Kamran Mir Hazar Youtube Channel
حقوق بشر، مردم بومی، ملت های بدون دولت، تکنولوژی، ادبیات، بررسی کتاب، تاریخ، فلسفه، پارادایم و رفاه
سابسکرایب

صفحه نخست کابل پرس > ... > سخنگاه 14431

قتل یک فوتبالیست در هرات

25 آپریل 2008, 00:42, توسط پتو با لا عالم خیل

آیا روی صحنه داکتران و در پشت دست سیا کاران است خواهدبود.
تسلیت برخانواده محترم شهید، احترام با تلاش وزحمات جوان ناکام در مسیر ورزش فوتبال به انسان دوستان جوامع افغانی ننک آورانه این شهادت نا بخشودنی بی مثال راتهنیت و تبریک باید گفت.
هرات با گذشت تاریخی وسرشناسان بی نذیر مانند، خواجه عبدالله انصار، جامی ها ...... هزاران انسان های دیگر که دست باز به تعریف از اندیشه ای انسانی داشته و در تاریخ ملت ما از معنویت بخصوص برخوردار بوده است.
هرات در دور زمان تاریخی بخش از پیکره ای بزرک فرهنگ فارسی قدیم بوده به عنوان پیام آور تمدن اندیشه های انسانی تبارز گرده بود. درهرات زمان تاریخ( زمان چند طولانی تر) معنویت و اندیشه ها تساوی، تعادل برپایه ارزش نهادن به انسان با تلاش بزرک مردان مانند، انصاری ها . . بنیاد گذاری گردیده و این معنویت( معنویت زمان انصار پیر) یک خط روشن از دانسته ها و داشته ها زبان فارسی از یکسو و از سوی دیگر همزیستی سالیم انسانی برمبنایی عدالت اجتماعی( از نوع همان زمان)، اخلاق وارزشهای انسانی در آن زمان اساس گذاری گردیده و روبه نهادینه شدن بود. . ( اما هرات را امیر گرایی سقوط داد)
هرات را به دو دوره می توان بررسی و ارزیابی کرد: هرات زمان انصار برزک، دوم هرات پس از دوره انصار. هرات دوره اول ( دوره انصار) همان جذابیت و معنویت و اصل ارزش نهادن وشحصیت قایل شدن برمبنای ارزش خاص انسانی و درپله ای بلندتری بر اساس دانش بوده. وتعریف تاریخی خود را وقعاً به صورت یقین اش بدست آورد. ناجوانمردانه خواهد بود که ما هرات قدیم ار از انصاری ها... و انصار ها... را از هرات گذشته بطور جداگانه در تاریخ مورد بحث قرار دهیم.
اما هرات قرمز: ( هرات پس از انصار) وهرات که دیگر از زبان ها مردم افغانستان به هرات انصاری ها .. یاد نخواهد شد. این چه تقصیر است. ( مقامش برزک خود(اسماعیل) را به عنوان فاشیست گرایی و امیر پرستی به اذهان مردم افغانستان ( مانند، فراه، قندها، هلمند... وغیره ) بنام قتلگاه و مز کز تبعیض ازنوع حاد کم کم دارد جا باز می کند.)
به هرات پس از انصار برگردیم:
درهرات پس از انصار نه تنها به حفظ پیشینه ای تاریخی نا درست حرکت کرد بلکه به پاسیانی از ارزش ها انسانی و معنویت اخلاقی واحترام به انسان وانسانیت ( نه تاجیک گرای و آن هم از نوع امیر خانی) نه چندان وداع ابدی گفته است. این بار هرات در مسائل ترور ودهشت، تبعیض، فاشیست میلتی وقومی و مذهبی در صفحه تاریخ افغانستان جایکه مخصوص خود را باز کرده و در زمان امیر کبیر( امیری که پشم زنخ اش از خون بی جاره افغانستان رنک می شد.) مسائل ترور دهشت، تبعیض و عدم شناخت انسانی انسان بطور یک فرهنک تثبیت ارزش کرده است.
