خرافات ، خرافات است، فرق نمی کند اسلامی باشد یا زرتشتی گری . زرتشت هم مثل محمد انسان شییاد بود . هیچ تفاوت بین این دو دجال نیست .
نمونه از حماقت ها و خرافات زرتشتی گری:
ازدواج با محارم
در منابع اصيل زردشتيان، ازدواج با محارم عبادت به شمار رفته و با وعده ثواب و اجر و آثار عالی تشويق شده است;
از قبيل اين كه ازدواج بين خواهر و برادر با فر ايزدی روشن می شود و ديوها را دور می كند و گناهان كبيره را محو می نمايد. »
(دينكرد، كتاب نهم، فصل 60، فقره 2 و 3 - صفحه 82 -راوندی، تاريخ اجتماعی ايران، صفحه 661- كريستين سن، ايران در زمان ساسانيان، صفحه 234)
ويل دورانت می نويسد:
دختران طرف توجه نبودند ...
از گفته هاي ايرانيان قديم در اين باره، يكي اين است كه :
پدران از خدا مسألت نمي كنند كه دختري به ايشان روزي كند ،
و فرشتگان ، دختران را از نعمت هائي كه خدا به آدمي بخشيده ، به شمار نمي آورند . »
(ويل دورانت، تاريخ تمدن، جلد 1، صفحه 553)
و در مورد قدرت و نفوز روحانیان زرتشتی:
كريستين سن از دينكرد نقل می كند:
هر كس از زردشتيان « دين رسمی ملی خود » را ترك می گفت، مستحق قتل می شد.
(ايران در زمان ساسانيان، صفحه 350، نقل از دينكرد كتاب نهم، فصل 56، فقره 4)
و ويل دورانت نقل می كند:
كسانی را كه از دين باز می گشتند، بدون سستی اعدام می كردند.
(تاريخ تمدن، جلد 1، صفحه 554)
كريستين سن می نويسد:
هيأت روحانيان با دخالتی كه در امور عرفی می كردند، آن امور را جنبه مقدس و رنگ ديانتی می بخشيدند. اين طايفه در كليه مواردی كه در زندگانی افراد پيش می آمد، حق مداخله داشتند و می توان گفت كه هر فردی من المهد الی اللحد = از گهواره تا گور، در تحت سرپرستی و نظارت روحانيان بود.
(ايران در زمان ساسانيان، صفحه 83)
نوع فاشیزم اسلامی در زرتشتی گری:
« مردمان نيكو كار و صائب در ديده ي زردشت ، كساني هستند كه به دين بهي ايمان مي آورند و آدميان بد عمل و خطا كار ، آنانند كه از آيين مزدا رو برگردانند . »
(جان ناس ، تاريخ اديان، صفحه 308)
ما باید برای ترویج خرد و انسان گرایی تلاش نماییم ، نه اینکه حماقت زرتشتی را ، جایگزینی حماقت اسلامی کنیم .
درود
خرافات ، خرافات است، فرق نمی کند اسلامی باشد یا زرتشتی گری . زرتشت هم مثل محمد انسان شییاد بود . هیچ تفاوت بین این دو دجال نیست .
نمونه از حماقت ها و خرافات زرتشتی گری:
ازدواج با محارم
در منابع اصيل زردشتيان، ازدواج با محارم عبادت به شمار رفته و با وعده ثواب و اجر و آثار عالی تشويق شده است;
از قبيل اين كه ازدواج بين خواهر و برادر با فر ايزدی روشن می شود و ديوها را دور می كند و گناهان كبيره را محو می نمايد. »
(دينكرد، كتاب نهم، فصل 60، فقره 2 و 3 - صفحه 82 -راوندی، تاريخ اجتماعی ايران، صفحه 661- كريستين سن، ايران در زمان ساسانيان، صفحه 234)
ويل دورانت می نويسد:
دختران طرف توجه نبودند ...
از گفته هاي ايرانيان قديم در اين باره، يكي اين است كه :
پدران از خدا مسألت نمي كنند كه دختري به ايشان روزي كند ،
و فرشتگان ، دختران را از نعمت هائي كه خدا به آدمي بخشيده ، به شمار نمي آورند . »
(ويل دورانت، تاريخ تمدن، جلد 1، صفحه 553)
و در مورد قدرت و نفوز روحانیان زرتشتی:
كريستين سن از دينكرد نقل می كند:
هر كس از زردشتيان « دين رسمی ملی خود » را ترك می گفت، مستحق قتل می شد.
(ايران در زمان ساسانيان، صفحه 350، نقل از دينكرد كتاب نهم، فصل 56، فقره 4)
و ويل دورانت نقل می كند:
كسانی را كه از دين باز می گشتند، بدون سستی اعدام می كردند.
(تاريخ تمدن، جلد 1، صفحه 554)
كريستين سن می نويسد:
هيأت روحانيان با دخالتی كه در امور عرفی می كردند، آن امور را جنبه مقدس و رنگ ديانتی می بخشيدند. اين طايفه در كليه مواردی كه در زندگانی افراد پيش می آمد، حق مداخله داشتند و می توان گفت كه هر فردی من المهد الی اللحد = از گهواره تا گور، در تحت سرپرستی و نظارت روحانيان بود.
(ايران در زمان ساسانيان، صفحه 83)
نوع فاشیزم اسلامی در زرتشتی گری:
« مردمان نيكو كار و صائب در ديده ي زردشت ، كساني هستند كه به دين بهي ايمان مي آورند و آدميان بد عمل و خطا كار ، آنانند كه از آيين مزدا رو برگردانند . »
(جان ناس ، تاريخ اديان، صفحه 308)
ما باید برای ترویج خرد و انسان گرایی تلاش نماییم ، نه اینکه حماقت زرتشتی را ، جایگزینی حماقت اسلامی کنیم .
شاد باشید