Kamran Mir Hazar Youtube Channel
حقوق بشر، مردم بومی، ملت های بدون دولت، تکنولوژی، ادبیات، بررسی کتاب، تاریخ، فلسفه، پارادایم و رفاه
سابسکرایب

صفحه نخست کابل پرس > ... > سخنگاه 48309

بالاخره بعد از قتل ملا ربانی باقیماندگان خطر را جدی پنداشته و در فکر حفاظت جان شدند !

28 سپتامبر 2011, 14:55, توسط وحید

به همه مدافعین ربانی
محترم باقی سمندر
من به صورت مشخص سوالات ذیل را از شما پرسیده واز شما خواستم که به هر سوال مشخص حواب مشخص بدهید:
"1- ایا برهان الدین ربانی و احمد شاه مسعود یکی از عاملین کشتار کابلیان در سک جنگی ها تنظبمی و ملیشه ای بودند و یاخیر؟ زیرا تا کنون خواسته ای ازین موضع فقط با حرافی تیرت را بیاوری. فقط روی نکاتی بحث میکنی که مربوط دوران پرچمی ها و طالبان می شود.
2- آیا ربانی و مسعود توسط آی اس آی تمویل و تجهیز میشدند و یا خیر البته در سال های قبل از سقوط دولت تجیب؟ و در دوران حکومت خود هم از آی اس آی دعوت نکردند تا اردوی را که خود شان پاشان نموده بودند، دوباره بسازد؟
3- آیا برهان الدین و احمد شاه معامله گری های با روس ها، گلبدین، مزاری، دوستم، پرچمی ها و حتی طالبان داشتند و یا خیر؟
4- لطفاً بنوبسد که به صورت مشخص در نوشته من که چنین آغاز می شود : من از نسلی هستم... کدام جمله اش افترا است؟
4- ایا باید جنایت کاران جنگی ، آدم کشان، رهزنان و وطن فروشان محاکمه گردند ویا خیر؟ اگی بلی، دران صورت جایگاه ربانی- مسعود در کجا خواهد بود؟
6- آ یا قتل استاد واسوخت در بدخشان را که استادت با افتخار ازان یاد میکرد، به خاطر داری؟.(مشت نمونه خروار). بدخشانی ها می دانند که استاد واسوخت کی بود و چه گناهی را مرتکب شده بود. اگر به منظور داد خواهی استاد واسوخت هم اگر باشد استاد قاتل ات باید اعدام میگردید.
7- آیا با گفتن " با تمام قوت میکوشم که از جنګ های قومی ومذهبی وپارچه پارچه شدن افغانستان جلو گیری کنم" و ایستادن در کنار یکی کسانیکه خود عامل همچو جنگ ها باشد کار صواب است؟ ربانی و مسعود در کنار گلبدین و مزاری و دوستم و سیاف یکی از عاملین اساس جنگ های قومی در افغانستان نیست؟ مگر قتل عام افشاری ها براه انداختن جنگ قومی نه بود؟
8- بنیاد گرایان بنا بر خصلت خود به همه جنایات، وحشت، استبداد و حتی بی ناموسی خود رنگ وروغن" دین و دین باوری" می زنند، چنانچه سیاف هم جنگ های کابل را اسلامی خواند. و شما هم با همان شیوه می خواهید کشته شدن استادت را رنگ و روغن " دین و دین باوری" بزنید وشهیدش بخوانید. آیا کشته شدن قاتل شهادت است؟ بنا بر تعریف شما امیر حبیب الله، حبیب الله مشهور به بچه سقاو، نادر خان، ترکی، امین، نجیب شهیدان بودند.
9- اکت های ضد اعدام بودن تان هم کاملاً در خدمت جنایت کاران است. زیرا جنایت کاران همه قتلها و اعدام ها و ترور های خودرا نموده اند ولی این بار مردم افغانستان بایدجنایت کاران را محاکمه و اعدام نماید. و شما بر ضد آن قرار میگیرید و حتی اگر یکی از آنها در سگ جنگی های خود هم کشته شود شما با اشک های تان جسدش را می شویید ویا نه؟"
برعلاوه ایکه جواب ندادید باز هم خودرا به درو آن در زدید.من ازین پرسش ها فصد قبولاندن نظرات خودرا بالای شما ندارم. فقط می خواهم از زبان خود شما جامعه روشنفکری غیر آلوده یعنی که نه خود دستان خود آلود دارند و نه هم قلم زن خون ریزان بوده اند] بدانند که شما کسی هستید که خون های کابلیان را از از روی کثیف ربانی می لیسید.
واین جند جمله اخیر تان فکر میکنم برای شناخت هویت فکری کنونی تان یعنی سقوط تا سطح قلم زن جنایت کاران جنگی چون ربانی- مسعود کافی باشد: مینویسید:
"به نظر من برهان الدین ربانی یکی از بنیان ګزاران نهضت جوانان مسلمان بود که با حرکت اخوان المسلمین خود را تعریف میکردند ـ مګر داشتن عقیده دیګر وتفکر سیاسی دیګر تا هنوز هم جرم شمرده میشود؟."
هر کسی که باور به دموکراسی داشته باشد، باید تحمل عقاید مخالف را داشته باشد. داشتن صرف افکار جرم نیست ولی زمانیکه اشخاص دارای این افکار، " شهید سیدال سخندان" را به قتل برسانند( خون سیدال را باقی ها چه ارزان می فروشند)، به روی دختران مکتب تیزاب بپاشند،در مکتب آی اس آی تربیت شوند، در کمپ های نظامی آی اس آی آموزش ببینند( مگر مسعود در کجا آموزش نظامی دید؟)، در دریاف کمک های آی اس آی منزلت دوم را داشته باشتد، دست بوس عبدالله عزام و سایر عربهای سیه دل باشند، مکاتب و کلنیک ها را به آتش بکشند، از شهادت استاد واسوخت ها توسط" بچه های جمعیتی" با افتخار یاد کنند، قاضی حسین احمد و جنرال حمید گل بهترین معلمین شان باشند... و سرانجام یکی از عوامل ویرانی کابل و کشتار 65 هزار کابلی، غارت موزیم ملی و ارشیف ملی، جاده صاف کن طالبان نابکار و وحشی تا رسیده آنها تا دروازه های کابل شوند...مجرم شمرده می و باید مجازات شوند. باز هم برایت می نویسم که نه بدست هکیشان طالبش بلکه بدست توانی مردم.

