کابل پرس: خبری، تحلیلی و انتقادی



پذيرش > خبر و گزارش > بيش از 100 کشته؛ اسد الله خالد چه می کند؟

بيش از 100 کشته؛ اسد الله خالد چه می کند؟

عکس هايی از حمله ی انتحاری و انفجار قندهار

دو شنبه 18 فوريه 2008

امروز نيز يک انفجار در قندهار روی داد که بيش از 40 تن جانشان را از دست دادند. اين انفجار در اسپين بولدک ولايت قندهار روی داد که با حمله ی انتحاری روز پيش، بيش از 100 تن در اين دو روز کشته شدند.

80 کشته؛ اسد الله خالد چه می کند؟
عکس هايی از حمله ی انتحاری در قندهار

يكشنبه 17 فوريه 2008

کابل پرس: امروز يک حمله ی انتحاری درمنطقه ی کوکران در نزديکی شهر قندهار روی داد که در نتيجه ی آن حدود هشتاد تن کشته و بيش از يکصد تن مجروح شدند.

اين حمله ی انتحاری ميان افرادی بوقوع پيوست که در حال تماشای مسابقه ی سگ جنگی بودند.

به نظر می رسد که مسابقات سگ جنگی در کابل و قندهار تماشاچی زيادی دارد. در اين ميان مردان بيکار و يا کسانی که از روی هوا و هوس، سگ ها را برای جنگ پرورش می دهند نيز کم نيستند.

حمله ی انتحاری امروز يک پرسش کلان هم ايجاد می کند که پس اسدالله خالد در اين ولايت چه می کند. آيا او در اين ولايت به عنوان والی مقرر شده که به انواع مختلف پول از دولت و کشورهای مختلف دريافت کند و حساب هم پس ندهد؟ آيا او فقط برای اين است که در زد و بند با برادر کرزی در قندهار، در قاچاق مواد مخدر دست داشته باشد؟ پس امنيت در قندهار چه می شود و آيا قرار است که در اين مناطق و يا از مسير آن، همچنان افراد انتحاری بگذرند و همه ی نقاط افغانستان را ناآرام کنند؟

با هم عکس هايی از حمله ی انتحاری امروز را می بينيم.


عکس ها از خبرگزاری رويترز

كارنامه

IP Plans: Best Cloud Web Hosting

Professional web services including fully managed VPS and dedicated servers for businesses and individuals.

Domain Registration - Search and register your domains with IP Plans
Fresh Cloud Shared Hosting with IP Plans
Fully Managed Cloud and SSD VPS with IP Plans
Fully managed Dedicated Servers with IP Plans






90 تن همین اکنون این صفحه کابل پرس را باز کرده اند

پذيرش > خبر و گزارش > بيش از 100 کشته؛ اسد الله خالد چه می کند؟

آگهی در کابل پرس

loading...

پيام‌ها

  • هرچند خودم یک قندهاری پشتون هستم اما زمانیکه می بینم هموطنانم راه خدا ورسول را ترک کرده وبه یک کار حرام غیر شرعی که عبارت است از سگ جنگی باشد مبادرت میورزند خیلی تأسف میکنم که مردم ما چرا اینقدر بی مضمون استند که دیگر هیچ تفریح پیدا نمیشود جزا اینکه خودشانزا به لهو ولعب غیر شرعی مصروف میسازند.

    فکر میکنم که مردم شهر قندهار درزمان حاکمیت طالبان باوجود افراط گرائی های آن گروه بازهم از یک امنیت نسبی برخوردار بودند که حالا فاقد آن هستند

  • نه طالب آدم است و نه هم سگباز!

    خبر خجالت آور برای مردم قندهار و تمامئ سگ بازان افغانستان به شمول کرزی، کابینه اش و خالد عیاش والی قندهار که یک پایش در دوبی و یک پایش در قندهار است، میباشد.

    جالب است که در تصاویر میشود چند موتر پولیس را دید که نشان دهندۀ عمق فاجعه میباشد. پولیس افغانستان بجای تأمین امنیت مصروف سگ جنگی است!؟

    کارد از گوشت گذشته است و به استخوان رسیده... خرم باید راجع به این بخش از فرهنگ (کلتور!) افغانستان نیز یک نظری بیاندازند!

    مثلاً به تمام خبرنگاران توصئه کند که بجای کلمه سگ جنگی کلمه اسلامی و افغانئ سپی جنگی را استفاده نمایند...!!! ها ها ها ها ها ها ...

