Kamran Mir Hazar Youtube Channel
حقوق بشر، مردم بومی، ملت های بدون دولت، تکنولوژی، ادبیات، بررسی کتاب، تاریخ، فلسفه، پارادایم و رفاه
سابسکرایب

صفحه نخست کابل پرس > ... > سخنگاه 85113

چه کسی در موقعیت های دشوار به یاری رژیم ایران می رسد

29 سپتامبر 2014, 20:32, توسط محمد

آقای پرویز این یک موضع روشن .واشکار است که آبوبکروعمر میخواستند پیامبر (ص) را ترور کند .آلبته ابن حزم، وقتي اين حديث را نقل مي‌كند، تنها اشكالي كه به روايت دارد، وجود وليد بن عبد الله بن جميع در سلسله سند آن است و لذا مي‌گويد كه اين روايت موضوع و كذب است.

ما در اين جا نظر علماي علم رجال و بزرگان اهل سنت را در باره وليد بن عبد الله نقل مي‌كنيم تا ببنيم كه نظر ابن حزم از نظر علمي چه ارزشي دارد و تا چه اندازه قابل قبول است.

وقتي به كتاب‌هاي رجالي اهل سنت مراجعه مي‌كنيم،‌ مي بينيم كه بسياري از علماي اهل سنت، وليد بن عبدالله بن جميع را توثيق كرده‌ و او را صدوق و ثقه خوانده‌اند ؛ چنانچه ابن حجر عسقلاني، حافظ علي الإطلاق اهل سنت و يكي ديگر از استوانه‌هاي علمي اهل سنت در تقريب التهذيب در باره او مي‌نويسد:

7459 - الوليد بن عبد الله بن جميع الزهري المكي نزيل الكوفة صدوق.

تقريب التهذيب، ابن حجر، ج 2، ص 286، وفات: 852، دراسة وتحقيق: مصطفى عبد القادر عطا، چاپ: الثانية، سال چاپ: 1415 - 1995 م، ناشر: دار الكتب العلمية، بيروت، لبنان، توضيحات: طبعة مقابلة على نسخة بخط المؤلف وعلى تهذيب التهذيب وتهذيب الکمال

و همچنين ابن سعد در الطبقات الكبري مي‌نويسد:

الوليد بن عبد الله بن جميع الخزاعي من أنفسهم وكان ثقة وله أحاديث.

الطبقات الكبرى، محمد بن سعد، ج 6 - ص 354، وفات: 230، چاپخانه: دار صادر‌، بيروت، ناشر: دار صادر، بيروت.

و عجلي در معرفة الثقات خودش مي‌نويسد:

الوليد بن عبد الله بن جميع الزهري مكي ثقة.

معرفة الثقات، العجلي، ج 2 - ص 342، وفات: 261، چاپ: الأولى، سال چاپ: 1405، ناشر: مكتبة الدار، المدينة المنورة
و از همۀ اين‌ها مهمتر اين‌كه مسلم نيشابوري در صحيح مسلم دو بار از وليد بن عبد الله بن جميع روايت نقل كرده است: يك بار در جلد 5، ص 177 ذيل باب الوفاء بالعهد،‌ و بار ديگر در ج8، ص 123 در كتاب صفات المنافقين و احكامهم. و اين نشان مي‌دهد كه وليد بن عبد الله از نظر ايشان موثق بوده است كه از او حديث نقل مي‌كند و گرنه نبايد نقل مي‌كرد. و اگر كسي بخواهد وليد بن عبدالله را تضعيف كند، بايد نام صحيح را نيز از كتاب صحيح مسلم بردارد.

