حضور حجت الاسلام والمسلمین آقای مهدوی و سایر چوکیداران دین عرض گردد، که هر پدیده و ارزش اجتماعی را باید به نسبت زمان بررسی کرد. من مثلا سوال میکنم که آیا ضرور است کتاب شهریار نوشته ی ماکیاولی را که به مراتب نو تر از کتابی بنام قران است هنوز پیروی کرد؟ یا آیا ضرور است حکمی را که بطلیموس در زمینه ی نظام کائینات ارایه کرده بود پذیرفت؟ جان برادر دیگر این گپها کهنه شده و قصه ی مفت اند! ما در جهان پویشها زنده گی میکنیم جهانی که در آن هیچ چیزی نمیتواند برای خویشتن خویش حکم ابدی بودن را نازل کند. آیا شما میتوانید در برابر آشوب طوفانی طبیعت مانند یک شاخه ی خشکیده بایستید؟ این محال است. همانطوریکه همه خدایان قدیم محکوم به فنا بودند، این مزخرفات باقی مانده هم به باد فنا خواهند رفت. به گفته ی یکی از اندیشوران بزرگ تاریخ اندیشه "آنچه سخت و استوار است دود میشود و به هوا میرود، پدیده های مقدس و محترم زمینی میشوند و انسان ناگذیر با واقعیت زنده گی خویش روبرو خواهد شد"
و الله خیر الرازقین.
حضور حجت الاسلام والمسلمین آقای مهدوی و سایر چوکیداران دین عرض گردد، که هر پدیده و ارزش اجتماعی را باید به نسبت زمان بررسی کرد. من مثلا سوال میکنم که آیا ضرور است کتاب شهریار نوشته ی ماکیاولی را که به مراتب نو تر از کتابی بنام قران است هنوز پیروی کرد؟ یا آیا ضرور است حکمی را که بطلیموس در زمینه ی نظام کائینات ارایه کرده بود پذیرفت؟ جان برادر دیگر این گپها کهنه شده و قصه ی مفت اند! ما در جهان پویشها زنده گی میکنیم جهانی که در آن هیچ چیزی نمیتواند برای خویشتن خویش حکم ابدی بودن را نازل کند. آیا شما میتوانید در برابر آشوب طوفانی طبیعت مانند یک شاخه ی خشکیده بایستید؟ این محال است. همانطوریکه همه خدایان قدیم محکوم به فنا بودند، این مزخرفات باقی مانده هم به باد فنا خواهند رفت. به گفته ی یکی از اندیشوران بزرگ تاریخ اندیشه "آنچه سخت و استوار است دود میشود و به هوا میرود، پدیده های مقدس و محترم زمینی میشوند و انسان ناگذیر با واقعیت زنده گی خویش روبرو خواهد شد"
و الله خیر الرازقین.