کابل پرس: خبری، تحلیلی و انتقادی



پذيرش > دیدگاه > اسلام و حجاب در اروپا

اسلام و حجاب در اروپا

مسلمانان در اروپا/ کشور فرانسه بعد از بحث های زیاد درمورد حجاب بلاخره قانون رفع حجاب را به زودی برای تصویب به پارلمان این کشور می فرستاد ودرصورت تصویب پارلمان به اجرا گذاشته خواهد شد.

شنبه 29 مه 2010, بوسيله‌ى کاوه غرجی

با نگاه با بعضی از این روایات و ایه ها که دلیل استفاده از حجاب را هوس انگیزی بدن زنان و جلب نظرمردان می دانند به مشکل می توان قانع شد که اسلام به زنان اجازه باز بودن صورت را بدهد. چون موی زنان هیچ موقع نمی تواند هوس انگیزترازصورت انها باشد. بنا حاکم اجباری و طالبانی حجاب از نظر اسلام درست است و این حکم موجب می شود که زنان از فعالیت در اموراجتماع محروم شود

ازچند سال بدین سو درمورد حجاب اسلامی درکشورهای اروپایی بحث های جنجالی زیادی به راه افتاده است. در کنار اینکه اسلام دومین دین بزرگ دراروپا به حساب می اید، شاید مهاجرت تعداد زیادی ازمسلمانان به اروپا دراین اواخردلیل دیگری برای این بحث ها باشد.

کشور فرانسه بعد از بحث های زیاد درمورد حجاب بلاخره قانون رفع حجاب را به زودی برای تصویب به پارلمان این کشور می فرستاد ودرصورت تصویب پارلمان به اجرا گذاشته خواهد شد. درصورت موافقت پارلمان، فرانسه دومین کشوراروپایی بعد ازبلژیک خواهد بودکه پوشیدن حجاب درانجا ممنوع می شود. درهمین حال کمپاین های درکشورهای دیگری مانند انگلیس، ایتالیا و هلند و المان و دنمارک و... تعداد زیادی از کشورهای اروپائی برای ممنوعیت حجاب در سراسر اروپا جریان دارد.

دلایلی را که این کشورها برای رفع حجاب می اورند این است که پوشیدن حجاب برخلاف ارزش ها و شرافت و برابری انسان ها بوده و موجب منزوی و محدود شدن ازادی های زنان می گردد.

اما ایا واقعا حجاب چینن قدرتی می تواند داشته باشد که با قوانین رفع حجاب شرافت، برابری و ازادی و خلاصه حقوق برابر با مرد را برای زنان مسلمان در اروپا به ارمغان بیاورد؟
از جانب دیگر طرفداران حجاب درکشورهای اسلامی که انها نیز با تصویب قانون اجباری بودن حجاب زندگی را برای خیلی ازمردم به جهنم تبدیل کرده اند دلایلی خود را دارند که درزیرچند نمونه ای ان را می اورم.

1- ارزش و احترام به زن: این نوع احترام و ارزش گذاشتن را با توسل با ایه های قران و احادیث مختلف استدلال می کنند. از جمله ایه های که در این مورد می اورند این است: آیه حجاب «یا ایها النبی قل لازواجک و بناتک و نساء المؤمنین یدنین علیهن من جلابیبهن ذلک ادنی أن یعرفن فلا یؤذین» طبق این گفته، خدا، از زنان مسلمان می خواهد خود را بپوشانند تا شناخته شوند که کنیز نیستند و مورد آزار قرار نگیرند. ازانجاییکه دراسلام برده داری جایز است و برده ها نیز که از حقوق انسانی بر خوردار نیستند بنا حجاب تنها برای زنان مسلمان امده است تا از ازار و اذیت مردان درامان باشند. در حدیث دیگری از محمد نقل می کنند که: «لا حرمة لنساء اهل الذمة ان ینظر الی شعورهنّ و ایدیهنّ؛ زنان نامسلمان اهل ذمّه حرمتی ندارند که به موها و دست های آنان نگریسته شود.» در سایت انترنتی که از طرف یکی ازمدرسه های دینی ایران به نشر می رسد مطالبی در مورد حجاب نشر شده که روایتی است از امام باقر که کنیز خود را به خاطر استفاده از حجاب مجبور به ترک نماز می کند تا کنیزان از زنان ازاد شناخته شوند.

