کابل پرس: خبری، تحلیلی و انتقادی



پذيرش > فرهنگی > نمایشگاه عکس هایی از بی بی عایشه يا "فرمانده کفتر" سابق

نمایشگاه عکس هایی از بی بی عایشه يا "فرمانده کفتر" سابق

فرمانده کفتر دو هزار فرد مسلح داشت و اکنون سلاح را بر زمين گذاشته است.

جمعه 17 آوريل 2009


فرمانده کفتر

بی بی عایشه يا فرمانده کفتر سابق در نمايشگاه همراه با هاديه لهبيب عکاس بلژيکی و حبيبه سرابی والی ولايت باميان

بی بی عایشه يا فرمانده کفتر سابق در نمايشگاه

عکس ها از خبرگزاری اسوشیتد پرس

IP Plans: Best Cloud Web Hosting

Professional web services including fully managed VPS and dedicated servers for businesses and individuals.

Domain Registration - Search and register your domains with IP Plans
Fresh Cloud Shared Hosting with IP Plans
Fully Managed Cloud and SSD VPS with IP Plans
Fully managed Dedicated Servers with IP Plans






94 تن همین اکنون این صفحه کابل پرس را باز کرده اند

پذيرش > فرهنگی > نمایشگاه عکس هایی از بی بی عایشه يا "فرمانده کفتر" سابق

آگهی در کابل پرس

loading...

پيام‌ها

  • باسلام !

    جناب آقای کامران می هزار سلام و درود بر شما .

    نه میدانم که آیا این عنوانی را که برای نمائیش این مجمعی از تصاویر یک فرمانده زن انتخاب شده است متوجه شده اید یا خیر ؟ که این فرمانده بنام بی، بی عائیشه یا " فرمانده کفتر " یاد شده است ؟ یقین دارم از شناختی که شخصأ از جنابعالی دارم شما با اعتقاد و باور به آزادی بیان هیچگاه قصد نداشته اید تا در قرن بیست ویکم ودر جامعه ء جنگ زده ای چون افغانستان اهانت به باور های بخش بزرگی از جامعه یعنی پیروان مذهب اهل سنت داشته باشید . و بی ، بی عائیشه آن زن نامور تاریخ اسلام را با
    " فرمانده کفتر " تشبیه نموده باشید . با آنهم شاید کس یا کسانی که حین نامگذاریی عنوان این تصاویر این نوع مقائیسه را نموده اند هیچگونه نیتی بدی نداشته باشد ، و فقط روی تصادف به این عنوان رسیده اند . ویا هم نام اصلی خانم " کفتر " بی ، بی عائیشه بوده باشد، که بعید می بینم چنین باشد .
    جامعه ما که از هر سو فقر فرهنگی ، اقتصادی و هزاران نوع دیگری ازفقر ها می بارد به نظرم احتیاط هم لازمه آزادی بیان است .
    وما علینا الی البلاغ
    کامران

  • سلام

    حساسیت داشتن با نام یک فرد به نظرم عاقلانه نیست. در ننگرهار، فرماندهی به اسم (حضرت علی) وجود دارد که اگر قرار باشد ساده لوحانه فکر کنیم باید با گرفتن نام وی نیز حساسیت نشان داده و حتی از اسم وی منکر گردیم. یقیناً که فرمانه کفتر از کودکی کفتر نبوده است بلکه پس از آغاز زندگئ نظامی به این نام شهرت یافته. و گذشته از این، بی بی عایشه همسر حضرت پیامبر ص نیز عاری از خوی و خواص جنگی نبوده.

    در جنگ جمل، ایشان رهبرئ لشکر ناکثین (پیمان شکنان و منافقین) را به عهده داشتند که بر علیه علی ع، میجنگیدند و بالاخره شکست خوردند.

    همین مطلب در ویکیپیدیا و تیبیان:

    http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AC%D9%86%DA%AF_%D8%AC%D9%85%D9%84

    http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=3056

    • salam khadmat karkonan kabul press
      az en ka typing dari dar ekhtiar nadashtam mazoram ba har sorat sokhanam motawaji aqai tawfiq ast fakir mekonam emanat kami zahif ast chora kasni ka dar jang jomol sharkat karda bodand hama ashab paiambar khoda S mebashand wa to faqat ba yak kalima an ha ra ka man nametawanam ba rishta tahrir biarm khitab kardi afsos bar halt to ka khod ra mosalman agar medani kami dar maored ashab karam motaliha kon khoahid did ka paiambar khoda salallh o alaihe wa salam dar mored ashab khod chi farmoda ma wa shoma tawan qazawat dar maored an ha ra nadarim

    • دوست عزیز

      مطالعه و تحقیق در تاریخ طوریکه مغرضانه نباشد، انسانرا به حقایق نزدیک تر میکند و مطمئناً ایمان را مستحکم مینماید نه تضعیف.

