کابل پرس: خبری، تحلیلی و انتقادی



پذيرش > عکس > مرگ بر آمریکا؛ اما چرا کسی علیه جنایتکاران طالب تظاهرات نمی کند؟

مرگ بر آمریکا؛ اما چرا کسی علیه جنایتکاران طالب تظاهرات نمی کند؟

تاکنون چندین تظاهرات در افغانستان علیه آمریکا و نیز علیه یک کشیش آمریکایی و کاریکاتوریست اروپایی راه اندازی شد. در جریان این اعتراض ها چند تن در ننگرهار و بدخشان کشته و زخمی شدند. برخی گروه هایی که خود را مدافع حقوق بشر معرفی می کنند نیز راه پیمایی هایی علیه آمریکایی ها داشته اند. با این وجود تاکنون هیچ تظاهرات و راه پیمایی علیه جنایتکاران طالب در افغانستان برگزار نشده است. چرا؟

جمعه 10 سپتامبر 2010

تاکنون چندین تظاهرات در افغانستان علیه آمریکا و نیز علیه یک کشیش آمریکایی و کاریکاتوریست اروپایی راه اندازی شد. در جریان این اعتراض ها چند تن در ننگرهار و بدخشان کشته و زخمی شدند. برخی گروه هایی که خود را مدافع حقوق بشر معرفی می کنند نیز راه پیمایی هایی علیه آمریکایی ها داشته اند. با این وجود تاکنون هیچ تظاهرات و راه پیمایی علیه جنایتکاران طالب در افغانستان برگزار نشده است. چرا؟

عکس از اسوشیتد پرس


IP Plans: Best Cloud Web Hosting

Professional web services including fully managed VPS and dedicated servers for businesses and individuals.

Domain Registration - Search and register your domains with IP Plans
Fresh Cloud Shared Hosting with IP Plans
Fully Managed Cloud and SSD VPS with IP Plans
Fully managed Dedicated Servers with IP Plans






49 تن همین اکنون این صفحه کابل پرس را باز کرده اند

پذيرش > عکس > مرگ بر آمریکا؛ اما چرا کسی علیه جنایتکاران طالب تظاهرات نمی کند؟

آگهی در کابل پرس

loading...

پيام‌ها

  • سلام برای همه
    شما ميتوانيد درسرک ها برايت اعلان افتخارتانرا از اشغالگران وپشتيبانی راکنيد.
    حق هميشه برباطل پيروز است.

  • علت و یا دلیل که مردم بر علیه جنایتکاران طالب مظاهر نمیکنند خیلی واضح و روشن است.

    دولت افغانستان از معاونین اول تا وکلای ولسی جرگه و مشرانو جرگه متشکل از مشتی جنایتکار است که چند جنایتکار دیگر چون احمق شاه مسعود و غیره را قهرمانان شان خطاب کرده و برای تبرئه شان قانونی را بنام عفو عمومی هم تصویب کرده اند.

    از طرف دیگر در 9 سال گذشته امریکا با قتل هزارن زن ، مرد و طفل بیگناه افغان، مردم را حتی وادار به آرزوی برگشت طالبان کرده اند. زیرا مانند سالهای 92-94 که که مردم بیگناه به علت جنایات حیوانلی احمق شاه مسعود، ربانی ، جنایتکار حکمتیار و سیاف به برگشت کمونیستها دعا میکردند امروز نیز وضعیت بدبختانه همانچنان است.

    • غول تنویره!

      باز سرگین آخور قبیله را نشخوار کردی!

      یارب که چو تنویر خری با زبان مباد
      زین نطفهء حرام، خدا یک نشان مباد
      غولی که سر در آخور و سرگین رزق او
      ای کاش بعد از این دگر در جهان مباد

  • دلیل عمده دیگر که مردم بر ضد طالبان تظاهرات نمیکنند این است که افغانها در مورد صداقت امریکا شک دارند.

    در ظرف 9 سال گذشته سیاست های دو پهلوی امریکا بخصوص در رابط با جنایتکاران جنگی در افغانستان و پنجابی های کثیف و بویناک پاکستان= چتلستان به حیث بزرگترین حامی و سازمانده عملیات تروریستی در هند و افغانستان مردم را دل سرد کرده است.

