Kamran Mir Hazar Youtube Channel
حقوق بشر، مردم بومی، ملت های بدون دولت، تکنولوژی، ادبیات، بررسی کتاب، تاریخ، فلسفه، پارادایم و رفاه
سابسکرایب

صفحه نخست کابل پرس > ... > سخنگاه 85158

چه کسی در موقعیت های دشوار به یاری رژیم ایران می رسد

4 اكتبر 2014, 20:35, توسط محمد

جناب پرویز خان تو اصلا تکلیفت با خودت هم معلوم نیست گاهی به یک حدیث استناد میکنی گاهی میگویی حدیث پیش من ارزش ندارد معلوم میشود تو هم مثل وهابی ها حدیث که باب میلت باشد هم مورد قبولت هست هم باجوهر قران در تضاد نیست پرویز جان بیبخشید که این کلمه را میگویم متاسفانه شما یا نوشتهایم را نمیخوانید یا اینکه هفته فهم هستید نوشتید که اهل سنت احادبث شیعه را که منبع ان خاندان پیامبر هست جعلی میدانند عزیزم من تا بحال حتی یک حدیث از منابع شیعه نقل نکردم همین حدیث قرطاس هم از ابن عباس که خودتت قبلا در باره اش نوشته بودی مورد تایید بود از منابع خود شما نقل کردم ادرس اش هم دادم تو چرا نماز صبح را 2 رکعت میخوانی؟ در قران که نیست آحادیث را تو قبول نداری پس دو رکعت بودن نماز اصلا در قران نیامده تو چه قسمی میتوانیی حدیث که نماز صبح دو رکعت است با ایه از قران مطابفت بدهید که اصلا ایه در این مورد نیست تو باور کن خیلی خیلی خیلی زیاد متعصبی میگویی پیامبر امی بود هیچ وقت کاعذ وقلم استفاده نمیکرد همیشه رجوع میکرد به کاتبان وحی پس خیلی ساده نتیجه میکیری که حدبث جعلی است اگر تعصب را کنار بگذاری میدانی که کاتبان وحی همه شان نمورده بودند وقت که پیامبر قلم وکاعذ میخواهد لزومآ به این معنی نیست که خودش مینویسد میشود کاتب وحی را بگوید بنویس اره عقل سلیم حکم میکند که پیامبر بعدش جانشین تعیین کند وقتکه یک معلم مکتب. برای یک ساعت میخواهد بیرود بیرون جایش یکی را مینیشاند تا در کلاس بی نظمی روخ ندهد چطور میشود پیامبر وقتکه برای آبد میرود برایش جا نشین تعیین نکند امت را به راه خودش رهاکند؟ قبلا وقتکه زنده بود برای یک ماه مسافرت میکرد برایش جانیشین تعیین میکرد تنها پیامبر ما نبود همه پیامبرا جانیشین داشتند مثلا حضرت موسی جانیشینش حضرت هارون بوده وجانیشنی تعیین کردن چه تضاد با قران دارد ؟ منظور از پیامبر هم همین بوده که یک شخص لایق عالم بعد از خودش باشد تا احکام اللهی را ان قسم که هست بیان کند وقتکه تومیگویی فقط قران پس معلوم میشود جناب عالی از قران هیچ چیزی نمی فهمی پیامبر هر سخن اش مطابق قران است در حالى كه قرآن در شأن او مى گويد: «(وَمَا يَنْطِقُ عَنِ الْهَوَى); او هرگز از روى هواى نفس سخن نمى گويد» و نيز قرآن مى گويد: «(وَمَا آتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا); آنچه را رسول خدا براى شما آورده بگيريد (و اجرا كنيد)، و از آنچه نهى كرده خوددارى نماييد» و نيز مى فرمايد: «(فَلْيَحْذَرْ الَّذِينَ يُخَالِفُونَ عَنْ أَمْرِهِ أَنْ تُصِيبَهُمْ فِتْنَةٌ أَوْ يُصِيبَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ); آنان كه فرمان او را مخالفت مى كنند، بايد بترسند از اينكه فتنه اى دامنشان را بگيرد، يا عذابى دردناك به آنها برسد! عزیزم حدیث قرطاس از ابن عباس و عمر بن حطاب در صحیح ترین کتاب شما امد ودر کتابهای شیعه هم امده تو قبول نمیکنی این رالجاجت نمیگویند پس چه میگوید ؟؟تو اصلا حدیث را برسی سندی نکردی همین که در باره اهلیت است جشمانت را بستی و گفتی دروغه .. ولی گفتی اینکه تک تک اعضای خاندان پیامبر نسل اندر نسل از هرگونه خطا و اشتبا مبرا باشند چنین بر داشتی پذیرفتنی نیست . اره شیعه هم همین را میگوید خود آمام که ازهر رجس و پلیدی خدا انها را دور کرده برایش جا نشین تعیین کرده چنین شخص که مورد تآیید خداوند باشد هزگیز خطا نمیکند آمام از بین فرزندانش متقی ترینش را جانیشین تعیین میکرده واعتقاد شیعه بر این است بعد از امام دوازدهم دیگر هیچ یک از هاشمی ها صرف هاشمی بودنش مورد قبول نیست چون امام دوازدم برایش جانیشنی تعیین نکرده حدبث بین شیعه وسنی هست که پیامبر گفته بعد از من دوازده آمام از خاندانم می اید حتی در باره امام دوازدهم هم گفته ولی سنی ها میگویند امام دوازدهم تا هنوز بدونیا نیامده شیعه ها میگویند امده این جای بحث است که ممکین نیست اینجا در این باره بجث کرد ... یا أَیُّها الَّذِینَ آمَنُوا أَطیعُوا اللّهَ وَأَطیعُوا الرَّسُول وَأُولی الأمرِ مِنْکُمْ فَإِنْ تَنازَعْتُمْ فی شَیء فَرُدُّوهُ إِلی اللّهِ وَالرَّسُول إِنْ کُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَالْیَومِ الآخر ذلِکَ خَیرٌ وَأَحْسَنُ تَأْویلاً؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! از خدا و پیامبر خدا و اولی الامرتان پیروی کنید، پس، اگر در چیزی نزاع داشتید، آن را به خدا و پیامبر بازگردانید اگر به خدا و روز رستاخیز ایمان دارید، این، برای شما بهتر و پایانش نیکوتر است.روایات زیادی دلالت دارند بر این که مراد از "اولی الامر" در این آیه، ائمه معصومین هستند، که برخی عبارتند از:

