Kamran Mir Hazar Youtube Channel
حقوق بشر، مردم بومی، ملت های بدون دولت، تکنولوژی، ادبیات، بررسی کتاب، تاریخ، فلسفه، پارادایم و رفاه
سابسکرایب

صفحه نخست کابل پرس > ... > سخنگاه 79155

هرمنوتیک افراطی عاشورا

30 دسامبر 2013, 13:24, توسط حسین علی

آقای قربانعلی هادی حجت السلام و المسلمین و یا حضرت آیت الله العظمی!
بسیار فلسفه بافی کردی. به این در و آن در خود را زدی تا ثابت کنی که امام حسین که کربلا رفت برای عدالت و تطبیق حکم خدا و اسلام رفت. نقل قول های زیادی از او آوردی تا این را ثابت کنی.
قربانعلی جان! علی و حسن و حسین قربانت بره مگم، توقع داشتی که امام حسین غیر از این دلایل می گفت و خود را برحق نشان نمیداد؟ آیا می گفت که من از قبیلۀ بنی هاشم آن خلافت و سلطنت بنی امیه را قبول ندارم. من برای انتقام پدرم که در صفین با معاویه جنگید و قدرت از دستش رفت، علیه یزید می جنگم. اگر چنین می گفت که رسوای عام و خاص می شد. مگر همین مسلمانها که در طول تاریخ میان خود جنگیدند، کدام طرف جنگ گفته که من بر سر قدرت می جنگم و بر حق نییستم؟ مگر هر طرف در جنگ های شان به قرآن و حدیث استدلال نمی کنند؟ در همین کشور خودمان نگاه کنید که این رهبران جهاد یو اسلامی و تنظیم های شان که شکم های یکدیگر دریدند ، آیا کدام طرف شان خود را ناحق می گفتند. و یا حالا هم طالب آیت می خواند و سیاف و دیگرانی که در این حکومت کرزی اند آیت و حدیث می خوانند که جنگ ما بر حق است.
قربان علی خان!
مگر تو خبر نداری که هنوز جسد پیغمبر دفن نشده بود که عرب ها بر سر غصب قدرت دست و گریبان شدند. سپس جنگ های خونین براه افتاد. همان اصحاب پیغمبر در نبرد جمل، صفین، نهروان یکدیگر خود را کشتند. این پدر حسین با این پدر یزید در صفین چقدر جنگ کردند. علی که خلیفه شد، معاویه را برکنار کرد . اما معاویه در شام ایستاد و با علی جنگید. تو چرا از این سابقه ها و خصومت ها چیزی نگفتی و از تأثیر آن در حادثۀ کربلا؟
قربان علی جان!
تو برای معصومیت امام حسین و دیگر اعضای خانواده او این آیت را دلیل می آوری:اِلَيك عَنّي، أَنا مِنْ بَيْتِ الطَّهارةِ الّذين أنْزلَ اللَّهُ فيهم عَلي نَبيّه: «إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا.» خداوند اراده فرموده كه از شما اهل بيت (هر گونه) رجس و پليدى را بزدايد و به طهارت واقعى برساند. اين آيه بنا به روايات رسيده از سنّى و شيعه پيرامون پنج تن از معصومين «رسول خدا(ص)، على (ع) فاطمه(س)، حسن و حسين عليهما السلام» نازل شده است» در کجای این آیت نام حسن و حسین و علی و اولادهای او است؟ اگر این امامت اصل دین است و علی و اولاد هایش با وحی جانشین پیغمبر تعین شدند، چرا این را خدا در قرآن نیاورد؟ مگر خدا کنایه گفته این گپ بزرگ را؟ اگر این امامت را خدا وحی کرد، پس این حسن چرا آنرا به معاویه گذاشت و خلافت او را پذیرفت و علیه خدا قرار گرفت؟
قربان علی خان! تمام چرند و پرند است. نه تنها که با عقل و منطق آدمی سازگاری ندارد، با همین قرآن و حدیث پیغمبر هم جور در نمی آید.

جستجو در کابل پرس