      در جنگ جمل و سایر جنگ های داخلی در صدر اسلام، هردو جانب یکدیگر را کافر و مرتد میخواندند وگرنه جنگ مسلمان با مسلمان نظر به هیچ آیه و حدیثی، جواز ندارد.

      حال خود قضاوت کنید. کدام یک از این دو فریقه میتوانسته اند بر حق باشند؟ لشکریان بی بی عایشه، معاویه ویاهم لشکریان علی ع؟

      ثانیاً در معتبر ترین کتاب اهل سنت بعد از قرآن، یعنی صحیح بخاری و صحیح مسلم، مرتد شدن یکعده از اصحاب تأیید و تصدیق گردیده است:

      در صحيح بخاري ، ج8 ،‌ ص140 ، ح6924 از ابوهريره نقل شده كه :

      "لمّا توفي النبي صلي الله عليه و سلم و استخلف ابوبكر و كفر من كفر من العرب ..."

      "بعد از وفات پيامبر و به خلافت رسيدن ابوبكر و بعد از آنكه تعداد انبوهي از عرب كافر شدند..."

      شما به اين روايات چه جوابي مي‌دهيد؟ اگر روايات ارتداد اشكال دارد ، اين اشكال نخست از همه در معتبر ترین کتب شما اهل سنت آمده است.

      همچنان ابن‌اثير در (النهايه في غريب الحديث) اشاره دارد كه مراد از ارتداد در روايات (حوض) و نظائر آن ، ارتداد از دين و ايمان نيست بلكه منظور ارتداد از اهمّ دستورات نبي اکرم ص، است (كه عبارت از امر ولايت باشد) و تأييد اين سخن رواياتي است كه در صحيح بخاري و صحيح مسلم مفصلاً درباره (حوض) آمده است مبنی بر اینكه:

      مثلاً در صحيح بخاري، ج7 ، ص207 ، ح6587 (كتاب الرقاب لإ باب في الحوض):

      پيغمبر اكرم ص، ميفرمايد: "فرداي قيامت تعدادي از صحابه ی مرا مي‌آورند ولی نميگذارند كه در كنارم بيايند و آنها را از من دور مي‌كنند‌، من مي‌گويم: اينها را كجا مي‌بريد؟ ندا میرسد كه: قسم به خدا اينها را به طرف آتش جهنم ميبريم. مي‌گويم: مگر چه كار كرده‌اند؟ ندا ميرسد: اينها بعد از تو مرتد شدند و به دوران قبل از اسلامشان باز گشتند . پس تمام ياران مرا به سوي جهنم مي‌برند به جز به اندازه (حَمَل نِعَم) نجات پيدا مي‌كنند. (حَمَل نِعَم يعني حيوانات اندكي كه از گله جدا شده و سرگردان در بيابان مي‌شوند)"

      آقايان (مفسرین) اهل سنت در ذيل همين روايت دارند كه منظور از ارتداد مخالفت صريح با دستورات پيغمبر ص است .

      پس دوست عزیزم

      دین را چشم پوشیده و تحقیق ناکرده قبول کردن به عقیده ی بنده عین بی دینیست که نتیجه اشرا در انتحار و انفجار طالبان و الگاییده به چشم سر مشاهده میکنیم.

      لطفاً اندکی زحمت کشیده و جور تحقیق و پژوهش را قبول کنید تا خدای نخواسته مصداق این جمله معروف نگردید: "ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی. راهی که تو می روی به ترکستان است".

      و من الله التوفیق

    • hay haat, bar shoma gereftarane abobakro ali

    • توفیق عزیز در پناه وعصمت خداباشید . با فرموده های شما کاملأ موافقم . این حقیر نیز وقتی احادیثی را که از بی بی عایشه روایت شده است ، مرور نمودم به ضد و نقیض بودن روایت احادیث بی بی عایشه به روشنی پی بردم ، که امکان پذیرنیست . شاید بی بی عایشه نظر به ضرورت زمان و مکان این احادیث را روایت نموده باشد که مطابق میل حاکمان وقت بوده است ، نه بخاطر پیروی امتان محمد رسول الله . خصوصأ حدیثی را که بی بی عایشه در ارتباط آیت شیر خواره گی نقل کرده کاملأ از باور بدور است . موفقیت های بیشترت را آرزو دارم .

Kabul Press is the most read news and discussion website from Afghanistan. Our sources provide breaking news stories and images focusing on human rights, freedom of speech and good government issues. We aspire to honest, factual coverage that promotes criticism and informed discourse from our readers, without censorship.