Kamran Mir Hazar Youtube Channel
حقوق بشر، مردم بومی، ملت های بدون دولت، تکنولوژی، ادبیات، بررسی کتاب، تاریخ، فلسفه، پارادایم و رفاه
سابسکرایب

صفحه نخست کابل پرس > ... > سخنگاه 40361

کاغذ تشناب یا بیرق اوغانستان

26 سپتامبر 2010, 15:38, توسط khan

سلام به همه.
با تایید یاداشت خراسانی صاحب داشتن پرچم قبایل , طوایف در حالت عادی و جنگ در بین جوامع بشری متداول بوده و اکثر کشور ها ی جهان در پرچم های شان یا نوع تاریخی بیرق خود را یا سمبول مذهبی خویش را و یا تولید ات و پیداور مهم شانرا در بیرق ها نمایش میدهند عربستان کلمه طبیه و شمشیر را ایران مسایل مذهبی اسلامی را ترکمنستان قالین را انگلستان و امریکا ..... صلیب عیسویت را ..نمایش داده اند .

اما ما چه را نمایش می دهیم . ایا اوغانستان یکی از کشور های صادر کننده گندم است که چندین خوشه انرا با دها پارچه تکه (فیته) محراب ومنبر, قران کریم ,افتاب در حال درخشش, کوه ....و سه بخش تکه سیه و سرخ و سبز ..که اگر همه را بر بالای یک میز بزرگ غذا خوری کدام وزیر یا سلاکار و کار پوه کرزی هموار بکنیم چند متر جا را اشغال خواهد کرد .. قران کریم منبر محراب ومنبر همه یک مفهم اسلامی را نشان میدهد در حالیکه یکی از ان برای افاده و تفهیم اسلامی بودن اوغانستان کافیست . تا جایکه اصلاع داریم هنوز هم کسانی هستند که میخواهند چیر های بیشتری بدان افزود گرددچون ترازو عدالت لنگوته اوغانی با شتر ها وخمیه .....

زمانیکه گلبدین ومسعود بعد اقدام ضد داوود خانی پناهنده پاکستان شده بودند ...گلبدین جان که خود پراری بود فکر میکرد پاکستان عنقریب داود را ساقط و چوکی ولس مشری را برای او میدهد از این رو موقع فراغت بیرق و نشان اوغانستان اینده را درست و به دوستش مسعود نشان داده بود تا او هم شهکار اش را تایید بکند شور بختانه مسعود با نگاه زیر چشمی به تابلو حکمتیار !! گفته بود همه چیز درست است فقد "چپلی " کمبود دارد .

بلی اگر دقیق بینیم بیروبار بیرق و نشان اوغانستان با یک زیل روسی هم قابل انتقال نیست از سوی هم بر داشت قبیله همیشه در طرح و تصویب توغ و نشان حرف اول را گفته و انان قرائت خودشانرا از این بیروبار دارند گویا گندم را فلان روحانی چرسی کابلی متواطن شده قندهار به شمله احمد شاه جان شاگر نادر شاه افشار نصب کرده است و این کار ملی ست و نشان از حضور اقوام غیر اوغانی در ان جرگه نصوار دارد ,و پارچه های رنگارنگ هم از نادر , ظاهر ,امان اله , شاه شجاع , تیمور شاه و خط عبدالرحمن ... گرفته شده است از این رو ملی ست و قابل بحث و تغیر نیست کسی هم حق ندارد در این باره نظری داشته باشند چون خط سرخ قبول شده است است .

از نظر این حقیر باید بیرق و نشان هر رنگ و پارچه و عکس و سمبول ان تشریح شود .
باید رنگ ها از بیرق های سلا طین غرنه غور ابو مسلم برمکیها یفتلیها کنشکا و یما .... گرفته و صارات عمده ما چون قالین قره قل اسپ در گذشته ها کوه ...انعکاس داه شود هدف من همه مسایل که ذکر شد نبوده مهم ها انتخاب شود بیرق و نشان مختصر وپر محتوا وانکعاس دهنده مسایل وافتخارات ملی و تاریخی باشد که حالا چنین نیست اگر محراب و منبر و قران شریف و گندم را از ان حذف بکنیم کاغذ تشنابی بیش نیست .

خدا کند در این یکی تنویر ودوستان اش موافق باشند و نظریات ملی ما را تائید کنند !!

جستجو در کابل پرس