    همه میدانند که مرکز تروریستان در پاکستان= چتلستان است و این پنجابی های کثیف و بویناک اند که تروریستان را برای قتل مردم بیگناه افغان میفرستند ولی امریکا به جای بمباری یا اقدام نظامی بر علیه پاکستان و آی اس آی مردم بیگناه کشور ما را مورد هدف قرار میدهد.

    جنرال حمید گل چتلستانی علنا ً از تروریستان حمایت خویش را اعلان میکند و آشکارا ً تروریستان را به سقوط دولت افغانستان فرا میخواند ولی امریکا او را تا حالا در لست سیاه تروریستان شامل نکرده است.

    تمام اینها برای مردم افغانستان فقط یک پیام دارد که مبارزه علیه تروریزم فقط یک بهانه است و الی امریکا مراکز تروریستان را در قدم اول باید در پاکستان= چتلستان ویران میکرد و آی اس آی پاکستان را به حیث حامی تروریزم در لیست سیاه شامل میکرد.

  • شاید مردم فکر میکنند که طالب را فقط باید کشت و سر برید . تظاهرات در مقابل یک عده قداره بدست شاید به نظر مردم خنده دار باشد . شاید کسانی وظیفه دارند که یک عده غریب وفقیر و معصوم را در مقابل یک عده جانی و جنایت کار اسلامی یعنی طالب ها اندازند .

  • مراکز تروریزم و آی اس آی چتلستان را به حیث حامی آنها از بین ببرید طالبان ختم اند.

    تا زمانیکه امریکا سیاست ها دو پهلوی خویش را ادامه داده و به عوض بمباری قرا و قصبات افغان ، به پشتونخواه و بلوچستان اشغالی قوا نفرستند و تا زمانیکه این دولت مصنوعی چتلستان وجود داشته باشد تروریزم و طالبان ، القاعده و سازمانهای تروریستی کشمیری وجود خواهند داشت و برای افغانها ، هند و سایر کشور ها مشکل خواهند آفرید.

    مجله پروسپیکت در شماره اخیر خویش هر چند نوشته که دولت کابل باید با طالبان مذاکره کند ولی نشان میدهد که آنها در کویته بلوچستان اشغال شده بوسیله پنجابی های بویناک و کثیف چتلستان آزادانه گشت و گذار میکنند و هیچ کس به آنها مانع ایجاد نمیکند.

    این هم عکس از آن مجله:

    http://www.prospectmagazine.co.uk/wp-content/uploads/2010/08/174_feature_fergusson1.jpg

  • مراکز تروریستان، پناهگاه ها و کمپ های تربیوی شان در چتلستان است ولی امریکا قرا و قصبات افغانستان را بمبارد میکند.

    این یگانه دلیل است که مردم به امریکا دیگر اعتبار ندارند. زیرا اگر آنها واقعا ً میخواهند بر ضد تروریزم مبارزه کنند و بن لادن و ملاعمر را دستگیر کنند پس باید به آنطرف خط دیورند قوا بفرستند و به جای قریه های افغان مقعر آی اس آی را به حیث حامی درجه یک تروریزم و مراکز تروریستها را در چتلستان= پاکستان بمبارد کنند.

    • این بر می گردد به خوی جامعهء ما و فراموشی اجتماعی که از طریق بی اهمیت کردن جنایت روی می دهد. تنویر به مسایلی اشاره می کند که معلول وضع فعلی هستند نه علت. چامعهء پشتون دچار بحران است، هم قشر مذهبی اش و هم غیر مذهبی اش. آرزوی داشتن قدرت مطلق، و این واقعیت که در شرایط دموکراتیک نمی توانند آن را بدست آورند، آنها را به سمت خشونت سوق می دهد، اکثر پشتونها هنوز باوری به مشارکتی بودن قدرت ندارند، و بازی در شرایط دموکراتیک را به نفع خود نمی دانند. برای همین، عده ای از آنها بنا بر مقتضیات زمان در روندی حضور دارند که تلاش فراوان می کنند تا آن را به سمتی سوق دهند که بر آورده کننده حد اکثر منافع قوم پشتون باشد، اما از سوی دیگر با واقعیت های موجود که دیگر اقوام هستند باید بسازند، در غیر آن مخالفت با روند فعلی برای آنها با توجه به تغییر پارادایم امنیت بین المللی آنها را بیشتر از گذشته منزوی خواهد نمود.