شما می نویسید:" . ترور نمودن پروفیسور برهان الدین ربانی یک بخش از پیکر جامعه افغانستان ومنطقه را شدیدن متاثر وغمګین ساخته است و عواقب بدی را میتوان هم منتظر بود."
باید گفت کدام" جامعه افغانی" ؟نزد اکثریت جامعه افغانی کشته شدن ربانی را بدست برادران همکیش اش دو توت سیاه هم ارزش ندارد. فقط کسانیکه جیزکی ازین جناین کاران به جیب های شان می ریزد و یا مانند شما مجاهد شده ها از مرگ ننگین ربانی " شدیدن متاثر وغمګین" سازد، کافه ملت منتظر روزی هستند که سایر برادران جمعیتی، سیافی، وحدتی، گلبدینی ، دوستمی و طالبی شان را به کیفر اعمال شان برسنانند.
می نویسید:" من در ۴۶ سال اخیر حوداث سیاسی افغانستان در حاشیه قرار نداشته ام و از اینرو برایم سخت خواهد بود اګر در مورد مخالفین سرسخت خودم واقعیت را وارونه جلوه دهم ووجدان خود را زیر سوال قرار دهم." باقی شمندر این چگونه وجدان است که خون سیدال را به این آسانی و خون کابلیان را رایگان به فاتل شان می بخشی؟
می نوسید: " کجا بودند این مدافعین ۶۵ هزار انسان شهید تا چند روز پیش از شهادت برهان الدین ربانی وچرا هیچ جمله ای ننوشتند ؟ ویکبار در این ده سال آخر یک ورق کاغذ برای به محکمه ای در افغانستان یا اروپا و یا امریکا ننوشتند تا برهان الدین ربانی را به محکمه بکشانند وبوی موقع بدهند که وکیل دفاع داشته باشد و در مورد اتهامات اظهار نظر نماید ـ حالا که پروفیسور برهان الدین به شهادت رسیده است – در غیاب اش وی را به محکمه ذهن خود فرا میخوانند"
باقی سمندر: درین هیچ جای شک نیست که نیروهای آزادی خواه و ملی و دموکراتیک به خاطر آنکه طی سی سال ترور و وحشت خادی_ جهادی ها از هر طرف مورد پیگرد، شکنجه اعدام و ترور قرار گرفتند و هم مسلماً خود اشتباهاتی را مرتکب شدند، یگان تای شان بوسه به بدستان خون آلود جنایت کاران تنظیمی زدند، یک اندازه ضعیف هستند. ولی لحظه ای هم شعار محکمه جنایت کاران جنگی سه دهه اخیر را به شمول استادت ربانی فراموش نه کرده اند. از تمام مراجع ملی و بین المللی خواسار محاکمه آنها شده اند. ولی مراجع دولتی افغانستان چون متشکل از جنایت کاران جنگی بود به عفوه جنایت کاران و همدیگر بخشی پرداختند. همی اکنون کمیته ای از قربانیان جنگ های سه دهه بنام کمیته ای داد خواهان وجود دارد ودرین زمینه داد خواهی میکنند. اینکه امریکا خود همه جنایت کاران را منجمله چون استادت را ازمغاره ها جمع نموده و حاکم بر سرنوشت ملت ما ساخته، هنوز نتایج ملموس به بار نیاورده است. لذاتا بسیج شدن اکثریت مردم به منظور داد خواهی این مبارزه ادامه خواهد یافت.
در اخیر در رابطه با قاتل و مقتول باید بگویم که من در سگ جنگی های تنطیمی جانب هیچ کدامش را نمیگیرم. برای من باز به دوتوت سیاه نمیارزد که ربانی به خاطر صلح با طالبان ( که بدین وسیله می خواستند حلقه شیطانی مستبدین را با اوردن ملا عمر و گلبدین در دولت تکمیل کنند) کشته می شود ویا زنده میماند.

جستجو در کابل پرس