در نتيجه وليد بن عبد الله بن جميع ثقه است و به تبع آن اين روايت نيز كاملا صحيحه است. پس در حقیقت این علمای اهل سنت هستند که باید از این مطلب جواب دهند که چرا ابن حزم آندلسی چنین روایت را نقل میکند و به صورت غیر عالمانه انرا رد کرده است . بلی اقای پرویز خان کمی منصف باش از بالا همه نظر ها را نگاه کن او آقای که از اسمش خجالت می کشد توشته رافضی او او شرع کرد نه من دوم اینکه من الله باری نیستم تو خودت را مسلمان میگویی ولی خیلی راحت دروغ میگویی تو مرا نمی شناسی چرا میگویی الله یاری ؟؟؟؟؟؟؟؟ الله یار تلویزون دارد نیاز ندارد اینجا بیاید و نیاز هم ندارد به اسم دیگران بیاید بنظر من حتی وقتش را هم شاید نداشته باشد من از الله یاری بخاطر توهین هایش یه عمای شیعه بدم می اید حتی بر نامه تلویزونی اش را هم از تلویزیونم حذف کردم در ضمن من هم از سیاست های دولت ایران حمایت نمیکنم . آما در جواب اقای بی نام
حرام کردن متعه یا صیغه توسط عمر ( از کتب اهل تسنن )

یکی از مسائل بسیار کلیدی و مهمی که جماعت منکرین اهل بیت اطهار سلام الله علیهم اجمعین مطرح می کنند بحث متعه یا همان صیغه می باشد. آنها به زعم خود یک اشکال سختی برای شیعیان حیدر صفدر مطرح کرده اند که فکر می کنند جوابی ندارد. در این پست بر آنیم تا از معتبرترین کتب خود جماعت مخالفین برای شما به اثبات برسانیم که اولا : متعه در قرآن موجود است و سنت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم می باشد و دوما : این که عمر بن خطاب اولین کسی بود که متعه را حرام کرد.

در ابتدا به بررسی مسئله حرام کردن متعه که یک بدعت آشکار توسط عمر بن خطاب است می پردازیم.

این مطلب در کتاب تاریخ الخلفاء جلال الدین سیوطی - چاپ دار ابن حزم - بخش دوم عمر بن خطاب - فصل فی اولیات عمر - صفحه ۱۱۱ موجود می باشد.

ترجمه متن مشخص شده : و او ( عمر بن خطاب ) اولین کسی است که متعه را حرام کرده است.

منبع بعدی : کنز العمال - چاپ موسسة الرسالة - جلد ۱۶ - حرف نون ( کتاب النکاح ) - باب محرمات النکاح - صفحه ۵۲۱ - حدیث ۴۵۷۲۲ موجود می باشد.

ترجمه حدیث : عمر گفت : متعه حج و متعه زنان در زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم حلال بود و من آن را نهی کردم.

منابع بیشتر :

۱ ـ المغنی ، جلد ۷ ، صفحه ۵۷۱ ناشر : دار الفکر بیروت لبنان

۲ ـ المحلی ، جلد ۷ ، صفحه ۱۰۷ ناشر : دار الفکر بیروت لبنان

۳ ـ تاریخ بغداد ، جلد ۱۴ ، صفحه ۱۹۹ ناشر : دار الکتب العلمیة بیروت

۴ ـ تاریخ الاسلام الذهبی ، جلد ۳۵ ، صفحه ۴۴۹ ناشر : دار الکتب العربی بیروت لبنان

۵ ـ تاریخ مدینة دمشق ، جلد ۶۴ ، صفحه ۷۱ ناشر : دار الفکر بیروت لبنان

۶ ـ شرح نهج البلاغة ابن ابی الحدید ، جلد ۱۲ ، صفحه ۲۵۲ ناشر : دار احیاء الکتب العربیة

پس در قسمت اول با اسناد و مدارک ارائه شده ثابت شد که عمر بن خطاب اولین کسی است که متعه را حرام کرده است و هیچ جای شک و شبهه ای در آن باقی نمی ماند. در قسمت دوم این مطلب به بررسی متعه در سنت رسول خدا و قرآن کریم می پردازیم و آن را از معتبرترین کتب خود جماعت مخالفین به اثبات می رسانیم.