      اما بخش مذهبی جامعهء پشتون بیشتر از هر زمانی تحت تاثیر موج جدید اسلامگرایی سلفیسم است که با نمونهء قرائت سنتی حنفی جامعهء ما همخوانی ندارد. در معرض خطر بودن قرائت ابوحنیفه و جا خالی کردن آن به سلفیسم مختص به جامعهء پشتون نیست، اما این عامل در جذب بخش عمدهء از قشر تحصیلکردهء مذهبی پشتون به سمت طالبان نقش بازی می کند. روی همرفته، بخش کوچکی از سکولارهای پشتون مخالف طالبان هستند، اما از آنجایی که آنها روند فعلی را از چشم انداز قدرت می بینند، طالبان به عنوان احیا گر و یگانه نیروی قهاری که می تواند دست به سرکوب بزند و قدرت مطلق را بدست آورد، از نظر این قشر نیز قابل تایید است.

  • یا شما آگاه یا نا آگاه دشمن اصلی افغانستان پاکستان=چتلستان را نادیده گرفته و مانند سایر طرفدران قوم پرست احمق شاه مسعود چون پدرام و همقطارانش تمام مشکلات را به گردن پشتونها انداخته اید.

    برای شما بگویم که پاکستان =چتلستان و بخصوص پنجابی های بویناک و کثیف پاکستان دشمن درجه یک قوم پشتون اند.

    قشر روشنفکر پشتون کاملا ً میداند که رهبری طالبان فروخته شده اند و بوسیله پنجابی های بویناک پاکستان برای از بین بردن هویت ملی افغانها با استفاده از شریعت اسلامی به کار برده میشوند.

    از اینرو شما کاملا ً اشتباه میکنید که روشنفکران پشتون را طرفدار طالبان میدانید زیرا آنها میدانند که بوسیله طالبان نه تنها که افغانستان را از دست میدهند بلکه هویت ملی شانرا هم.

    • تنویر جان من تحلیلی ارائه کردم، لابد خوب می بود که شما به جای "دَو زدن" کمی استدلال می کردید.

      نحوهء بیانات شما، نظریهء بحران جامعهء پشتون را، که جزیی از مردم ما هستند نشان می دهد. این بحران، نتیجهء تحولات اجتماعی و سیاسی است که ما هم در تشدید آن ممکن نقش داشته ایم، و باید آن را درک کنیم. رویگردانی از قدرت، برای طبقهء مسلط امری ساده نیست، در هیچ کجای جهان نبوده است، اما در هر جامعهء عقلای قوم، پیشرفت و انسانی شدن روابط اجتماعی را در به رسمیت شناختن تغییرات و نهادینه کردن دست آورد های بشری می دیده اند.

      اما متاسفانه گسست قدرت در افغانستان، تعبیر به از دست رفتن حیثیت قومی شده است، و بحرانی فکری را ایجاد کرده است که بیشتر به سمت خشونت و توتالیتاریسم گرایش دارد. در نظر این گروه تاریخ حرکتی خطی است که قواعد بازی آن به گونه ای است که تضمین کنندهء بزرگی قوم آنها و شخصت های آن قوم است. وقتی چیزی غیر از آن مشاهده می شود، بنا بر تئوری حرکت خطی تاریخ، در سیر امور نوسان به وجود می آید، و آن نوسانات اموری جانبی اند و به افتخارات آن قوم ربطی ندارد. برخورد شما با احمدشاه مسعود از همین زاویه قابل تحلیل است. شما باور نمی کنید که وی نیز جز همین تاریخی است که شما روایت گرش هستید. جهان بینی دید خطی تاریخ چیزی جز همین نیست، عناصری که در آن خط نیستند بیگانه اند و به شدت باید طرد شوند تا جز تاریخ رسمی نباشند. هتاکی شما در مقابل مسعود برای من قابل درک است.

    • دوست عزیز و ارجمند سلیمان سلام ! کمی نرم تر بنویسید که خان تنویر خان هضم کند .

      بحران فکری جامعه ، توتالیتاریسم ، تاریخ و تیوری حرکت خطی ، عناصرجهان بینی دید خطی تاریخ و غیره ، دوست من شما از چی و از کجا با کی سخن دارید ؟ یا به زبان دری اوغانی بنویسید یا به زبان قبیله ، تا خان تنویر خان را ترک سر خلاص شود .

