Kamran Mir Hazar Youtube Channel
حقوق بشر، مردم بومی، ملت های بدون دولت، تکنولوژی، ادبیات، بررسی کتاب، تاریخ، فلسفه، پارادایم و رفاه
سابسکرایب

صفحه نخست کابل پرس > ... > سخنگاه 77761

دلایل و عوامل حقیقی جنگ های حزب وحدتِ شاخۀ استاد مزاری

20 نوامبر 2013, 15:45, توسط پرویز "بهمن"

اولتر ازهمه خدمت جناب محترم جمعه ودوست عزیزم میراحمد لومانی وهمچنان دوست عزیز فیس بوکی ام جناب ( شنگری پنجشیری ) که درفیس بوک بنام حقیقی شان تشریف دارند عرض ادب واحترام دارم. اولا خدمت محترم جمعه باید عرض نمایم که بنده به هیچ صورتی وکیل مدافع شخصی هیچ کدام ازرهبران دیروزی ویا امروزی نیستم آنانیکه مرده اند حساب شان بخداوند میگذارم وانانیکه زنده اند آنها را خداوند براه خیر هدایت شان نموده وما را ازشر دیکتاتور شدن شان در امان نگهدارد. اما این موضوع را فراموش نکنید که این حرف هرگز به معنای اغماض وچشم پوشی از عملکرد این رهبر وآن رهبر خصوصا در طول چند دههء پسین نیست.
من طرفدار نقد آزاد هستم. شما مواردی را که شماره وار برشمرده اید نه با محتوای مضمون حسین پرویزیان ربط منطقی دارد ونه با محتوای پیام بنده لطفا یکبار دیگر محتوای مقالهء حسین پرویزیان را درنظر بگیرید که ایشان چه نوشته اند. بعد جواب مرا هم دوباره بخوانید که من چه نوشته ام وبعد به لیست طویلی از نظریات بی ربط خودتان نیز دوباره مراجعه کنید که چندتای آن با مقالهء جناب پرویزیان سر میخورد وچندتای آن با پیامهای بنده¨ من خودم یک انتی فاشیست ویک انتی هیپوکراتیست هستم وآنهم ازنوع انتی فاشیست های قبیلوی پشتونی آن که سه صد سال باشنده گان این سرزمین را این جریان متحجر وعقبگرا به کاسهء سر آب داده است ولی درعین حال به هیچ صورتی طرفدار این نیستم که یک فردی ویا گروه قومی به بهانهء عدالتخواهی وشعارهای کاذبانه دست به جنایات هولناکتر از فاشیستان پشتون بزند خودش ورهبرش را در هاله ای از کلمات مقدس پنهان نماید وبه دیگران طعن ولعن بفرستد. ازنظر بنده بعداز شهادت امام حسین ادبیات کربلایی در دنیای عرب وعجم مود شد ولی حالا شاهد یک حرکت دیگر بنام ادبیات افشاری نیز باید باشیم که به هیچ صورتی من چنین حرکتهای طفلانه را قابل تحمل نمیدانم واز دوستان ومخالفانم نیز میخواهم که با عقل ومنطق انسانی بامن برخورد نمایند. اما این موضوع را فراموش نکنید که :
این مساله اظهرمن الشمس است که درسخنگاه آزاد کابل پرس? بیشتر افراد هویت قومی وسیاسی شان معلوم نیست. کسی زیر نام پنجشیری داخل میشود به هزاره ها وآقای مزاری توهین میکند وبار دیگر زیر نام هزاره وغزنوی داخل گردیده وبه احمدشاه مسعود وپنجشیریها وشمالی والها دو ودشنام میزند. یکی ازین افراد همین پیامگذار گرانقدر رفیق شنگری پنجشیری می باشد که کمی بعدتر دربارهء آن مفصلتر می نویسم . ولی قبل از آن باید خدمت شما عرض نمایم که من حرف خودم را در چوکات ادب واخلاق انسانی خدمت همهء موافقان ومخالفان تقدم میدارم. من هرگز طرفدار دشنام پراگنی نیستم وهرگز دشنام دادن را راه حل نمیدانم . اگر مشکل افغانستان با دشنامهای زیر نافی حل میشد باید اولتر ازهمه سازمان راوا سر قافله سالار دشنامزنان عقده ایی باید در افغانستان زمام امور را بدست میگرفت ودرهرکوچه وبسکوچهء کابل شاهد اعدام جنگ سالاران شمال می بودیم. ولی برعکس؛ هرقدر آنها به میزان دشنامزنی شان افزودند برعکس؛ برای خودشان دشمن آفریدند وخودشان را منزوی ساختند ومخالفان شانرا چند برابر ازگذشته قوی ساختند. طرفداران افراطی شهید سعید عبدالعلی مزاری نیز ازنوع همین جزم اندیشان ودگماتیستان قرون وسطا می باشد که هرگز تاب شنیدن وخواندن نظریات مخالفان شانرا ندارند. همیشه با احساسات مردم هزاره بازی میکنند ؛ خودشانرا مقدس می شمارند ودیگران را به نامهای سید وبیات وقزلباش وغیره از دایرهء حق طلبی محروم می نمایند. دقیقا مانند پیروان گلبدین که خودشان را مسلمانان ناب وخالص دانسته ودیگران را همه کافر ومزدور بیگانه ونوکران شرق وغرب قلمداد میکنند. راوایی ها وشعله ایی های بی لجام نیز تا هنوز از اسپ جهالت شان پائین نشده اند. خودشان را کمونستان راستین ودیگران را ریزیونیست ونوکران حلقه بگوش دنیای سرمایه می خوانند. اما این بندهء حقیر فقیر بدون توسل به دشنام پراگنی؛ خیلی صریح نظر وعقیده ام را بیان میدارم. جنبه های مثبت ومنفی هررهبر وشخصیت سیاسی ونظامی را در روشنایی افکار ونظریات خودم مورد سبک وسنگین قرار میدهم. نه ازکسی ترس ندارم ونه به پول ومقام وجاه تطمیع میگردم .
خلص نظریات بنده این است که :
افغانستان یک کشور چند قومی است. اینجا هیچ قومی در اکثریت مطلق قرار ندارد. بناء نام این کشور هرگز نمیتواند هویت تاریخی تمام باشنده گان این سرزمین را بازتاب دهد. بناء تعمیم بخشیدن هویت کاذب ودروغین ودرعین حال کثیف افغان وافغانیت بر احاد مردم شریف غیرپشتون این سرزمین جز تشدید نفاق وشقاقهای قومی ومذهبی چیز دیگری حاصل نمیدهد همچنان درمورد مسالهء قدرت سیاسی و حاکمیت دولتی نیز نظر بنده این است که داشتن قدرت سیاسی مال پدر وپدر کلانهای شخصی هیچ یک از گروه های قومی موجود در افغانستان نیست . اما بازهم تکرار میکنم که هدف بنده توجیه جنایت نیست. همین اکنون من با شمار زیادی ازطرفداران وراهیان احمدشاه مسعود درفیس بوک مشکل ودرگییری فکری دارم . اما آنها مرا بخاطر انتقاداتم از خودشان نمی رانند. وبمن توهین وتحقیر روا نمیدارند. لا اقل ظرفیت وتحمل شنیدن نظریات مخالف را دارا می باشند. اما درکابل پرس معلوم نیست که چه کسی پیرو واقعی عبدالعلی مزاری است وچه کسی پیرو واقعی احمدشاه مسعود.

