Kamran Mir Hazar Youtube Channel
حقوق بشر، مردم بومی، ملت های بدون دولت، تکنولوژی، ادبیات، بررسی کتاب، تاریخ، فلسفه، پارادایم و رفاه
سابسکرایب

صفحه نخست کابل پرس > ... > سخنگاه 85164

چه کسی در موقعیت های دشوار به یاری رژیم ایران می رسد

5 اكتبر 2014, 15:04, توسط پرویز "بهمن"

آقاي محمد! خدمت جنابعالي عرض كردم كه حديث قرطاس، يك جعل نامه است، خودت عادت داري كه قبل ازبيان يك موضوع ؛ چنين روايات جعلي را به يكي از منابع تسنن چسب بزني ولي وقتيكه متن مكمل آنرا نقل ميكني باز همان قصهء ابن حزم أندلسي وترور پيامبر توسط ياران بيامبر تكرار ميشود كه درهمين ستون ودر همين بحث معكوس آن ثابت گرديد ،
اين نوع افترا بستن به ياران وأصحاب پيامبر. منصفانه نيست، جنابعالي فرموده ايد كه : تو ( پرويز بهمن) هر حديثي كه به ضرر تان ثابت شود آنرا متروك ومردود ميدانيد ولي احاديث كه به نفع تان باشد آنرا قبول داريد، استدلال جناب عالي بر صحت احاديث بر تعداد ركعات نماز ونوع نماز استوار است.. درين باره نيز اگر جنابعالي عينك هاي تاريك تعصب را كنار بگذاريد مي بنيد كه نوع اقامهء نمازها وتعداد ركعات در تمام مذاهب يكسان نيستند، تنها درميان مذاهب چهارگانهء اهل تسنن شما ده ها نوع شيوه وطريقهء نمازخواني داريد ، تعداد دست باز نماز ميخوانتد، تعدادي دست بسته ، تعداد دست ها را بالاي سينه وتعداد ديگر بالاي ناف ، تعدادي نماز ( وتر) بعد از نماز عشاء ميخوانند، تعداد ديگر در نماز فجر به عوض وتر ؛ دعاي قنوت را به شكل دسته جمعي ميخوانند بهمين ترتيب شما انواع و اشكال و أعداد نمازها را در ميان مسلمانان مي يابيد كه كمتر با يكديگر شباهت دارند . در احاديث راجع به تعداد ركعات نماز ونوع برپا داشتن نماز اتفاق نطر وجود ندارد، ولي همه بر يك موضوع تاكيد دارند كه : نماز عبارت از يك سلسله يا مجموعه حركات وأفعال بدني مشتمل بر قيام و ركوع وسجده وقومه وجلسه وقعده ميباشد ، همهء بيك طرف بايد رو بياورند، درقسمت اوقات نيز بعضي احاديث از جمع دو نماز در يك وقت خبر داده است كه پيامبر اسلام چنين عملي را انجام داده است. حالا براي من كه كدام يك ازين مذاهب روايت ثقه را از نماز واقعي پيامبر روايت كرده اند مهم نيست، براي من مهم نفس اداي صلوة است وانجام صلوة مطابق هريك از روايات كه مورد قبول مسلمانان واقع ميباشد.
اما احاديث كه از آن بوي تفرقه وبرتري طلبي و قدسيت بخشي به يك گروه خاص نسبت به ساير مسلمانان باشد چنان احاديث با روح وجوهر اسلام در تضاد است و براي مستند سازي آن هركسيكه وقت گرانبهايش را ضائع ميكند احمق بيش نيست.
زيرا آنطوريكه خدمت شما قبلا عرض نمودم احاديث و روايات تاريخي از حيث وثوق به حد قرآن نميرسند وإيمان داشتن به آنها جزو أركان دين نيست.
درقسمت مسالهء اولي الامر كه جناب عالي بخاطر عطف اولوالامر به الله ورسول او از نظر نحوي استنباط عصمت را نموده ايد باشما موافق نيستم. شما باور تان اين است كه : اولوالامر بايد معصوم باشد بخاطريكه بعد از اطاعت از الله واطاعت از رسول او ؛ اطاعت از اولوالامر واجب شده اگر اولوالامر معصوم نباشد إجماع نقيضين پيش مي آيد. به اين سبب شما معتقد استيد كه اين اولوالامر جز اولاد فاطمه وعلي كس ديگر بوده نميتواند.
درحاليكه اين يك برداشت خاص از. آيهء قرآن است كه صرف ميتوان به آن احترام گذاشت ، اما كل حقيقت نيست.
شما حق داريد كه چنين برداشت را از آيهء مذكور داشته باشيد ولي من هرگز با چنين برداشت موافق نيستم. اطاعت از اولوالامر بخاطر معصوميت او نه بلكه بخاطر مومن بودن او بالاي مسلمين واجب است. زيرا اينجا ضمير ( منكم) خودش مي فهماند كه اولي الامر بايد ازميان مسلمانان ومؤمنين باشد شرط نيست كه وي معصوم باشد يا نباشد ، شرط اساسي مومن بودن اولي الامر است نه معصوم بودن او.

جستجو در کابل پرس