2- حجاب موجب استحکام خانواده می شود.

با توجه به اماری که دربسیاری ازسایت های انترنتی موجود است ، طلاق در ایران حتی بیشتر از کشورهای اروپایی است.

3- ارامش روحی و روانی: تعداد زیادی از علمای اسلامی به این نظر اند که حفظ حجاب موجب ارامش روحی وروانی در جوانان می شود. ازانجاییکه جوانان اینده سازان کشور استند رفع حجاب موجب می شود که انها به جای فکر کردن به درس و زندگی دنبال متلک پرانی و دوست یابی روند و در نتیجه از درس و پیشرفت می مانند.
اما متاسفانه این دلیل نیز مثل بسیاری از دلیل های دیگری که علما می اورند هیچگونه پایه علمی ندارد. چون در صورت حقیقت داشتن ان، امروزه سگ های طالبی و رژیم اخوندی ایران باید از این دو کشور گلستان می ساختند.

4- حجاب حق خداوند است. این یکی دیگری از دلیل های بسیاری از علمای شیعی و سنی در مورد حجاب است و ایت الله جوادی در کتاب زن در اینه جلال و جمال می گوید که : «حرمت زن نه اختصاص به خود زن دارد، نه مال شوهر و نه ویژه برادر و فرزندانش می باشد. همه اینها اگر رضایت بدهند، قرآن راضی نخواهد بود، چون حرمت زن و حیثیت زن به عنوان حق اللّه مطرح است. لذا کسی حق ندارد بگوید من به نداشتن حجاب رضایت دادم. از اینکه قرآن کریم می گوید: هر گروهی، اگر راضی هم باشند، شما حدِّ الهی را در برابر آلودگی اجرا کنید، معلوم می شود عصمتِ زن حق اللّه است.

5- بی حجابی موجب زلزله و اتشفشان و .... می شود .....

حجاب و قران

حجاب در لغت به معنای پرده و پوشش امده است و در قران شاید در کمتر و بیشتر از 11 ایه به ان اشاره شده است اما استفاده ازحجاب درکشورهای مختلف و فرهنگ های مختلف ازگذشته دور وجود داشته است که با امدن دین های ابراهیمی به عنوان یک نماد دینی تبدیل شده است. با در نظر داشت اینکه در بعضی از کشورها استفاده ازحجاب پیش ازانکه جنبه مذهبی داشته باشد بیشترا نوع زینت و ارایش وربطی با فرهنگ و رسم و رواج ان کشورها نیز دارد.

صریح ترین ایه ای که در قران درمورد حجاب امده است سوره نور و ایه 31 می باشد که در انجا چنین می خوانیم:

وَقُللِّلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَايُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّعَلَى جُيُوبِهِنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْآبَائِهِنَّ أَوْ آبَاء بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءبُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِيأَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوِالتَّابِعِينَ غَيْرِ أُوْلِي الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِالَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلَى عَوْرَاتِ النِّسَاء وَلَا يَضْرِبْنَبِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِن زِينَتِهِنَّ وَتُوبُوا إِلَىاللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْتُفْلِحُونَ.

و به زنان مومن بگو که چشمان خویش فروگیرند و شرمگاه خود نگه دارند و زینتهای خود را جز آن مقدار که پیداست آشکار نکنند و مقنعه های خود را تا گریبان فرو گذارند و زینتهای خود را آشکار نکنند، جز برای شوهر خود یا پدر خود یا پدر شوهر خود یا پسر خود یا پسر شوهر خود یا برادر خود یا پسر بردار خود یا پسر خواهر خود یا زنان همکیش خود، یا بندگان خود، یا مردان خدمتگزار خود که رغبت به زن ندارند، یا کودکانی که از شرمگاه زنان بیخبرند و نیز چنان پای بر زمین نزنند تا آن زینت که پنهان کرده اند دانسته شود. ای مومنان همگان به درگاه خدا توبه کنید، باشد که رستگار گردید.