مثلا ازجملهء دوستان یکی هم همین پیامگذار محترم بنام شنگری پنجشیری است که در یک بخش دیگر این سایت با محترم عیار نیز درگیر شد ولی فرار را برقرار ترجیح داد. اینجا بار دیگر از مخفیگاهش سر بدر آورده وبدشنام بازی پراخته است تا فضای دیالوگ وگفتمان را هرچه بیشتر میان نظر دهنده گان مکدر سازد وخودش ماهی دلخواه خودش را صید نماید من خدمت این پیام گذار مودب وبا وقار رفیق فیسبوکی خودم جناب (شنگری پنجشیری) نیز ادای احترام دارم ولی یک مطلب را خدمت شان باید عرض کنم که من مناظرهء شانرا با جناب عیار نیز مطالعه کرده ام وخوب میدانم که ایشان کی استند اگر ایشان صد بار خودشانرا زیر نامهای مختلف هم بیپچانند من از سبک نوشتاری شان ایشان وهمچنان از نفرت قلبی شان نسبت به مردم پنجشیر ایشان را می شناسم. اما بحیث یک دوست فیس بوکی پیشنهاد من به ایشان این است که لطفا ازین بازیهای طفلانه دست بردار شوند. درآن بخش سخنگاه که من مطالعه نمودم جناب عیار بخاطر این بازیهای کثیف شما حتی به زنده یاد ببرک کارمل نیز تاخت وتاز نموده است بدون شک اگر شما به زنده یاد ببرک کارمل وفادار باشید هرگز خودتان را زیز چنین نامهای توهین آمیز داخل ننموده وفضای دشنام بازی را علیه یک شخصیت تاریخی یعنی زنده یاد ببرک کارمل مساعد نمی سازید. من خوب ترا می شناسم. درفیس بوک بامن ار ارتباط استی. این بار برایت اخطار میدهم واگر اصلاح نشدی رسوایت می سازم.

جستجو در کابل پرس