شما ازبک تباران وترک تباران خفه نمی شوید اجازه بدهید که من با ذکر یک مثال کوچک حُسن وقُبح نویسنده گان ازبک را یعنی زیبایی وزشتی تان را درست تشریح کنم:
مثال نویسنده گان ازبک درمیدیای امروزی بمانند یک عروس زیبا روی است ک در زیبایی هیچ جوره ندارد ولی یکبار همین عروس زیبا روی دریک محفل بزرگ ؛ چنان یک باد کلان وبد بوی وبد صدا از مقعد خود خارج میکند که همهء مهمانان ومیزبانان را دل بد ساخته و برای همه حالت استفراغ و دل بدی دست میدهد.
بناء این قلمزنی های شما عزیزان ترک تبار وازبک تبار مثال همین عروس گوزی است. شما صرف بخاطر اینکه یک جانی مانند دوستم کونش در کرسی معاونیت ریاست جمهوری خیالی نخورده است بسیار زیبا مقاله می نویسد واز ظلم وبربریت نظامهای استبدادی اوغانی سخن میرانید ولی بمجردیکه دوستم شما را به اشرف غنی فروخت آنگاه سر ازپا نشناخته خورد وبزرگ تان به گوز زدن شروع کرده ونغمهء جدید را سر میکنید . بدا بحال تان.

جستجو در کابل پرس