پیامبر در جواب جابر بن عبد الله انصاری که از "اولی الامر" سوال کرده بود، فرمود: "آنان جانشینان من و امامان مسلمانان بعد از من هستند، که اول ایشان علی بن ابی طالب است و بعد از او به ترتیب حسن و حسین و علی بن الحسین و محمد بن علی..
امام باقر در تفسیر این آیه نیز می‌گوید: "اولی الامر امامان از فرزندان علی و فاطمه هستند، تا آنکه روز قیامت بر پا شود."

امام صادق نیز می‌گوید: "آنان (اولی الامر) علی بن ابی طالب، حسن، علی بن الحسین، محمد بن علی و جعفر یعنی من هستیم، سپاس خدا را به جای آورید که به شما امامان و رهبرانتان را در زمانی شناساند که مردم آنان را آنکار می‌کنند."

عصمت اولی الامر[ویرایش]

از نظر مفسران شیعه در دلالت آیه بر عصمت اولی الامر تردیدی وجود ندارد، زیرا:

۱ ـ هرگاه خداوند به اطاعت بی قید و شرط از کسی فرمان دهد آن فرد معصوم خواهد بود، چون در صورت غیر معصوم بودن، اگر به گناه امر کند اجتماع نقیضین لازم می‌آید؛ یعنی هم باید از او اطاعت شود و هم اطاعت نشود.

۲ ـ در این آیه "اولی الأمر" بدون تکرار فعل "أطیعوا" بر رسول عطف شده است، و از آن‌جا که اطاعت از رسول به خاطر معصوم بودنش به‌طور مطلق واجب است اطاعت از "اولی الأمر" نیز همانند آن مطلق خواهد بود و این امر کاشف از معصوم بودن "اولی الأمر" می‌باشد.[

جستجو در کابل پرس