Kamran Mir Hazar Youtube Channel
حقوق بشر، مردم بومی، ملت های بدون دولت، تکنولوژی، ادبیات، بررسی کتاب، تاریخ، فلسفه، پارادایم و رفاه
سابسکرایب

صفحه نخست کابل پرس > ... > سخنگاه 44925

اختلاط سکس، مذهب و سیاست در اسلام سیاسی

5 جون 2011, 22:03, توسط بابک روشنضمیر

دوست گرامی آقای نیکپی سلام! سلامتی تان آرزوی من میباشد.نوشته تانرا با تاسف نمیتوان یک اثر تحقیقی متکی بر مطالعات علمی و سطح اکادمیکی که مدعی آن هستید خواند.من و شما نباید چنین بیندیشیم که هر حدسیات و خیالپردازی های ما عین واقعیت بوده و آنچیزی را که ما صواب تشخیص داده ایم بدون دلیل و اثبات ،کاملا درست میباشند.
دوست گرامی !شما در نوشته تان به اصل مطلب که در بر گیرنده پاسخ اساسی به موضوع مورد بحث میباشد نپرداخته اید.اصل پرسش اینست و شما باید توضیح میدادید که آیا مواد 23 ام قانون احوال شخصیه اهل تشیع در مطابقت با احکام دین اسلام و شریعت اسلامی و احکام فقه جعفریه و تشیع تهیه و ترتیب شده است یا خیر؟
آیا این مواد و سایر موادات قانون فوق از اذهان شیخ آصف محسنی و سایر یاران و همفکرانش ترشح نموده و یا در آنسوی دریا ها در قصر سفید و یا پنتاگون به غرض بد نام ساختن اهل تشیع افغانستان ارائه و تصویب گردیده است؟ یا اینکه احکام فوق دارای ریشه های عمیقتر در فقه اسلامی و تشیع دارد؟
چرا نخواستید اصل و اساس اینهمه کجروی و انحرافات را که در متون تعلیمات اسلامی موجود بوده و با شرایط امروزی همخوانی ندارد به نقد بگیرید؟
آقای نیکپی! با وجود همه اعتراضاتی که ارائه نموده اید و بحث را بنام "نیرنگ ها ..." وغیره با خیالپردازی ها به بیراهه برده اید ،من از موقف کلی شما به نا مناسب خواندن این قانون و عدم همخوانی آن با شرایط امروزی را که در پیام عمومی نوشته تان نهفته است تائید وتصدیق نموده و آنرا اقدامی انسانی و مناسب میخوانم.
امیدوار هستم در نوشته بعدی تان اصل اطاعت زوجه از زوج در امور زوجیت، قرابت و همبستر شدن، اذن خروج از منزل و غیره را در تطابق با احکام شرعی و فقهی( در اینجا فقه جعفریه) مورد ارزیابی قرار داده و درست و یا نادرست بودن احکام فوق در شرایط امروزی را با دلایل موجه تان در معرض مطالعه دوستان قرار بدهید.
دوست گرامی! چه فکر میکنید ؟ در یک جامعه ای که سردمداران آن مدعی داشتن قوانین مدنی و معاصر و قانون اساسی به اصطلاح مترقی باشند چه نیازی به تصویب چنین قوانین ارتجاعی و متضاد با روحیه سایر قوانین مطرح شده موجود میباشد؟
آیا چنین قوانین ارتجاعی مذهبی در جامعه استبداد زده ایران نیز موجود است یا خیر؟اگر موجود اند آیا این قوانین را استعمار به وجود آورده است یا باید دلایل دیگری به آن سراغ نمود؟
من فکر میکنم که برای یافتن پاسخ درست ،نیازمند یک مطالعه علمی و غیر جانبدارانه در این بخش از جانب شما در آینده میباشیم.به امید مطالعه نوشته بهتر از شما در این زمینه.

جستجو در کابل پرس