  • آيا اين سگبازان و تماشاچيان يك لهظه فكر كرده اند كه اين سگ ها نيز مخلوق همان خدايست كه ايشان بنام مسلمان آنرا ميپرستند؟

    آيا ميدانند كه سگ ها نيز درد احساس ميكنند؟

    آيا فكر نميكنند كه شايد بلاخره خدا به حق همين سگ ها رحم كرده باشد و شنكنجه گران را به جهنم فرستاده باشد؟

    نفرين به جنگ و جنگسالاران كه پينج هزار سال تمدن را در ظرف سي سال از بين بردند.

  • بعد از سلام های زیاد به تمام افغانها و مردم دین دوست و متدین : من از شنیدن این اتفاق خونین به حیرت شدم نمیدانم که بگریم ، شادی کنم ، این فرد انتهاری را دعای نیک کنم یا بد : به هر صورت حادثه یک پیام را میرساند که مسؤولین دولتی ما در چی حال و هوای هستند در تصویر معلوم است که اکثریت گردانندگان و تماشاچیان افراد بلند پایه ئی دولتی بوده اند وگر نه آن تروریست نمیخواست خود را در جمع مردم بیگناه انفجار بدهد شاید کدام شخص بلند رتبه دولتی بوده که این همه پولیس و نیرو را با خود برای تماشا برده بود ، و اگر چنین نباشد باز هم این مسؤولین چرا برای مردم مصروفیت سالم ایجاد نمینمایند که این همه افراد جهت روز گذراندن خود به تماشای چنین برنامه غیر اسلامی ، اخلاقی و غیر فرهنگی بروند و نزد جهانیان این کشور را اینقدر ... معرفی نمایند .

    • برادر عزیز شما که از مردم افغانستان بنام دین دوست یاد کرده اید و سنگی جنگی را یک عمل غیر اسلامی خوانده اید. می خواستم خدمت شما به عرض برسانم که اگر همین دین دوستی ها نبود که امروز هیچ کس حاضر به خود کشی و دیگر کشی نبود همین دین به قول شما پر افتخار است که عقل های مردم را مریض ساخته است که جوانها دین دار هموطن ما به خاطر از بین بردن یک نفر از زندگی خود میگذرد و جندین انسان بی گناه دیگر را بدون در نظرداشت و احترام به زندگیی شان ناجوانمردانه به کام مرگ میفرستد.
      و در ضمن اینکه شما فرموده اید سگ جنگی مغایر با رسم و رسومات اسلامی است، با نظرداشت به شروع تاریخ دین پر افتخار اسلام در قرن ششم میلادی از مدینه به سوی جهات مختلف جهان به منظور گسترش این عقاید با خونریزی و جنگ آغاز گردیده است در فرهنگ اسلام جنگ و خشونت و شمشیر کشی یکی از سنّت های پر وصف به شمار می آید فلهذا جنگ جنگ است چه سنگی و چه آدم جنگی فرقی با هم ندارند و این عمل هیچ مغایرت با دستورات دین اسلام ندارد

  • انفجاری را که در قندهار شاهد بودیم بر میگردد به همان مثل معروف که میگوید مار را در آستین پروراندن. چه بسا بسیار پشتونهایی که از طالبان به طور کورکورانه و فقط به خاطر پشتون بودن آنها حمایت میکردند اکنون دیگر باید چشمهای خویش را که در پشت پرده های جهالت قرار گرفته است را باز نمایند و بفهمند که طالبان وقتی که به جان خویش پایبند نیستند و حاضرند به آسانی خود را انفجار دهند هیچگاه دلشان برای پشتونهایی که با آنها هم نژاد هستند دل نمیسوزانند.

  • سلام به همه
    من نیز قلبآ از این قتل هولناک اسلامی شوکه شدم. نفرین بی پایان به چنین قاتلان. من در ضمن اینکه سگ جنگی را به حیث حیوان آزاری جدآ تقبیح میکنم. به آن دوست اولین نیز باید خاطر نشان بیسازم که .در آن شریعت غراء نیز جز سوختن وساختن همه سرگرمی های شادی آفرین را از انسانها گرفته اند. رجوع شود به دوران سرور وشادمانی های شبه خلافت صدر الاسلام داره اسلامی طالبان که نمونه بود به تمام جهان.

  • pa tu no az iran bekeshin birun,in tor zendegi kardan layeghe shomast

Kabul Press is the most read news and discussion website from Afghanistan. Our sources provide breaking news stories and images focusing on human rights, freedom of speech and good government issues. We aspire to honest, factual coverage that promotes criticism and informed discourse from our readers, without censorship.