      سلیمان جان شما با خان تنویر خان مقابلید نه پروفیسور پوهاند استاد شیخ ملا روستار تره کی آخند !

    • مزاری صاحب سلام بر شما، کمی همراه هموطن کج خلق مان گپ می زنم، خوب است ما به زبان هم آشنا می شویم.

  • من نمیدانم که حمایت پاکستان= چتلستان از احمق شاه مسعود و جنایتکار حکمتیار از سال 1974 به خاطر براندازی حکومت داود خان و حمایت چتلستان و پنجابی های کثیف و بویناک پاکستان از طالبان برای ویرانی افغانستان چرا جز همان سیر تاریخ نیست که شما از آن یاد میکنید ؟

    اگر منظور شما از سیر تاریخ این است که ما باید به آنچه پنجابی های بویناک پاکستان بر علیه کشور ما انجام میدهند و آنچه که جنایتکاران طالب، شورای نظار احمق شاه مسعود و حزب اسلامی حکمتیار بر ضد کشور ما انجام داده و میدهند تن دهیم پس شما درک درست از تاریخ ندارید.

    • رویداد های تاریخی را باید در ظرف زمانی خود بررسی کنیم، و اتفاقاً آن رویدادها جز همان سیر نوسانی تاریخ است، نه خطی.

      پاکستان برغم تمام بدی هایی که در حق ما کرده است، یک دولت / ملت است، و عاقلانه این است که در بیان احترام به ملتی را فراموش نکنیم، گرچه من معتقدم بخشی از قبایل پشتون آن سوی مرز، و طبقهء نخبه پشتون که در دستگاه دولتی پاکستان مدارح ترقی را پیموده اند در بد بختی و جنگ در کشور ما نقش پیشقراول را دارند، اما آنها، طبق مناقع ملی خود رفتار می کنند و بر آنها حرجی نیست.

      فکر نکنم پنجابی ها کثیف و بویناک باشند در حالی که نخبگان سیاسی و اقتصادی و فکری جامعهء پاکستان از آن قوم کم نیستند، و بیشتر آنها نیز زندگی شان از حالت قبیلگی و ده نشینی با اقتصاد مالداری خارج شده است، و تقریباً طبقهء متوسط پاکستان را تشکیل می دهند و حتی بر جوامع قبیلگی پیرامونی خود چون پشتونها و بلوچها از راه های مختلف اعمال سلطه می کنند، و در افغانستان نیز در میان قوم پشتون نفوذ عمیق دارند، و اط طریق کار فکری و فرهنگی آنها را در جهت منافع خود کشانیده اند.

  • پاکستان= چتلستان به هیچوجه یک ملت نیست.

    یا شما یکی از نام های دیگرهمان یک پنجابی کثیف و بویناک چتلستان خان=خان اصلی=عطاخیل = مزاری = سهراب سپهر .... هستید یا متاسفانه در مورد چتلستان معلومات شما خیلی پیش پاه افتاده است.

    بلوچها خود را پاکستانی خطاب نمیکنند، پشتونها اگر واقعا بر اساس همان پیشنهاد افغانستان بعد از سال 1947 حق تعین سرنوشت داشته باشند حکومت خود را تشکیل میدهند یا با مادر وطنشان افغانستان یکجا میشوند یا هم با بلوچها فدراسیون پختون- بلوچ را تشکیل میدهند.

    سندی ها میخواهند کشور جدید به نام سندی دیش را تشکیل دهند.

    در بلوچستان اگر به نام پنجابی بویناک دیده شود بوسیله جنبش ملی برای آزادی بلوچستان به قتل میرسد. در سند همین لحظه حالت نظامی اعلان شده است چون جنگ بین پشتونها ، سندی ها و قوم مهاجر جریان دارد.

    ولی شما خیلی به سادگی به این حالت نام ملت میدهید. بلی یگانه ملیت که کشوری را به نام چتلستان میخواهد پنجابی های بویناک و کثیف است که کنترول اردو و آی اس آی را در دست دارند و ملیت های دیگر را از جمله در بلوچستان و پشتونخواه ی اشغالی بیرحمانه بر ضد مردم بیگناه عمل میکنند.

