کابل پرس: خبری، تحلیلی و انتقادی



پذيرش > کارتون > همنوازی کرزی با طالبان

همنوازی کرزی با طالبان

یک کارتون

شنبه 3 مارس 2012, بوسيله‌ى عتيق شاهد

IP Plans: Best Cloud Web Hosting

Professional web services including fully managed VPS and dedicated servers for businesses and individuals.

Domain Registration - Search and register your domains with IP Plans
Fresh Cloud Shared Hosting with IP Plans
Fully Managed Cloud and SSD VPS with IP Plans
Fully managed Dedicated Servers with IP Plans



آنلاين بنگريد : کابل پرس




64 تن همین اکنون این صفحه کابل پرس را باز کرده اند

پذيرش > کارتون > همنوازی کرزی با طالبان

آگهی در کابل پرس

loading...

پيام‌ها

  • آقای شاهد ؛ کارتون ها خوب است اما زبان فارسی را خوب نميدانيد ! يک کمی تمرين زبان کنيد و اگر معنی ، اصطلاح، عبارت يا تعبيری را ندانستيد به لغتنامه ها مراجعه کنيد!
    ساز و برگ : به معنی توشه و آذوقه، آلات و اسباب و نظاير آن است ، اما شما آنرا ( باعرض معذرت ، ناشيانه) به جای هماهنگی و همصدايی استعمال کرده ايد ! احترام. احمد ضياء دهستانی

    • اقابل توجه جناب عتيق شاهد!
      اين زبان فارسی افغانستان است که مثل گل ، پرپر ميشود،
      صدها نفر نطاق و گوينده پشتو زبان که در محافل به اصطلاح ادبی و رسانه ها و تلويزيون ها زمام امور در دست شان است ، در وقت تکلم واجرای برنامه فارسی، هر بلايی که خواستند بر سر گرامر و ساختار اين زبان می آورند ، برخی آدم ها مثل آقای شاهد که فارسی ، شايد زبان مادری شان است ، عبارت هاو جملاتی را که به عنوان « اسم يا شناسه » کارتون شان بر می گزينند، نادرست و مغلوط است برخی آدم ها مثل صبور سياهسنگ، هم به ميخ ميزنند هم به نعل!
      ادبيات چی های سرکاری مثل ناظمی که وطن را بخاطر رياست و وزارت دوست دارند و گاه در محافل « اناثيه» سر و کله شان ، پيدا ميشود؛ درين موارد خفقان ميگيرند و ساکت اند.
      اميد است جناب شاهد در آينده ، درگزينش واژگان دقت کنند!

  • ضیا و سریر شما هم شاخ گو را در کون فیل نزده اید و خود را فیلسوف تراشیده اید تو هم نمیفهمی که دو جمع دو مساوی به پنج است اگر است چرا واگر نیست چرا او عقل عالم عتیق یک کاتونیست است نه یک ادیب
    په درناوی

    • عمرزی صاحب
      تو خو هنوز فرق فیلسوف و ادیب را هم نفهمیدی پس همان بهتر خواهد بود که نظرپراکنی نکنی کاکاگک!
      و در ضمن، اگر جناب شاهد کارتونیست است دلیل نمیشود که بیسوادی و غلط نویسی را هم اشاعه کند گرچند که مهارت کاریکاتور ایشان هم چندان چیزی نیست!

  • حسین جان شما نام خودرا اشتبا تحریر نموده اید نام اصلی تو کلب حسین است برو با تیغه الماسی به سرو صورت خود بزن تا خدا توبه تو را قبول کرده حسین شفاعتت کند واگر نه به دوزخ میسوزی تو لیاقت انرا نداری که اسم خودرامستقما حسین بگوئی تو یا غلام حسین هستی یا کلب حسین هستی یا حسین علی هستی یا حسین داد هستی به نظر من تو باید کلب حسین باشی .
    من با زبان تو میتوانم با تو چنین مشاجره نمایم اما اگر تو واقعا کلب حسین نیستی یک جمله به زبان من یعنی پشتو نوشته بکو باز من قضاوت میکنم که تو که هستی.

    • عمر زی صاحب، يوه کارتونيست بايد دومره بيسواده وی چه خپل مورنی ژبه ، ترکيبی الفاظ پر معنا و نه پوهيژی ( معذ رت چه زما کامپيوتر پشتو تکی نه لری)؟خ. پوپل

    • عمرزی قند!
      با این نوع نوشتار و ادبیات فصیح دو نکته را به خوانندگان این کامنت ها ثابت ساختی:
      1- پشتو جماعت هیچ وقت نمی تواند بدون فحاشی و بدگویی (و در عالم واقع: همچنین بدون جنگ و دعوا و خونریزی و معامله ناموس در بدل کرسی و چوکی و ریاست و ...) موجوددیت داشته باشه! و این یعنی هنوز با انسانیت فاصله ای نجومی دارد!!!
      2- زبان پشتو اصلا در زمره زبان نمی گنجد و از همین رو است که جناب شما توانسته اید با توسل به زبان فارسی در اینجا نظر خود را ابراز نمائید! خودت بیا و قضاوت کن یک پاراگراف پشتو که خواسته باشی بنویسی چند کلمه فارسی در آن استفاده میکنی (غیر از واژگان عربی که بین فارسی و عربی مشترک است و بعضی کلمات انگلیسی که بزرگان پختو گوی شما توان معادل سازی برای آنها نداشته اند و همچنین استفاده از لغات اردو) که نتیجتاً پشتو اصلاً بعنوان زبان تکلم برای نوع بشر محسوب نمی شود!!! از طرفی اگر با استفاده از همان چهار کلمه پختو هم برای من کامنت بنویسی باز هم فرقی نخواهد کرد چون من و اکثریت قریب به اتفاق خوانندگان محترم کابل پرس اصلاً توجهی به خطوط پر پیچ و خم و کج و تاب پختو ندارند!!!

Kabul Press is the most read news and discussion website from Afghanistan. Our sources provide breaking news stories and images focusing on human rights, freedom of speech and good government issues. We aspire to honest, factual coverage that promotes criticism and informed discourse from our readers, without censorship.