حقیقت پنهان که باید با خرد و مطالعه و عقل گرایی آشکار شود.
23 نوامبر 2008, 09:51, توسط یم دری کابلی
بادرود به خواهر گرامی و آشکار کردن حقیقت پنهان!
بعد از حمله اعراب به ایران(که ایران و افغانستان یکی بود) و کشتار های بیشمار مردان و اطفال بیگناه و غارت و چپاوول سرزمین ما دیگر مجال آن پیدا نشد که ما اندیشة داشته باشیم چرا وقتی شمشیر بالای سر باشد دیگر زبان نمیتواند حقایق را بگوید و حتی سخن بگوید(محکویت بی دلیل کامبخش و غوث زلمی ) به هر صورت قرنهاست که ما در تاریکی زندگی می کنیم که هیچ چیز برای ما قابل رویت نیست حتی دگر عقل و خرد هم نمیتواند حقایق را از نا بکاری ها جدا سازد.هر کشور برای خویش مردمی دارد و لی کشور ما جز کشتن وبستن و اختناق دست آوردی نداشته تا جائی که کشور ما هم ویران شد وهنوز هم تلاش دارند که بکلی کشور تاریخ و زبانهای مارا نابود سازند.
شما از آقای انجنیر عارف سروری و صیاف عربزده گله دارید اما من فکر میکنم . برای وجودی که به بیماری سرطان دچار شده باشد . ریزش بیماری بسیار ناچیز است . و ما وقتی میتوانیم ازین بیماری نجات پیدا کنیم که تاریخ کشور عزیز خود را قبل از اسلام و بعد از اسلام مطالعه کنیم. وبا بکار بردن خرد نه ماله کشی و جست و خیز خود قاضی خود باشیم. آنوقت شاید به این نتیجه برسیم که درین دنیای رنگارنگ چرا تنها مایان منحیث گوسفند و دیگران همه مانند گرگان هستند مگر ما نمیتوانیم از خود دفاع کنیم و یا این سرطان اسلام سیاسی و ترور مارا اجازه دفاع نمی دهد و افغان را یعنی نوکر و مزدور و مفت و گدایی گرو بی فرهنگ به دنیا معرفی می کند.
بلکه مردم مانه بلکه این نوگران این مکتب ضد بشری وقیح و بیخرد و سراب هستند و به زودی از صحنه جهان زدوده خواهند شد.
دوست دارم نقلی از زندگی و فرزندان و زنان او را از تاریخ اسلام ذکر کنم تا شود همه علاقه به خواندن آن بگیرند چرا که از احساسات و کشتن و خفه کردن صدای دیگران چیزی حاصل نمیشود.
نگاهی تاریخی زنان و فرزندان محمد
نوشتار : اصلی
بخشی از سری اسلام زنان محمد
زندگی محمد معمولاً به دو دوره تقسیم میشود: قبل از هجرت در مکه، و پس از هجرت. گفته میشود محمد سیزده زن یا کنیز داشتهاست (نسبت به وضعیت برخی به عنوان زن یا کنیز توافق وجود ندارد[همه ازدواجها بجز دو تا از آنها بعد از هجرت به مدینه انجام شد.
در سن ۲۵ سالگی محمد با خدیجه بنت خویلد بن اسد بن عبدالعزی ازدواج کرد. این ازدواج، زندگی مشترک موفق و خوش و خرمی را به ارمغان آورد که ۲۵ سال دوام یافت. محمد از طرق مختلف بر خدیجه تکیه میکرد و تا زمانی که او زنده بود، همسر دیگری اختیار نکرد. پس از مرگ خدیجه، خوله بنت حکیم به محمد پیشنهاد داد که یا با سودة بنت زمعة (یک بیوه مسلمان) و یا با عایشه، دختر جوان 7 ساله ابوبکر (که قبلاً نامزد کرده بود) ازدواج کند. گفته شده که محمد درخواست ازدواج با هر دو را کردهاست. بعدها محمد زنان دیگری اختیار نمود که در هنگام مرگش 9 نفر از آنان هنوز در قید حیات بودند.عایشه که بر اساس روایات اهل سنت زن مورد علاقه پیامبر بود چندین دهه پس از او زنده ماند و کمک شایانی به جمع آوری سخنان پراکنده محمد کرد.محمد آنچه از امور خانه مربوط به خودش میشد را انجام میداد؛ در کارهای خانه مانند پختن غذا و دوختن لباس یا تعمیر کفش شرکت میکرد. او عادت داشت که با زنانش به گفت و شنود بنشیند؛ به توصیه زنانش گوش میکرد. زنانش گاهی اوقات با او به مناظره پرداخته و حتی برایش استدلال میکردند.
