Kamran Mir Hazar Youtube Channel
حقوق بشر، مردم بومی، ملت های بدون دولت، تکنولوژی، ادبیات، بررسی کتاب، تاریخ، فلسفه، پارادایم و رفاه
سابسکرایب

صفحه نخست کابل پرس > ... > سخنگاه 78155

جنگ افروزی شورای نظار و راسیست های شیعه در کابل

2 دسامبر 2013, 16:42, توسط پرویز "بهمن"

تو قلم بدست نوشتی قومت و اصلیت و طرز و راه سیاسی ام معلوم نیست , این بود که گفتم از کابل پرچمی تاجک ورنه اصل و نسب پیش ما مردمان کابل و اکثر پرچمیان ذره ای ارزش ندارد من سیاه وسفید کابل و مزار را یکسان میدانم لبه مبارزه ما بر ضد ظالم خونخوار دزد قوم گراهاست میشه اینها اوغان باشد یا هزاره و پنجشیری یا پکتیایی ,عدالت تاریخ حقیقی در حال و گذشته نه بت پرستی در پیشانی یاداشت مبارزه ما ! نه ظاهر شاه بابا ملی یست و نه بز ادمکش و بابه مردار قهرمان ملی نه هم مادر "جنده"ای مارشال! اینها حرف های مسخره بیش نیست!!

جناب عالی بخمن جان شنگری زاده پنجشیری!
من درین کار تو حیران استم که خودت؛ خود را دشنام میزنی وبعدا مرا متهم میکنی که گویا من ترا دشنام داده ام. خودت لقب شنگری زاده را با افتخار بالای نامت یدک میکشی ولی بعدا میگویی که من کابلی اصلی استم واز نظر سیاسی پرچمی می باشم.
من هرگز از خودت نپرسیده ام که ازنظر قومی چه استید درکجا از شما پرسیده ام ؟ آیا شما کدام سند از جملات بنده ارائه کرده میتوانید که من از شما پرسیده باشم که لطفا هویت قومی تانرا بیان دارید؟
این برداشت غلط شما از پیامهای بنده است. شما آنقدر در عصبانیت قرار دارید که حتی خودتان را هم دشنام میزنید وبمادر تان توهین میکنید. انتخاب لقب شنگری زاده توسط شما معنای توهین به مادر مرحومهء تان است. به این معنی که مادر شما پنجشیری بوده وبر اساس سنت وفرهنگ شنگری نزد پدر جناب عالی آمده وپدر محترم تان نیز قبل از عقد نکاح پاهای مادر تان را بالا کرده تا اینکه نطفهء جناب عالی دربطن مادر تان بسته شده است آیا این دشنام را من برایتان میدهم یا اینکه خودتان آنرا با دستان خودتان می نویسید؟
پس حق این است که دیگران را باید حق بدهید که تا درزمینهء هویت قومی وهمچنان سابقهء سیاسی شما شک نمایند. چون خودتان معترف استید که شما شنگری زاده استید یعنی اینکه قبل از نکاح والدین تان؛ نطفهء شما دربطن مادر تان بسته شده پس شما حرامی می باشید . بازهم دربارهء کابلی بودن تان وپرچمی بودن تان باید عرض کنم که گفتار متناقض تان ؛خودتانرا رسوا می سازد. شما نوشته اید که من کابلی استم نزد یک کابلی هیچ تبعیض قومی وجود ندارد تمام مردم افغانستان را به یک چشم می بیند وهرنوع گرایشهای قوم پرستی را رد میکند . اما من از شما می پرسم که نفرت شما از مردم پنجشیر بخاطر چیست؟ آیا همهء مردم پنجشیر شورای نظاری می باشند؟ آیا در پنجشیر هیچ پرچمی وخلقی وجود ندارد؟ اگر شما یک حزب سیاسی مانند پرچم را دربست با بخشی از مردم یک کشور در تصادم قرار میدهید آیا این کار شما مطابق اساسنامه ومرامنامهء حزب پرچم صورت گرفته است؟ پس معلوم است که شما پرچمی نیستید. از خود انتخاب نام تان معلوم است که شما پرچمی نیستید زیرا پرچمی ها شنگری زاده نیستند و بخاطر یک فرد بخش بزرگی از مردم را بدون دلیل وبرهان قاطع مورد اهانت قرار نمیدهند. این را بخاطری ازشما پرسیدم که شما برخلاف اسم انتخابی تان دعوا دارید که شما پرچمی وکابلی استید.
دوم اینکه اگر شما خواهان عدالت اجتماعی باشید؛ حتما این را میدانید که نام کشور تان جعلی است. افغانستان یعنی کشور افغانها. این نام استعماری توسط انگلیس بالای این کشور گذاشته شده تا جنگها واختلافات قومی همیشه دوام داشته باشد. دراینجا شما برخلاف ادعای تان که گویا طرفدار عدالت استید نوشته های مرا با نوشته های چمبر علی وطرفداران مزاری وغیره دریک سطح قرار داده وهمهء مارا با قمچین دشنام خواسته اید که ازصحنه برانید. درحالیکه هرکدام ما از مواضع فکری متفاوت برخاسته ایم.
چمبرعلی طرفدار حفظ نام افغانستان است وهمهء شهروندان این کشوررا بدون درنظر گرفتن هویت های قومی شان میخواهد زیر کلمهء افغان بگنجاند. درحالیکه من گفته ام که کلمهء افغان معنای سگ شکاری را میدهد. واین نام توهین برای همهء شهروندان این کشور به شمول پشتونها می باشد. دوم اینکه طبقهء حاکم افغان را نباید با حساب همهء افغانها یکی دانست. زیرا همین طبقات حاکم بوده اند که پشتونها را خرسازی نموده واز هویت شان بحیث سپر تیر بلا استفادهء ابزاری نموده اند وهمیشه در ارگ عیاشی وزن رقصانی را پادشاهان پشتون یا افغان نموده ولی بدبختی وفقر وجهالت را به مردم پشتون به میراث گذاشته اند . بناء درساختار قدرت سیاسی نه تنها افغانها بلکه غیر افغانها هم حق دارند تا زمام امور را بدست گیرند واین کشور را اداره نمایند. حالا شما موقف خودتان را واضح سازید که درکجای این عدالتخواهی قرار دارید؟
آیا نام افغانستان را توهین به همهء شهوندان کشور میدانید یانه؟
آیا طرفدار مشارکت همهء اقوام درساختار قدرت براساس شعاع وجودی اقوام ی باشید ویانه؟
اگر می باشید چرا مردم پنجشیر وهزاره وشمالی وال را بنام سقاوی وشنگری زاده وغیره مورد تاخت وتاز قرار میدهید؟
سوالهای دیگری هم دارم که آنرا بعداز پاسخ تان به شمار ارجاع میکنم.

جستجو در کابل پرس