Kamran Mir Hazar Youtube Channel
حقوق بشر، مردم بومی، ملت های بدون دولت، تکنولوژی، ادبیات، بررسی کتاب، تاریخ، فلسفه، پارادایم و رفاه
سابسکرایب

صفحه نخست کابل پرس > ... > سخنگاه 18976

روشنفکران یا مدافعان سنگر استعمار؟

30 آگوست 2008, 06:43, توسط آزادی

در دفاع از غیاثی:
1ـ این مقاله جند ماه قبل در سایت سرونوشت نشر شده بود، کابل پریس این را امروز نشر کرده است. نمیدانم چرا؟
2ـ غیاثی در این نگاشته هیچ کلمهء ای را در دفاع از جنایت کاران مطرح نکرده است. پس معلوم میشود که این دل درد روشنفکران غیر مسلمان است که آنرا به دفاع سیاف، ربانی و .. ربط میدهند.
3ـ غیاثی اسیستانت علمی سیاف در دانشگاه بود، نه سکرتر او و این به معنای دفاع از کار های سیاف نیست! ولی باید گفت: استاد سیاف شاید در کار های خود بسیار اشتباهات کرده باشد، ولی او هنوز نسبت به اکثر این کسانی که او را دو دشنام میدهند، یک شخص دورنگر، مفید و بسیار معقول است. این از عیب روشنفکران ماست که هر چیز را از عینک سیاه دشمنان می بینند!
4ـ اسلام به اشخاص سنجیده نمی شود، بلکه اشخاص به اسلام سنجیده می شوند، شما هم نباید گناه دیگران را به گردن اسلام باندازید!این مقاله هم در دفاع از ارزشهای اسلامی و طور بسیار دقیق و ادبی نگاشته شده است.
5ـ ملالی جویا هم یک دیوانه است و اگر کسی در این امر شک کند، در عاقل بودن او شک دارم. ملالی غیر از دشنام دادن و خود را پنهان کردن در ورای شعار بر ضد جنگسالاران چیزی دیگری ندارد که نامش را یک آدم هشیار بگذاریم. من چند سال میشود حرفهای او را از طریق کانال های تلویزیونی شنیده ام، در همهء حرفهایش یک کلمهء هشیارانه ندیده ام. اگر دشنام دادن دشمنان و شعار دادن کمال باشد، این کار را هر کدام شما بهتر از ملالی کرده میتواید، پس چرا خود چنین نمی کنید؟ کسی هم سنگ ملالی را بسینه میزند، معلوم میشود که چه اندازه عقل و خرد دارد!
6ـ پرداختن کامبخش و غوث زلمی به موضوع اسلام و قرآن که مسلک شان نیست و از آن چیزی نمیدانند، بدین میماند که کسی یک روز به فاکولتهء طب نرفته باشد و بزرگترین عملی جراحی را انجام دهد. اینکار هم غیر از دیوانگی نمیتواند چیزی دیگری باشد!
پس همهء انتقاد های که بر این نگاشته گرفته اید از نگاه منطق و استدلال علمی غیر وارد است.
نشانهء روشنفکری همین است که ما باید حرف درست و حق را از هر کسی باشد قبول کنیم. همیشه آنچه را که به مزاق سیاسی ما برابر باشد و قبول کنیم، عین تاریک فکری است و متأسفانه اکثر کسانیکه بر این نبشته تعلیق نگاشته اند چنین می نمایند!
7ـ همین میرهزار صاحب که؛ چند نقد ادبی بسیار علمی و بلند نگاشتند، با اینکه من با افکار سیاسی ایشان صد در صد مخالف هستم، از نگاه من کاملا درست، علمی و حقیقت بود. پس اینست روشنفکری.
8ـ تحجر هم همان است که هر کس از عینکه خود بنگرد. باتأسف که اکثر شما چنین بودید!

جستجو در کابل پرس