Kamran Mir Hazar Youtube Channel
حقوق بشر، مردم بومی، ملت های بدون دولت، تکنولوژی، ادبیات، بررسی کتاب، تاریخ، فلسفه، پارادایم و رفاه
سابسکرایب

صفحه نخست کابل پرس > ... > سخنگاه 85282

در پاسخ به ادعاهاى بى مايه (خطا ها و تناقضات قرآن!!!)

25 اكتبر 2014, 14:48, توسط پرويز بهمن

آقاي عزيز ياسين!
دربارهء مصادر ثلاثي مجرد كه كه أجوف هاي معتل العين باشند يك قاعده وجود دارد.
آنچه من دربارهء مصدر صيانت نوشته ام چيزيست كه حتي ابتدايي ترين طالب صرف زبان عربي آنرا ميداند، همين كتاب صرف بهائي آخوندها مصادر ثلاثي مجرد معتل العين را چنين تقسيم بندي كرده اند.
صان - يصون - صونا اسم فاعل : صائن
صون - يصان صونا - اسم مفعول : مصؤون
قال- يقول - قولا- اسم فاعل : قايل كه ( ي ) تبديل به همزه شده است ( قائل)
قيل - يقال- قولا - اسم مفعول: مقوول كه (و) تبديل به همزه شده است ( مقؤول
لام - يلوم - لوما- اسم فاعل : لايم كه ( ي) تبديل به همزه ميشود( لائم)
لوم - يلام - لوما - اسم مفعول: ملؤوم
قام- يقوم - قوما- اسم فاعل : قايم كه ( ي) تبديل به همزه ميكردد ( قائم)
قوم- يقام - قوما - اسم مفعول: مقووم كه (واو )اول به همزه تبديل ميشود
درين چه غموض وپيچيده گي وجود دارد؟
دليل كه شما فرموده ايد مصؤون نوشتن غلط است چيست؟
شما از فرهنگ المنجد نام برده ايد ولي ننوشته ايد كه المنجد درين باره چه گفته است؟

جستجو در کابل پرس