در مورد سروده شدن این ایه نظرات مختلفی ابراز شده و تعدادی ان را به عمر نسبت می دهند و تعدادی هم می گویند چون محمد زنان زیادی داشت وبه خاطر ناسازگاری زنان اش این ایه ها را سروده است . اما دراصول کافی درمورد این ایه داستانی امده است که در اینجا نقل می کنم: "جوانی از انصار در مسیر خود با زنی روبرو شد، چهرۀ زن توجه جوان را به خود جلب کرد و چشم خود را به او دوخت، زمانی که زن گذشت جوان همچنان با چشمان خود او را بدرقه میکرد، در حالی که راه خود را ادامه میداد، تا اینکه وارد کوچۀ تنگی شد و باز همچنان به پشت سر خود نگاه میکرد.ناگهان صورتش به دیوار خورد وتیزی استخوان یا تکه شیشه ای که در دیوار فرو رفته، صورتش را شکافت. هنگامی که زن گذشت جوان به خود آمد و دید خون از صورتش جاریست و به صورت و لباسش ریخته! با خود گفت به خدا سوگند من خدمت پیامبر میروم و ماجرا را بازگو میکنم. هنگامی که چشم پیامبر خدا به او افتاد فرمود چه شده است؟ و جوان ماجرا را نقل کرد. در این هنگام جبرئیل پیک وحی خدا نازل شد و آیۀ ۳۱ سورۀ نور را نازل کرد.(نگاه کنید به تفسیر نمونه، جلد ۱۴، صفحۀ ۴۳۵).

سوره احزاب آیه ۵۹
يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَوَنِسَاء الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَىأَن يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًارَّحِيمًا.

ای پیامبر،به زنان و دختران خود و زنان مومنان بگو که چادر خود را برخود فروپوشانند. این مناسب تر است، تا شناخته شوندو مورد آزار واقع نگردند و خدا آمرزنده و مهربان است.

در آيه‌اي ديگر از زنان محمد خواسته شده كه اگر چيزي مي‌خواهند از پشت پرده آن را بخواهند: «وَ إذا سألتموهنّ متاعاً فسئلوهنّ مِنْ وراء حجاب» (احزاب، 53). در اين آيه نيز كه به «آيه حجاب» معروف است (طبرسي، 1350: ج4، ص365) معناي لغوي حجاب يعني پرده مدنظر است و به هيچ وجه به حجاب شرعي زنان و حكم آنان ربطي ندارد. اما زنان را به شکلی از حضور در جمع مردان و اجتماع ممنوع می کند.

در کنار کلمه حجاب واژه های دیگری نیز استند که همزمان در کنار هم قرار می گیرند کلمه عفاف یا عفت است.

اگر چند این دو کلمه از نظر لغوی تفاوت های زیادی با هم دارند. اما متاسفانه در ذهن بسیاری از دینباوران این دو کلمه معنای مشترک یافته اند. در حالیکه عفت یک مساله اخلاقی ودرونی است و حجاب یک عمل بیرونی و می تواند کسی که حجاب نداشته باشد ادم عفیفی باشد و یا شخصی با حجاب باشد اما عفت نداشته باشد.

تعدادی از علمای قم در نشریه ای که چاپ می کنند در این رابطه گفته اند: «حجـاب ميوه عفاف است و عفاف ريشه حجاب» یعنی این دو جدا ازهمدیگر بوده نمی تواند.

حدود و پوشش حجاب در قران و حقوق زن

در مورد اینکه زنان باید سروموودیگراعضای بدن خود را بپوشاند بین علمای اسلامی هیچگونه اختلافی وجود ندارد و تنها اختلاف نظرات کوچکی که دارند درمورد پوشاندن دست وصورت است. دلیل پوشیده بودن بقیه اعضای بدن و استفاده از لباس های گشاد که برجستگی های بدن زنان از بیرون قابل دید نباشد- را – هوس انگیز بودن و جلب نگاه های مردان نامحرم ذکر می کنند.