حتی درین بعدی ها کسانیکه که تذکره هرات ندارند نه در ادارات ملکی کار می توانند و نه در پوهنتون کرامت خود (به کرامت انسانی کسانیکه برون از مرز هرات هویت دارند) به عنوان انسان از دست داده است.هرات پس از انصار هرات قتلگاه مانند( کندو پشت زمان طالب) وصنحه زد وخورد ها وتنش های قومی ، خشونت گرای علیه زنان و میلیت ها اقیلیتی و هرات مملو از تبعیض و تعصب مذهبی دارد تثبیت ارزش تاریخی دیگر برا خود تعین می کند. ها راستی یادم آمد ازمصاحبه یک داکتر: کسانیکه به عنوان رئس اتحادیه داکتران (رئیس که اتحادیه که در جلو پرده داکترو دلسوز ملت در پشت پرده دست بوس امیر) به رسانه های خبری مصاحبه می دهد و بزبان بیسار فصیح می گوید که ما شهرک های که برای مردم مهاجر (افراد بیرونی که توسط محدودیت اقتصادی ، طبیعی مها جر شد ه اند)ساخته شده اصلا نمی پذیریم و این ها همه عمل انور حسین بی سواد است . من قبول می کنم که این ها در زمان بی سواد انوری ساخته شده اما از بودجه شخصی این مردم است با سند مشخص : که بزودی ها از همین ادرس به نشر سپرده می شود.
خوب بگذریم: این داکتر مصاحبه کننده فراموش می کند که این صدا به عنوان فرهنک تبعیضی در هرات ثبت تاریخ رسانه ای افغانستان از یکطرف از طرف دیگر ثبت اندیشه ها هر شهروند افغانستان خواهد شده هرات بار دیگر به عنوان مردم ترور و دهشت افکن به جهان معرفی نموده وهرات انصار بزرک را به هرات امیر تبدیل می کند. هیچگاه مردم مهاجر هرات از انوری که ( دست باز بخون هزاران انسان در افشار دارد) هنوز نتوانسته حق شهروند این مردم (مهاجر)را درهرات تثبیت نماید ناخوش تر است. دیگر بیاد داشته باشید که افغانستان دوباره زمان های گذشته به همان گیفیت تکرار نخواهد کرد. وهیچ ملتی ومیلیتی دست پا بسته نخواهدبود همه از حق شهروندی خود با خبر اند در هررژیم خواهان خواهند بود.
اگر هرات جز جغرافیای افغانستان است ایجاد این اندیشه ( هیچ کس به هرات غیر از ساکنین سابق هرات حق زندگی ندارد) تعصب، تبعیض و ایجاد فاضله نیست و پس چه عنوان به آن می توان داد.
اگر هرات از جغرافیای افغانستان جدا است. پس چرا 80% رای خود را به گرزی داد. ... نیز ازنظرقانون اساسی افغانستان "هیچ شخصی نمی تواند به عنوان یک افغان به هیچ فرد افغان در تمام ولایات افغانستان مزاحمت وتکلیف تعیین نماید. " و نیز " هر تبعه ای افغانستانی می تواند در هر مکان این مزربوم مسکن گزین شود و به مالکیت شخصی جای مسکن خریده (نه به زور که مردم مهاجر از برادرت خودت که فعلا ازهمان پول دارای هنگفت دارد به صداقت تام زمین خریداری کرده)خود به زندگی اجتماعی خود ادامه دهد..... برمی کردم به مطلب اساسی:
فوتبالیست شهید که ولسوالی گذره شهید گردیده است . و این نیز مرموز است ( باز هم داکتران گونه عمل می کنند طرفدار امیر) گذره یکانه ای امیر است که می تواند از این مردم توده وبی سواد گذره پله ای برای بالا رفتن به مقام بالا تر بسازد. این یک هشدار به مردم گذره شریف است که نگذارند که این مردم در اذهان جامعه افغانی عنوان تروریسترین مردم ، مانند، مردم فراه ، هلمند، ......... بسا ولایت های دیگر که غیر از مردم آن ولایت نمی تواند یک کام بردارند مانند، جامعه ای قبلوی قرن ابتداییه ...... و گذره نیز چنین است اگر بفهمد که از مناطق گذره نیستی مستقیماً ترور می کنند.
این عنوان ادامه دارد ........
من یکبار دیگر خود را به خانواده ای شهید محترم شریک دانسته

جستجو در کابل پرس