    تا سالهای اول دهه 70 بنگله دیش هم جز این ملیت بود که شما با افتخار از آن یاد میکنید ولی دیدید که آن بنگالی ها جز آن ملیت نبود. سرنوشت ملیت های دیگر بخصوص پشتونها و بلوچها مانند بنگالی ها امروز نه فردا تعین خواهد شد و چتلستان به گودال تاریخ انداخته خواهد شد.

    بلاخره پنجابی ها را من بویناک و کثیف خطاب نمیکنم بلکه آنها در سراسر جهان بخصوص کشور های اروپایی به نام پکی مشهور اند و اسم شان مترادف با بوی بد و کثافت است.

    اگر شما فقط به خاطر یکعده تحصیل کرده آنها را قدر میکنید و جنایتهای شانرا بر علیه مردم بیگناه افغان، بلوچ، بنگالی ، پختون ، سندی فراموش میکنید پس شما یا یکی از آنها هستید یا وجدان شما تا هنوز بیدار نگردیده و مرض قومگرایی شما را چنان کور ساخته است که واقعیت ها را فراموش کرده اید.

    اگر شما واقعا ً میخواهید که آزادی ، دموکراسی و ملیت را جستجو کنید پس باید هند کبیر را مثال بیاورید نه چتلستان را که ایجاد آن به عنوان بزرگترین جنایت قرن بیست ثبت گردیده است.

    • پشتونهای مومن پاکستان عین دید شما را در مورد هند دارند، نظر عمومی در میان مومنان پاکستان و افغانستان این است که هندی ها کثیف و بویناک اند. این دید، بیشتر از روی عقده و حس محرومیت است. کسانی که حس عقب ماندگی خود را در سایهء توهین به دیگری تسکین می دهند.

      من پشتونهای زیادی را می شناسم، و حتی با تعدای از آنها دوست هستم، از حزب عوام ملی هم هستند، دید آنها این است که حقوق آنها در چارچوب فعلی جغرافیای پاکستان به رسمیت شناخته شود، و در قدرت دولتی سهمی شایسته و بایسته داشته باشند. ادعا می شود که جمعیت پشتونها در پاکستان، حدود 28 میلیون نفر است. اگر چنان حس جدایی طلبی که شما می گویید در میان آنها است، از زمان جدایی پاکستان، تا حالا آنها برای استقلال یا پیوستن به افغانستان جه کرده اند؟ بنگالی ها قیام کردند و مبارزه کردند و حق خود را گرفتند، مسلمانهای کشمیر بر ضد هند مبارزهء مسلحانه کردند، اما پشتونهای پاکستان برای پیوستن به مادر وطن جه کرده اند؟ خیالات هموطنان ما و صرف هزینه های زیاد کشور فقیر ما برای مناطق سرحدی در طول این سالیان هزینهء بیهوده بوده است. بهتر است واقع بینانه تر اوضاع را ببینیم. بلوچها و پشتونهها خواهان جدایی از پاکستان نیستند، خواهان به رسمیت شناخته شدن حقوق، و تقسیم مساویانهء ثروت هستند. در نظر من، پاکستان به عنوان یک کشور، در عرف معمول، قابل احترام است، و در مقابل اختلافات هم، ما با اتخاذ سیاست عقلانی می توانیم بر مشکلات فایق آییم نه با دو زدن. اگر شما به دهها دلیل درست و نادرست آنها را کیثف می شمارید، باور کنید آنها با صدها دلیل درست عین نظر را می توانند در مورد افغانستان، همهء اقوامش، مخصوصاً قوم پشتون که قبیلهء تر از همه است داشته باشند.

      اما از هند بزرگ سخن گفتید. گاندی وقتی استقلال هند را گرفت، بر حقوق مسلمانان، و مخصوصاً حقوق طبقهء نجس ها کا در سلسلهء طبقات اجتماعی هند کثیف خطاب می شدند تاکید فراوان نمود و برای اینکه حقوق آنها تضمین شود، قوانینی نیز وضع شد که به آن positive discrimination می گویند. آن قوانین به بهبود وضع آن طبقه در جامعه هند کمک فراوان نمود. در حالیکه بخش سنتی جامعهء هند سخت مخالف به رسمیت شناختن حقوق آنها بود. به هر حال، در افغانستان پشتونها باید جرات کنند و وارد دنیای مدرن شوند، و ارزشهای جهان مدرن را به رسمیت بشناسند. دیگر اقوام هم باید عین تلاش را به خرج دهند، با فاصله گرفتن از عرق قبیلگی، و فربه شدن حقوق شهروندی، آهسته آهسته به بحران ها چیره خواهیم شد.