در این زمینه روایات های مختلفی از زندگی زنان محمد و دخترش فاطمه و بقیه اعضای قبیله و ... وجود دارد. یکی ازروایات محبوب ملا ها که برگرفته از کتاب بحارالانواراست وبسیاری از مواقع ازان استفاده می کنند این است که: روزی رسول خدا از اصحاب خود پرسید:« نزدیکترین حالات زن به پروردگارش کدام است؟» اصحاب نتوانستند جواب بدهند. این سؤال به گوش فاطمه رسید. فاطمه فرمود:« نزدیکترین حالات زن به پروردگارش وقتی است که در خانه اش بنشیند (و خود را در کوچه و بازار، جلو چشم نا محرمان قرار ندهد.)» وقتی رسول خدا این سخن را شنید، گفت: فاطمه پاره تن من است.

علی می گوید: روزی رسول خدا از ما پرسید:« بهترین کار برای زنان چیست؟»
فاطمه پاسخ داد:« بهترین کار برای زنان این است که مردان را نبینند و مردان نیز آنها را نبینند » محمد گفت: فاطمه پاره تن من است.

این دو روایات و روایت های مشابه زیادی دیگری در بحارالانوارودیگرکتاب ها درمورد پوشش زنان وجود دارد که بی گمان همه در مساجد و ... شنیده اند.

اما در قران و بعضی از روایات گفته اند که حکم حجاب یک حکم اجباری و فراگیر نیست. مراعات نکردن حجاب توسط زنان غیرمسلمان و بادیه نشین، کنیزان و دیوانه گان وزنانی که صورت زشت دارند ازحکم شرعی بری می باشند. و دلیل ان را نیز به خاطر حرمت نداشتن ان زنان بیان کرده اند.

با نگاه با بعضی از این روایات و ایه ها که دلیل استفاده از حجاب را هوس انگیزی بدن زنان و جلب نظرمردان می دانند به مشکل می توان قانع شد که اسلام به زنان اجازه نپوشاندن صورت را بدهد. چون موی زنان هیچ موقع نمی تواند هوس انگیزترازصورت انها باشد. بنا حاکم اجباری و طالبانی حجاب از نظر اسلام درست است و این حکم موجب می شود که زنان از فعالیت در اموراجتماع محروم شود.

در همین لحظه ای که این سطرها را می نویسم خبری دیگری روی خط بی بی سی در مورد جریمه نمودن معادل 130 دالر، در صورت مراعات نکردن حجاب اسلامی درایران پخش می شود.

به هر حال انچه موجب منزوی و پامال شدن حقوق زنان درکشورهای اسلامی شده است نه تنها احکام ظالمانه دینی بلکه بسیاری از مواقع فرهنگ و سنت های غلط نیز بوده است.

برخورد قهر امیز انچه در ایران برای استفاده از حجاب و تصویب قانون برای عدم استفاده از حجاب انچه در فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی جریان دارد هر دو کار درستی نیست. چون استفاده از نماد های دینی مثل صلیب در مسیحیت و حجاب و مناره در اسلام نمایانگر باورها و اعتقادات مردم به دین شان است و تصویب قانون های قهری نه تنها موجب از بین نرفتن انها می شود بلکه باعث گرایش مردم به دین در دراز مدت خواهد شد.

حجاب فعلا به نماد هویت زنان مسلمان در اروپا تبدیل شده و تصویب قانون منع استفاده از حجاب موجب اتحاد نیروهای تند رو اسلامی در اروپا خواهد شد.

مبارزه با فرهنگ حجاب دراروپا و مبارزه با فرهنگ بی حجابی در ایران راه بهتری برای رسیدن به مقصد است. چون فرهنگ حجاب بر حجاب مقدم تر است.

این کشورها به جای استفاده از زور می توانند کاری کنند که فرد در صورت استفاده از حجاب و یا عدم استفاده از حجاب خود در درون خود حس ناراحتی و حقارت کند. چون خود را با افرادی که متناسب با جامعه اش نیستند همراه کرده استو شرایطی را مناسب نمایند که هرکس بتواند ان طور که دوست دارد لباس بپوشد.

كارنامه

IP Plans: Best Cloud Web Hosting

Professional web services including fully managed VPS and dedicated servers for businesses and individuals.

Domain Registration - Search and register your domains with IP Plans
Fresh Cloud Shared Hosting with IP Plans
Fully Managed Cloud and SSD VPS with IP Plans
Fully managed Dedicated Servers with IP Plans



آنلاين بنگريد : www.ferakhan.blogfa.com




76 تن همین اکنون این صفحه کابل پرس را باز کرده اند

پذيرش > دیدگاه > اسلام و حجاب در اروپا

آگهی در کابل پرس

loading...

