گفتار هاي اقاي نادري تا جايي صحت دارد تا جايي كه ميگويد سادات به دو دوره به افغانستان امدند كه انفرادي و گروهي بودند.
اون سادات كه انفرادي امدند شكي نيست كه از نسل رسول الله باشد ولى بيشتر سادات كه در افغانستان بطور گروهى امدند اصلأ سيد نيستند.
اين سادات كه خود را به دروغين سيد مينامند اينها وقتي كه از ايران و كشورهاي همسايه به افغانستان مهاجر شدند ديدند كه مردم اهل تشيع افغانستان احترام زياد به سادات قايلند و به سادات زمين و پول و به عنوان كمك و خمس ميدهند خوب اين مهاجران ديدند كه اين بهترين عنوان است كه ميتونند اينها را صاحب پول جا و مكان و مقام نماييند و همه اينها را اقا صدا بزنند خوب اينها هم خود را لقب سيد دادند و به يكى از امامان نسبت دادند و حالا سادات افغانستان بيشتر شان نميفهمند كه اينها سيد نيستند چون از پدر به پسر و نسل به نسل همينطور گزشته است.
گفتار هاي اقاي نادري تا جايي صحت دارد تا جايي كه ميگويد سادات به دو دوره به افغانستان امدند كه انفرادي و گروهي بودند.
اون سادات كه انفرادي امدند شكي نيست كه از نسل رسول الله باشد ولى بيشتر سادات كه در افغانستان بطور گروهى امدند اصلأ سيد نيستند.
اين سادات كه خود را به دروغين سيد مينامند اينها وقتي كه از ايران و كشورهاي همسايه به افغانستان مهاجر شدند ديدند كه مردم اهل تشيع افغانستان احترام زياد به سادات قايلند و به سادات زمين و پول و به عنوان كمك و خمس ميدهند خوب اين مهاجران ديدند كه اين بهترين عنوان است كه ميتونند اينها را صاحب پول جا و مكان و مقام نماييند و همه اينها را اقا صدا بزنند خوب اينها هم خود را لقب سيد دادند و به يكى از امامان نسبت دادند و حالا سادات افغانستان بيشتر شان نميفهمند كه اينها سيد نيستند چون از پدر به پسر و نسل به نسل همينطور گزشته است.