  • بلی هند کشور واقعا ً کبیر است که بریتانیا با استفاده از اجنت های بدنام شان چون علی زنا و ایجاد کشور مصنوعی چتلستان نه تنها که مرتکب بزرگترین جنایت در قرن بیست گردیدند بلکه عقده سرطانی را برای این کشور بزرگ ایجاد کردند.

    آنها برادر را از برادر و فامیل را از فامیل در دو کشور هند و افغانستان از هم جدا کردند و مخاصمات قومی و مذهبی را پایه گذاشتند.

    چتلستان به حیث عقده سرطانی به مرکز تروریزم بین الملی مبدل گشته است که باید تجزیه شود.

    با تجزیه این کشور مصنوعی تروریزم از بین خواهد رفت و مردم هند و افغانستان در صلح زندگی خواهند کرد.

    از همینرو ما میگویم که امریکا اگر واقعا ً در مبارزه خویش بر ضد تروریزم صادق است پس باید مرکز تروریزم بین المللی و افراطیون اسلامی در چتلستان را ویران کند.

    با بمباری مردم بیگناه افغان در قرا و قصبات افغانستان تروریزم از بین نمیرود، زیرا پناهگاه ها و مراکز تروریستان در چتلستان است و آی اس آی آنکشور عملا ً به مقعر تروریزم مبدل گشته است.

    • خوب بهتر است واقع بین باشید. اگر پنجابی ها بویناک اند و کثیف هستند، چرا 99 درصد سربازان و جان فداهای آنها چه در پاکستان و چه در افغانستان پشتون هستند؟ یا آنها عاقل هستند و ما جاهل تشریف داریم و یا خللی در امر خلقت است که ما با وجود دیدن این همه واقعیات چشم خود را بسته غرق در خیال هستیم.

      فعلن که همهء دنیا می گوید قوم پشتون به علت عقب ماندگی، باید منزوی شود، تا تلخی انزوا را بچشد مگر از تروریسم و آلت دست شدن دیگران رهایی یاید. حتی طرح تقسیم افغانستان به شمال و جنوب را برای حل همین معضل می دهند. تقسیم نه به معنای تجزیه بلکه ایجاد منطقهء در جنوب که مردم خواهان امدن طالبان اند و واگذاری آن به طالبان، و دوام حکومت در مناطق مرکزی و شمالی تا وقتی که معضل جنوب و طالبان حل شود.

  • چتلستان مرکز تروریزم بین المللی و افراطیون اسلامی است که طالبان هم جز این افراطیون اند. رهبری طالبان فروخته شده هستند و نباید افغان خطاب شوند.

    اینکه پنجابی های بویناک و کثیف چتلستان ا پشتون یا غیر پشتون را مورد استفاده قرار میدهد مسله بحث نیست. مسله بحیث این است که چتلستان مرکز تروریزم، پناهگاه های تروریستان و کمپ های تربیوی آنها و اسلامگرایان افراطی است که باید از بین برده شوند.

    چون در 9 ساله گذشته امریکا با وصف هزاران سند به جای بمباری پنجابی های کثیف و بویناک و به جای ویرانی کمب های تروریستان مردم بیگناه افغان را هدف قرار داده اند ما به صداقت امریکا در مبارزه با تروریزم شک و شبه پیدا کرده ایم و این حق افغانها است که صداقت امریکا را تحت سوال قرار دهند.

    من باز هم تکرار میکنم که برای صلح و امنیت در هند کبیر و افغانستان بزرگ و برای صلح منطقوی یگانه راه تجزیه چتلستان به حیث کشور مصنوعی است که به مرکز ثقل تروریزم بین المللی مبدل گردیده است.

Kabul Press is the most read news and discussion website from Afghanistan. Our sources provide breaking news stories and images focusing on human rights, freedom of speech and good government issues. We aspire to honest, factual coverage that promotes criticism and informed discourse from our readers, without censorship.