پيام‌ها

    • .یکی از ظواهر جریان غربی ساختن و لائک کردن جامعه در واقع بی حجاب نمودن زنان می باشد. اگر نگاه تاریخی به موضوع داشته باشیم دیده میشود همیشه جریان های لائک و سیکولار، کمونیست و ضد دینی از زن بحیث ابزار بر علیه جامعه ارزشگرای دیندار و دینداران کار گرفته اند.

      اصطلاحات اخلاقی در هر جامعه معنا و تعابیر خاص خود را دارد. مثلا اصطلاح ناموس داری، این مسئله در جامعه محافظه کار و ارزشگرا افغانستان به یک معنا مطرح است و در جوامع غربی کاملا به معنای دیگر مطرح است و شاید هم اصلا اخلاق ناموس داری در جوامع غربی وجود نداشته باشد. به همین ترتیب مسئله حقوق زن با تحولات فمنستی در جامعه غرب کاملا معنا و تعابیر متفاوت بخود گرفته است. حتی روسپی گری و فحاشی بحیث حرفه برای زنان شناخته میشود و بعضی حکومات غربی از این کار ها بحیث حرفه تکس مگیرد.

      ما نیاز داریم تا حقوق زن را موازین به اخلاق و عدالت اسلامی در جامعه خود مطرح نمایم نه اینکه گوسفند صفتانه جامعه و ملت خود را به لابرتوار و زمین کشت اندیشه ها و گندیدگی های غرب مبدل کنیم. آیا بی حجاب نمودن زن مظهر از دموکراسی است؟ مظهر از حقوق زن است؟ چرا دشمنان ملت مومن و مسلمان افغان سعی دارند تا چادر عفت و عزت زن مسلمان را از سر آن بر دارند؟

      از جانب دیگر مشکلات جامعه بد بخت و عقب مانده افغان را نگاه کنید و این مانور های دشمنانه پاسداران حقوق زن و دموکراسی را نگاه کنید. طبیعی است هر عمل، عکس العملی دارد هر نظامیکه بعد از نظام مفسد موجود روی کار شود پالیسی شدیدتر از طالبان را نسبت به زنان شاید اختیار کنند. بلی کسانیکه سنگ حقوق زن را در سینه میکوبند نهایت سعی و جستجو دارند ذهنیت زن ستیزی، بد بینی علیه زن و خشونت علیه آنها در جامعه اوج بدهند.

      بخواهران مومن و مسلمان مان!

      خواهران گرامی و اسلام پسند بدانید که ترور و حذف حجاب، ابرو، عزت و پاکدامنی شما در راس اهداف دشمنان اسلام و ابرو و عزت شما قرار دارد. تبارز در جامعه خلاقیت زن را نشان میدهد، فرا گرفتن علم نیازمندی زن و مرد مسلمان می باشد، هدست شدن با مردان جهت رسیدن به یک جامعه ارمانی و مستری برای اولاد افغان، جامعه که تمام ارزشهای اسلام مان در آن حفظ باشد و عدالت اسلامی در آن جامعه حاکم باشد در واقع این بزرگی زن را نشان میدهد، تربیه سالم اولاد و تقدیم نمودن بهترین ها به جامعه این کمال زن را نشام میدهد. اما خواهران گرامی برای تبارزه نمودن در جامعه، فرا گرفتن علم و ........ شما نیاز به بی حجاب کردن خود ندارید، بی حجابی در جامعه ارزشگرا، محافظه کاری اسلام پسند عار، عیب و ضعف اخلاقی پنداشته میشود و جامعه افغان تحمل بی حجابی راندارد.

      خواهران گرامی خواهیشا طعمه اهداف پلید و شیطانی دشمنان عقیده و باور، فرهنگ و تاریخ، جامعه و هویت تان نشوید. چادر ابرو و عفت تان را همیشه بر سر داشته باشید، الگوی خوب برای دیگران باشید.