متعه یا همان صیغه در قرآن کریم نیز مطرح شده است که متن و ترجمه آیه چنین است :

«فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِیضَةً»نساء، آیه 24.
«و زنانى را كه متعه (ازدواج موقت) میكنید. واجب است است مهرشان را بپردازید».

حال در این قسمت به بررسی متعه در سنت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم از معتبرترین کتب خود مخالفین می پردازیم :

این مطلب در کتاب صحیح بخاری - چاپ دار ابن کثیر - کتاب التفسیر - باب فمن تمتع بالعمرة الی الحج - صفحه ۱۱۰۷ - حدیث ۴۵۱۸ موجود می باشد.

ترجمه حدیث : از عمران ابن حصین روایت است که گفت : آیه ی متعه در قرآن نازل شده است ، و ما در زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم آن را انجام دادیم ، و هیچ آیه ای در قرآن در حرام کردن آن نازل نشده است ، و رسول خدا تا زمانیکه از دنیا رفتند آن را منع نکردند ، و عمر آن را نهی کرده است.
۱ ـ تفسیر القرآن العظیم ، جلد ۱ ، صفحه ۵۳۸ ناشر : دار طیبة

۲ ـ در المنثور ، جلد ۱ ، صفحه ۵۲۰ ناشر : دار الفکر بیروت لبنان

۳ ـ سنن کبری بیهقی ، جلد ۵ ، صفحه ۱۹ ، حدیث ۸۶۴۹ ناشر : مکتبة دار الباز

۴ ـ مسند احمد بن حنبل ، جلد ۴ ، صفحه ۴۳۶ ، حدیث ۱۹۹۲۱ ناشر : مؤسسة قرطبة قاهرة

نتیجه : ۱ ـ ثابت شد که متعه در قرآن کریم موجود است و خداوند آن را حرام قرار نداده است و سنت رسول خدا می باشد.

۲ ـ ثابت شد که عمر بن خطاب کافر می باشد چرا که او حلال خدا را حرام قرار می دهد و در دین خدا بدعت می گذارد و بدعت گذار کافر است.

۳ ـ ثابت شد که متعه سنت رسول خدا می باشد و در زمان حیات پر برکت رسول خدا نیز حلال بوده تا زمان وفا ت ایشان.

جماعت اهل تسنن لطفا عادلانه و عاقلانه قضاوت کنید ( من متعجب هستم کسی که تیمم خود را بلد نیست چگونه میتواند حلال خدارا حرام کند؟ وتو حالا بیا از نکاح جهاد جواب بده که که اهل تسنن زنهای نو عروس خود را در سوریه فرستادند برای خوش کردن تروریست ها تا بیتوانند باکمال آرامش سر بیبورند بیا از سینه دادن عایشه به مردها جواب بیده اما در باره انتحار که یکدروغ شاخ دار را زدی شیعیان لبنان اول بار انتحار کردن تو هیچ مدرک نداری شاید شب خواب دیدی بیا از انتحار های مسجدها در پاکستان بیگو در عراق چندین شال میشود تقریبا هر روز یک انتحار توسط مذهب ترور انجام میشود چرا دور همین دو روز پیش در نزدیک میدان هوایی کابل توسط یک عمری انتحاری شده هفت نفر بیگناه کشته 13 نفر زخمی .. درعزنی این وحشیها عمری زن و مرد پیر وجوان را به سلاخی گرفتند سنت عمر را احیا میکنند چقدر بی سوادی متآسفم بحالت من تا به حال هر چه گفتم از کتب های خود شما گفتم تو فقط یک کلمه بلدی میگویی معنای منحرف ایرانی تو تابه حال صحیح بخاری ومسلم را نه میدانی از شیعه است یا سنی؟؟؟؟؟؟ اینکه عمر تیمم بلد نیست استاده بول میکرد همه اش در کتابهای خود شماست جواب نداشتی خود را به اون راه میزنی حق هم داری میدانم جواب نداری

جستجو در کابل پرس