از نظر مسلمانان هیچ مرد مسلمانی حق ندارد در یک زمان بیش از ۴ همسر دائمی داشته باشد و تنها پیامبر خود را ازین قاعده مستثنی میدانند.
یکی از اشکالهای عمده تاریخی که در غرب به پیامبر اسلام گرفته میشد تعدد زوجات او بودهاست که آن را ناشی از شهوت پرستی میدانستند. البته این از یک پیامبر الهی به دور می باشد
به گفته فضل الرحمن، استاد متوفی دانشگاه شیکاگو، البته اخیراً دیدگاه دانشمندان غربی نسبت به این موضوع به طرز عمدهای عوض شده است؛ در فرهنگ عربستان زمان محمد، ازدواج فقط یک تصمیم شخصی برای اهداف شخصی نبوده بلکه عموماً وابسته به نیازهای درون قبیلهای یا بین قبیلهای جهت تشکیل متحدین بود.مسلمانان با نگرشی تاریخی و عقلانی ، تمام ازدواجهای او را در آن فضای تاریخی ارزیابی و توجیه میکنندو برخی از ازدواجهای وی را سیاسی و یا در جهت تقویت اسلام با توجه به نظام موجود قبیلهای و عشیرهای عرب در آن زمان و یا بعضی را مانند «ام سلمه» به صورت حمایتی و سرپرستی میدانند. بنا بر نوشتههای مورخین مسلمان و روایات اسلامی، محمد در دوران زندگی خود و پس از مرگ خدیجه، همسران دیگری برگزید که جز عایشه دختر ابوبکر همگی بیوه بودند به عقیده جان اسپوزیتو استاد دانشگاه جرج تاون، ازدواج مجدد برای بیوهها در فرهنگ عرب که بر روی باکره بودن دختر تاکید میکرد مشکل بود.
بادرود به خواهر گرامی و آشکار کردن حقیقت پنهان!
بعد از حمله اعراب به ایران(که ایران و افغانستان یکی بود) و کشتار های بیشمار مردان و اطفال بیگناه و غارت و چپاوول سرزمین ما دیگر مجال آن پیدا نشد که ما اندیشة داشته باشیم چرا وقتی شمشیر بالای سر باشد دیگر زبان نمیتواند حقایق را بگوید و حتی سخن بگوید(محکویت بی دلیل کامبخش و غوث زلمی ) به هر صورت قرنهاست که ما در تاریکی زندگی می کنیم که هیچ چیز برای ما قابل رویت نیست حتی دگر عقل و خرد هم نمیتواند حقایق را از نا بکاری ها جدا سازد.هر کشور برای خویش مردمی دارد و لی کشور ما جز کشتن وبستن و اختناق دست آوردی نداشته تا جائی که کشور ما هم ویران شد وهنوز هم تلاش دارند که بکلی کشور تاریخ و زبانهای مارا نابود سازند.
شما از آقای انجنیر عارف سروری و صیاف عربزده گله دارید اما من فکر میکنم . برای وجودی که به بیماری سرطان دچار شده باشد . ریزش بیماری بسیار ناچیز است . و ما وقتی میتوانیم ازین بیماری نجات پیدا کنیم که تاریخ کشور عزیز خود را قبل از اسلام و بعد از اسلام مطالعه کنیم. وبا بکار بردن خرد نه ماله کشی و جست و خیز خود قاضی خود باشیم. آنوقت شاید به این نتیجه برسیم که درین دنیای رنگارنگ چرا تنها مایان منحیث گوسفند و دیگران همه مانند گرگان هستند مگر ما نمیتوانیم از خود دفاع کنیم و یا این سرطان اسلام سیاسی و ترور مارا اجازه دفاع نمی دهد و افغان را یعنی نوکر و مزدور و مفت و گدایی گرو بی فرهنگ به دنیا معرفی می کند.