      به همین ترتیب جوانان بیدار و آگاه باید بر اساس فرموده رسول خدا صلی الله علیه وسلم عمل کنید که اگر منهایت را مشاهده میکند اول با دست، بعد با زبان و الی در قلب تان به آن نفرت داشته باشید که آن پائین ترین و ضعیفت ترین ایمان است. باید بساط این همه توهین، بی عفتی و بی حجابی بر داشته شود اگر از توان شما جوانان مومن و خدا پسند پوره نیست در آنصورت باید تظاهرات سر تا سری راه اندازی شود و خواسته ها ملت مومن و مسلمان برای نظام فاسد و جهانیان رسانده شود. انشاء الله برادران مومن و مجاهد تان در سنگر ها خفته اند تا بساط اشغال و تجاوز بی ننگانه متجاوزین را خاتمه بدهند و شما سروران گرامی سعی و جستجو نماید تا دامنه فسق و فساد و آسیب های اجتماعی را محوه کنید.

    • اقای خوشیوال سلام .
      همیشه وقتی به بحث های که در مورد حقوق زنان در کشورهای اسلامی و تا جایی هم در کشورهای دیگر صورت می گیرد گوش می دهم، حس می کنم که از زنان در بحث ها مثل موجودی حرف می زنند که در حال انقراض است. بررسی نمودن حقوق زنان با همان موازین اخلاقی و عدالت اسلامی که شما از ان حرف می زنید موازی با سنگسار و خانه نشین نمودن زنان و استفاده از انها برای زاد وولد ، نابرابری حقوقی در مسایل محتلف که از بردن ارث گرفته تا شهادت در دادگاه را شامل می شود و کشتن استعداد و باور های انها که بلاخره به شکل منفی ان در جامعه بروز می کند منتهی می شود.
      دلیل ناهنجاری های اجتماعی پیش از انکه ربطی به مسله حجاب در کشورهای اسلامی و یا غربی داشته باشد نتیجه فشار حکومت ها و اندیشه های است که انسان های مثل تو از ان پشتیبانی و حمایت می کند و سنت های غلط و خرافه پرستی را در جامعه تبلیغ می کنند.
      اگر انسان های مثل تو به زن به عنوان یک انسان نگاه کنند و بپذیرند که مادر و خواهر شان نیز یک انسان است و حق پوشش ، تحصیل ، کار، و... دارد انگاه مشکلی در کار نخواهد بود .
      از برادران مومن و مسلمانی حرف می زنی که در سنگر ها خفته اند و با متجاوزین می جنگند. اگر منظور تان از ان برادران ، طالبان است، یک کمی بشرمید.
      افغانستان را شما به لانه حرامزاده های عرب و پنجابی و چیچینی و چینی و ازبک تبدیل کرده اید و انفجار بمب هایتان هر روزه صدها نفر از مردم بیگناه این کشور را به خاک و خون می کشد و صدها مکتب و مدرسه را ویران و به اتش می کشید- نفرت اور است وقتی از مام وطن حرف می زنید. تا شما باشید همان نوکری پاکستانی ها کثیف باشد. دست نشانده و نوکر بودن حکومت کنونی هیچگاه نمی تواند نوکری حلقه به گوش بودن شما را به کشورهای عربی و پاکستان پنهان کند. اگر کرزی نوکری امریکا را می کند به جایش انسان های مثل شما نوکری یک نوکر را می کنند.

    • kaoa khji
      allh pak mifrmid mn nor khod ra tmam miknm agr chi kafran ra khosh niaid.
      bibin shir mrdan ra .
      http://www.youtube.com/watch?v=RDuhI890djc&feature=related

    • salam brai hma momn mslman
      malumat dr bara din mqdes kbir pak wa.... islam
      www.islam411.com

  • سلام و احترامات
    خواننده محترم اين سايتها حتمآ باز کرده مطالعه نمايد
    سا ئینس گواه حقیقت قرآن مجید شده متن رامطالعه کنید
    http://www.ustadfaizi.com/index.htm
    http://www.google.ru/search?hl=ru&a... .
    http://www.azmoone-melli.com/index....
    http://www.islam411.com/library/

Kabul Press is the most read news and discussion website from Afghanistan. Our sources provide breaking news stories and images focusing on human rights, freedom of speech and good government issues. We aspire to honest, factual coverage that promotes criticism and informed discourse from our readers, without censorship.