بلکه مردم مانه بلکه این نوگران این مکتب ضد بشری وقیح و بیخرد و سراب هستند و به زودی از صحنه جهان زدوده خواهند شد.
دوست دارم نقلی از زندگی و فرزندان و زنان او را از تاریخ اسلام ذکر کنم تا شود همه علاقه به خواندن آن بگیرند چرا که از احساسات و کشتن و خفه کردن صدای دیگران چیزی حاصل نمیشود.
نگاهی تاریخی زنان و فرزندان محمد
نوشتار : اصلی
بخشی از سری اسلام زنان محمد
زندگی محمد معمولاً به دو دوره تقسیم میشود: قبل از هجرت در مکه، و پس از هجرت. گفته میشود محمد سیزده زن یا کنیز داشتهاست (نسبت به وضعیت برخی به عنوان زن یا کنیز توافق وجود ندارد[همه ازدواجها بجز دو تا از آنها بعد از هجرت به مدینه انجام شد.
در سن ۲۵ سالگی محمد با خدیجه بنت خویلد بن اسد بن عبدالعزی ازدواج کرد. این ازدواج، زندگی مشترک موفق و خوش و خرمی را به ارمغان آورد که ۲۵ سال دوام یافت. محمد از طرق مختلف بر خدیجه تکیه میکرد و تا زمانی که او زنده بود، همسر دیگری اختیار نکرد. پس از مرگ خدیجه، خوله بنت حکیم به محمد پیشنهاد داد که یا با سودة بنت زمعة (یک بیوه مسلمان) و یا با عایشه، دختر جوان 7 ساله ابوبکر (که قبلاً نامزد کرده بود) ازدواج کند. گفته شده که محمد درخواست ازدواج با هر دو را کردهاست. بعدها محمد زنان دیگری اختیار نمود که در هنگام مرگش 9 نفر از آنان هنوز در قید حیات بودند.عایشه که بر اساس روایات اهل سنت زن مورد علاقه پیامبر بود چندین دهه پس از او زنده ماند و کمک شایانی به جمع آوری سخنان پراکنده محمد کرد.محمد آنچه از امور خانه مربوط به خودش میشد را انجام میداد؛ در کارهای خانه مانند پختن غذا و دوختن لباس یا تعمیر کفش شرکت میکرد. او عادت داشت که با زنانش به گفت و شنود بنشیند؛ به توصیه زنانش گوش میکرد. زنانش گاهی اوقات با او به مناظره پرداخته و حتی برایش استدلال میکردند.
از نظر مسلمانان هیچ مرد مسلمانی حق ندارد در یک زمان بیش از ۴ همسر دائمی داشته باشد و تنها پیامبر خود را ازین قاعده مستثنی میدانند.
یکی از اشکالهای عمده تاریخی که در غرب به پیامبر اسلام گرفته میشد تعدد زوجات او بودهاست که آن را ناشی از شهوت پرستی میدانستند. البته این از یک پیامبر الهی به دور می باشد
به گفته فضل الرحمن، استاد متوفی دانشگاه شیکاگو، البته اخیراً دیدگاه دانشمندان غربی نسبت به این موضوع به طرز عمدهای عوض شده است؛ در فرهنگ عربستان زمان محمد، ازدواج فقط یک تصمیم شخصی برای اهداف شخصی نبوده بلکه عموماً وابسته به نیازهای درون قبیلهای یا بین قبیلهای جهت تشکیل متحدین بود.مسلمانان با نگرشی تاریخی و عقلانی ، تمام ازدواجهای او را در آن فضای تاریخی ارزیابی و توجیه میکنندو برخی از ازدواجهای وی را سیاسی و یا در جهت تقویت اسلام با توجه به نظام موجود قبیلهای و عشیرهای عرب در آن زمان و یا بعضی را مانند «ام سلمه» به صورت حمایتی و سرپرستی میدانند. بنا بر نوشتههای مورخین مسلمان و روایات اسلامی، محمد در دوران زندگی خود و پس از مرگ خدیجه، همسران دیگری برگزید که جز عایشه دختر ابوبکر همگی بیوه بودند به عقیده جان اسپوزیتو استاد دانشگاه جرج تاون، ازدواج مجدد برای بیوهها در فرهنگ عرب که بر روی باکره بودن دختر تاکید میکرد مشکل بود.
آنلاین : زنان و فرزندان محمد عربی